Skocz do zawartości

e60 530d hybrydowe turbo słabe doładowanie mimo poprawek


plwaw

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję pomocy i porady może ktoś coś podpowie


Mam e60 530D 2003r które miało podniesioną moc z 218 km 500 Nm na 272 km i 632 Nm

Oddałem turbosprężarkę do regeneracji i postanowiłem zrobić z niej hybrydę na większym wirniku które miała spowodować przyrost mocy min na 300 km lub więcej ok

Po zamontowaniu wszystkiego pojeździłem chwilę bez korekty programu i coś nie dawało mi spokoju, że auto praktycznie nie miało doładowania albo to doładowanie było bardzo różnie i tylko w bardzo wysokim zakresie obrotów ale to i tak był promil tego co pompowała stara ori turbina gt2260v i nawet pod INPA było, że dawka doładowania jest dużo za mała w okolicach 1200-1300 do 1800 gdy komputer chciał 2000-2200 lub 2500 już od samego dołu.

Myślałem, że to kwestia korekty programu aby ona działa jak należy i dawała moc ale dzisiaj byłem u tunera na korektę programu i WIELKA LIPA

Nie dało się kompletnie nic ustawić, cały czas auto nie ma doładowania takie jakie powinno mieć a przecież powinna pompować jak szalona a w dodatku zwiększyło się zadymienie względem starych pomiarów i auto albo kopciło albo moc była taka sama albo nawet mniejsza, pomiarów było około 12 i praktycznie cały dzień spędzony na wgrywaniu różnych softów i poprawek i sprawdzaniu i niestety KLAPA.


Turbina to gt2260V sterowana podciśnieniowo


Według tunera winna jest turbina ( moje spostrzeżenia były od samego początku podobne, że być może źle lub nieumiejętnie ustawili zmienną geometrię w tej turbinie )


Czy ktoś ma jakieś spostrzeżenia lub znał podobny przypadek ?


Nie chce oczerniać ani tunera ani osób które robiły turbinę bo chcę poznać przyczynę najpierw czy to brak umiejętności tunera w przypadku stage 3 czy jednak partactwo ustawień turbiny..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podciśnienie jest.

Wężyki są dobrze połączone i nawet zamieniałem je na gumowe, bo pod czas tej operacji zamontowałem silikonowe i myślałem, że one są za miękkie i się zasysają i podmieniłem na gumowe ale dalej ten sam efekt brak doładowania takiego jakie żąda komp


Zrobiłem na szybko logi ciśnienia doładowania, programem testo

Niebieska linia to wartość zadana, a czerwona oczekiwana


3 bieg

38f0e9292cc26.jpg


4 bieg (tutaj dłużej jechałem na wyższych obrotach dlatego turbo szybciej wstało

4cd649d7b2657.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sprawa rozwiązana.


Napiszę dla potomnych, głównym powodem braku ładowania była zbyt mocno wykręcona śruba zderzaka cięgna VNT, przez co zmienna geometria nie zamykała się odpowiednio ostro przez co na niższych obrotach wirnik nie kręcił się z odpowiednią siłą...

U mnie zaworek do turbo od VACUM daje podciśnienie 0.8 bar ( a cięgno zazwyczaj ustawia się na 0,62-0,70 bar, ważne aby VACUM i zaworek dawało min 0,62 bar lub więcej ALE nie MNIEJ. bo inaczej vacum nie ma siły ciągnąć cięgna albo robi to zbyt opieszale.


(źle ustawiona śruba miała wysunięte 5 zwoje gwintu, a poprawne ustawienie to 3, czyli dwa pełne obroty do dołu) plus delikatne korygowanie cięgna spowodowało, że turbo ładuje to czego oczekuje ECU już od 1800 RPM, a pełny but jest od 2100-2200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak. Została ona źle ustawiona na maszynie i bili się w pierś tłumacząc, że trudniej kalibruje się hybrydę niż seryjną turbinę.

Generalnie trwało to w sumie miesiąc.. bo 2 tyg czekałem na turbo a kolejne 2 tyg bujałem się, ze źle ustawioną turbiną i szukałem przyczyny ale wszystko sprowadzało się do jej kalibracji VNT...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.