Skocz do zawartości

118i pare problemów po zakupie.


Perki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kupiłem ostatnio e87 118i n43b20 2008 aby użytkować normalne auto po w221 który prawie puścił mnie z torbami.Podczas oglądania nie było żadnych zlych objawów i błędów. Dzień po zakupie Okazuje sie, że auto nierówno chodzi na wolnych oraz telepie budą gdy zimne, czasem te objawy w mniejszym stopniu występują też na ciepłym silniku.Pojawił się błąd p0597 w sterowniku ale chceck nie swieci. Blad ma zwiazek z termostatem wiec pewnie nic do falowania obrotów nie ma. Jakieś sugestie co może być problemem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To sobie wybrałeś motor N43 :D Ten musi być z pewnej ręki, uczciwie serwisowany, aby nie ładować w niego kasy.

Błąd raczej twoich objawów nie powoduje.

Thermostat Heater Control Circuit High

Voltage in onboard electrical system > 10 V

Service Notes

1. Check wiring

Repair if defective

If wiring is OK proceed

to check component (electrical check)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już po zakupie doczytałem, że n43 do Najtrwalszych silników Nie należy. Domyslam się, że problem może powodowac :

-rozrzad

- wtryskiwacze( 1000 pln za sztuke???)

- świece

- cewki


Da sie ustalić który to element by uniknąć wymiany połowy auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan wtryskiwaczy można ocenić diagnostyką komputerową oraz po stanie świecy, po jej kolorze. Ogólnie z tego co mi wiadomo to świece zapłonowe w tym silniku to 40-60 tyś. i wymiana, więc pewnie też Cię to czeka. Znajomy ma ten silnik i wymieniał w nim już 2 wtryski na używane, cewki, świece, rozrząd i jest bardzo zadowolony :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Skoro nie było wypadania zapłonu to mimo wszystko działały. Przyczyną telepania na zimnym są wtryskiwacze, i tak, kosztują 1000,- za sztukę. Po korekcjach można ocenić, które są do wymiany. Wymienia się przynajmniej parami w tym przypadku, czyli bank 1 (1 i 4) lub bank 2 (2 i 3).

P0597 2EF5 Cyfrowy sterownik silnika: Termostat o zmiennej charakterystyce, odtwarzanie

Termostat do wymiany ze względu na uszkodzoną grzałkę. Nikt w tym silniku nie powinien chcieć mieć niesprawnej grzałki (nie jest zbijana temperatura pod obciążeniem, wtedy śmieszny olej 5w30 nie daje rady i mamy wspaniałą lampę alladyna, później już prosta droga do remontu).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem świece oraz cewki. Zachowanie silnika bez zmian. Nie byłbym sobą gdybym nie poszukał tańszej opcji wtryskiwaczy. 42 usd za zregenerowany wtryskiwacz z gwarancja( wiadomo ciężka do realizacji) co daje około 155 zł. Co myslicie?


US $44.00 20% Off | Renovation Car Fuel Injector Index 11 Petrol Injector Types 13537589048-11 for BMW E61 E60 E93 E92 E91 E90 E82 E87 E88 F10

https://a.aliexpress.com/_eOdy9Z



Możecie mi podać nr części tego termostatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
2 wtryski juz w samolocie pomimo tego że wciaz walcze z inpa i nie sprawdzłem czy to wtryski. Może ktos wie Co zrobic jesli nie mam pod e87 silnika n 43, a pod e90 gdy wybieram n43 i wchodze we wtryskiwacze to pokazuje mi sie sys008 job not found?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Podpowie ktos co to za bledy ktore wrocily zaraz po skasowaniu:

10739 29F3 Niederdruckseite, drucksensor

10992 umbekannter fehlerort

11909 2E85 elektrische wasserpumle kommunikation


Pozatym byly jeszcze takie ktore narazie sie nie ujawniaja


10998,10994,10996,12049,10905,12021(termostat wiem, juz kupilem)


Dzis po odpaleniu i podzas standardowej zlej pracy na zimno zapalil sie chceck i auto jezdzilo jakby na 3 gary. Dopiero po zgaszeniu i odpaleniu ponownie bylo ok i juz bez bledu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N43 żony chodzi jak żyleta. w trasie spalanie po 6,8-7,2 L

Po miejscu 8,5L

Też miałem ten problem w swojej po zakupie

Wymieniłem rozrząd cały kmpl. i też Ci to polecam bo mój był żużyty ( montaż tylko z blokadami)


i polecam Ci wymienić świece i cewki cały kmpl. Wtrysków na razie nie ruszaj.


JAki masz przebieg ?? Jakie paliwo lejesz


Ja leje tylko V-powera z schela + co pół roku STP do wtrysków na pełny zbiornik.


Jak lałem zwykłą 95 miałem problem z Noxem i drugim czujnikiem EGT + sporadyczne błędy sondy po przejściu na V-Powera spokój. Po wymianie cewek auto na światłach pracuje tak równo że czasem się zastanawiam czy faktycznie pracuje.


Opinie o tym silniku są wyssane w połowie z palca. Ja zmieniam olej co rok ( bo zona ma do pracy 5km) i leje tam LM 5w30 Longtime High tech .. Bańka ok 200złale warto.


MAm zero dolewek oleju silnik jest szczelny w środku jest czyściutki.


Jeżeli uda mi się dorobić isofix przedni żeby żona miałą wygodniej z nosidełkiem to za cholere tego auta nie sprzedam i wymienie profilaktycznie wtryski na nowe . Auto ma 150k przebiegu. Kupiłem jak miała 128.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Dzis po odpaleniu i podzas standardowej zlej pracy na zimno zapalil sie chceck i auto jezdzilo jakby na 3 gary. Dopiero po zgaszeniu i odpaleniu ponownie bylo ok i juz bez bledu.

 

Tak jak napisałem wymień świece i cewki


Ewentualnie sprawdź jeszcze na rozgrzanym STFT i LTFT jeżeli miało by paść na wtrysk to zobaczysz co robi sonda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.