Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


ktoś podpowie czy łatwo wymienić amortyzatory tylne w E61 (nivo)?


Jakie mogę napotkać problemy i czy trzeba demontować wahacze.


Nie znalazłem żadnego tutoriala na necie :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli trzeba spuścić powietrze z poduszek NIVO to ja pod punty podparcia z tyłu podłożył by jakieś klocki drewniane/stojaki , tak aby nie siadł ci całkowicie cały tył.

Warsztat ma podnośnik tak więc oni nie mają tego problemu .

Jeśli będziesz coś podkładał to tak aby auto obniżyło się o jakieś 3cm. w porównaniu do nominalnej wysokości zawieszenia.

Aby nie włączy ci się kompresor to wyjmij bezpiecznik

- dla -2005/08.....F72.....40A

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-520d-tou/FDqkk0VV

- dla 2005/09 + ......F52......40A

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-520d-tou/SGI3ZnC

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To może rób to stronami.

Najpierw , np. prawą. Jak wymienisz amortyzator to opuść auto ale nie do końca, włóż bezpiecznik tak aby kompresor napompował ci prawą poduszkę. Następnie zrób to samo z lewą stroną. Wyjmij bezpiecznik , podnieś auto z lewej strony , spuść powietrze z lewej poduszki, wymień amortyzator, opuść auto ale nie do końca, włóż bezpiecznik ponownie tak aby napompował lewą poduszkę.

Myślę ,że podobnych tematów jak i filmików w tym temacie jest mnóstwo....

Opublikowano
Będę to robił stronami. Czy jak spuszczę powietrze z lewej strony to i ją podniosę to na koniec po włożeniu bezpiecznika on mi wyrówna lewą stronę względem prawej (obniżonej)?
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
panowie pomocy! MOGŁBY ktoś jeszcze raz podrzucić/opisać jak wyciągnać te tylne amory? utknąłem na rozebraniu całej podłogi w bagażniku i ściągnieciu prawego dolnego plastiku aby było widac mocowanie. strona kierowcy to dla mnie magia bo nie mogę się tam dostac...
bmw 4 life
  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po co instrukcja :mrgreen:

Podnosisz tył na dyfrze, poskładasz kobyłki, zdejmujesz felgi

W bagażniku wystarczy zdjąć górną podłogę i podnieść filc ale będzie ciężko dojść do prawej śruby z imbusem i kluczem ale się da.

Odkrecasz wężyki na poduszkach i spuszczasz powietrze

Odkrecasz sruby i wyjmujesz amory

Co możesz zrobić wcześniej to zmierzyć wysokość śruby w bagażniku nad nakretka sówmiarka aby wiedzieć jaki docisk ma być.

Dół zaciskasz na ziemi, 165Nm

Góra 28Nm

Nowe sruby i nakrętki, jest bo bardzo ważne bo są aluminiowe i nie nadają się do ponownego dokręcania

2h pracy na spokojnie


Wymiana stronami jest o wiele trudniejsza dla tego lepiej podnieść cały tył

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 1 rok później...
Opublikowano
Cześć. musisz wykręcić podłogę z bagażnika tzn uchwyty mocujące bagaż przy oparciu, otwieraną podłogę i schowek nad kołem zapasowym. Wtedy będzie dojście do górnych śrub - nie będzie szału ale da radę okręcić
bmw 4 life
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
W dniu 10.05.2021 o 08:28, speed1211 napisał(a):

Po co instrukcja :mrgreen:

Podnosisz tył na dyfrze, poskładasz kobyłki, zdejmujesz felgi

W bagażniku wystarczy zdjąć górną podłogę i podnieść filc ale będzie ciężko dojść do prawej śruby z imbusem i kluczem ale się da.

Odkrecasz wężyki na poduszkach i spuszczasz powietrze

Odkrecasz sruby i wyjmujesz amory

Co możesz zrobić wcześniej to zmierzyć wysokość śruby w bagażniku nad nakretka sówmiarka aby wiedzieć jaki docisk ma być.

Dół zaciskasz na ziemi, 165Nm

Góra 28Nm

Nowe sruby i nakrętki, jest bo bardzo ważne bo są aluminiowe i nie nadają się do ponownego dokręcania

2h pracy na spokojnie

 

Wymiana stronami jest o wiele trudniejsza dla tego lepiej podnieść cały tył

A jak spuszcze powietrze z poduszek to kompresor nie zacznie od razu pompować? Nie trzeba wyjąć bezpiecznika od kompresora? I kolejna sprawa, jak już wszystko złoże to opuścić na dół na pustych poduszkach i wtedy wpiąć bezpiecznik, żeby kompresor zaczął pompować?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, bartszatki napisał(a):

A jak spuszcze powietrze z poduszek to kompresor nie zacznie od razu pompować? Nie trzeba wyjąć bezpiecznika od kompresora? I kolejna sprawa, jak już wszystko złoże to opuścić na dół na pustych poduszkach i wtedy wpiąć bezpiecznik, żeby kompresor zaczął pompować?

Jak spuścisz powietrze na podniesionym aucie to kompresor nie powinien pompować bo czujniki wahaczy pokazują autu że wysoko stoi i nie ma potrzeby korekty poziomu. 

Co prawda robiłem to w e39 ale właśnie opuściłem auto na koła przy pustych poduchach i sie napompowały ładnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.