Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry wszystkim,

 

Od jakiegoś czasu jestem dość szczęśliwym (na tyle na ile 150 kucy pozwala oczywiście :) posiadaczem E39 520i. Podczas porannej jazdy zastanowiła mnie jedna rzecz, mianowicie spalanie, a może raczej wskazania OBD i "analogowego" ekonomizera podczas jazdy z wypiętymi biegami (luz)...Silnik dość zimny, wrzucam luz z trójki przy zjeździe ze wzniesienia, a tutaj spalanie rzędu 10l / 100, następnym razem 5l /100. Wydaje mi się, że poprawnie zmniejsza się wraz ze wzrostem ogólnej temp. silnika, ale czy normalne jest aż takie zużycie? Zaznaczę może, że diagnostyka pełnym zestawem Boschowskim nie wykazała żadnych nieprawidłowości, ba, stwierdzono że cyka niemalże idealnie...

 

Dzięki za info,

 

PS. wybaczcie, nie zauważyłem działu "spalanie..." także jeśli admin uzna, że jest bardzo nieodpowiedni proszę o przeniesienie :)

Opublikowano

Zależy też, czy chcesz zwalniać (hamować), czy utrzymać w miarę stałą prędkość. Do hamowania najlepiej użyć silnika, do toczenia się bez potrzeby nadmiernego wytracania prędkości - lepiej wrzucić na luz.

 

Oczywiście w przypadkach tych na pierwszym miejscu stawialiśmy oszczędność.

 

Pzdr,

Opublikowano

Dzięki.

 

Dodam może, że zauważyłem też iż czasami trochę "głupieje" i zaczyna na luzie właśnie lecieć do np. 15 l, by za chwilę ponownie spadać. Występuje to tylko, jeśli auto jest w ruchu, na postoju ekonomizer wskazuje zero.

 

Na luzie mam ~750 obr. Czy jest to całkowicie normalne czy też coś jest nie w porządku? Diagnoza przeprowadzana jest gdy auto stoi, dlategoż pytam...

Opublikowano
Na luzie to kiedyś się jeździło w PKSie-nie było to zbyt oszczędne. Lepiej zjeżdżać z górki na biegu gdyż jest to oszczędniejsze i bezpieczniejsze.
Opublikowano

A ja powiem Wam-ze ogladajac i czytajac oartykuly w gazetach motoryzacyjanych przekonano mmnie ze wbijanie luzu nie sjet dobre i nie daje nam zekomej ekonomii w spalaniu( udowodniono ze silniki z wtryskiem po puszczeniu pedalu gazu na wbitym biegu pala praktycznie NIC-sa to gramy paliwa w nieznacznej wielkosci a przy tej samej predkosci i puszczeniu ata na luz wskazania komputera sa znacznie ale to znaczenie wyzsze) wiec Mylne pojecie "wzuce luz-zaoszczedze " nie ma tu jakiego kolwiek pokrycia.Zaluje bo nauczyl mni etak jezdzic ojciec za malolata i pozniej mialem klopoty na L-kach bo stare przyzwyczajenia pozostaja jak przygotowana noga przy pedale sprzegla-walcze z tym ale odruch sa.

temperatura silnikama tez ogromne znaczenie silkini pracuja najle[piej i maja najwieksza skutecznosc przy tenm. pracy-bmw m ato do siebie ze trezba ja najpierw zagrzac i pozniej "pedzel"nie zaszkodzi jej to jak duszenei silnika na w zime przy 15stopniach mrozu.

Opublikowano

ja jak stoję w miejscu to ekonomizer chowa się poza skalę... hehe ciekawe czy pali wtedy 50l czy chowa się bo jest niepotrzebny??

a jak odpuszczę całkowicie gaz podczas jazdy (automatyczna skrzynia) to pokazuje mi zero

Opublikowano
i wlasnie to zero jest PRAWDZIMYM WSKAZANIEM( pobor poaliwa jest tak niski ze na tej skali analogowej z wskazowka pokazuje sie zero) a co do palenia na luzie to jak podkrecisz soebie przepustnice do obrotow nawet 3tys to tez ci sie wskazowka szchowa a spalaenie na banka bedzie znaczne.Kiedy auto sie zatrzymuje tp wszystkie czyjniki tak wlasnie reaguja ( jak w przypadku wycieraczek-spowalniaja sie)a jak otworzysz drzwi i popchniesz sie noga to wskazowka ci od razu wskoczy na liczniku---dziwne?!
Opublikowano

Na postoju zużycie paliwa można mierzyć nie w litrach/100km tylko w litrach/godzinę. Wystarczy w OBC właczyć odpowiednią funkcję.

Test nr 2: aktualne spalanie l/100km

Test nr 3: średnie spalanie l/godzinę

Test nr 4: średnie spalanie l/100km

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.