Skocz do zawartości

[e60] 530d M57N2 235km 2005r nie odpala po dłuższym postoju.


13matt13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Po m-cu walki proszę Was o poradę, może ktoś miał problem tego typu co ja bo prześledziłem sporo wątków na różnych forach i podpowiedziach wujka Google i niema rozwiązania.

Auto ma problem z rozruchem po kilku godzinnym postoju (czasami po 4h a czasami po 8h) np po nocy lub po całym dniu.

Objawia się to efektem jak zapowietrzenia układu, czasami zapala dosyć ładnie a zdarza się często że pali jak by łapał i trzeba długo nim kręcić, po czym chodzi 3s jak by nie na wszystkie wtryskiwacze lub zapala jak by nie wszystkie dawały dawkę paliwa. Na starych wtryskach parametry pracy poprawne.


Z elementów wymienionych to zakupione wtryski z działającego auta (stare były każdy z innej parafii chociaż wcześniej działały poprawnie). Nowe jako jeden komplet z działającego auta (wszystkie z jednakowymi nr) zostały oddane do sprawdzenia - są dobre, korekty już po zamontowaniu poprawne.

Sprawdzono kompresję - poprawna. Od samego początku brak błędów podczas diagnostyki komputerem.

Podmieniono pompę w baku z pływakami pomimo poprawnego ciśnienia ponad 4bar (ze względu na podejrzenie cofania się paliwa). Podmieniono czujnik ciśnienia i regulator ciśnienia na szynie wysokiego ciśnienia oraz regulator ciśnienia w pompie CR (w porównaniu do innego auta "nasz" egzemplarz miał trochę wyższe ciśnienie na szynie).

Przejrzano przewody zasilania i powrotu w komorze silnika, brak wycieków i zapoceń. Wymieniono filtr paliwa i podgrzewacz paliwa z powodu dostawania się paliwa do wtyczki podgrzewacza i braku jego sprawności.

Wyciągnąłem pompę wysokiego ciśnienia i wysłałem do sprawdzenia, żadnych uwag co do pompy.


Nie dało to żadnych zmian w odpalaniu. Na próbę założyłem zaworek jednokierunkowy przed filtrem paliwa - brak poprawy. Zauważyłem że pod pompowanie na zapłonie pompą paliwa w baku poprawia jakość odpalenia - mniej kręci.

Czy przyczyną gorszego odpalania może być błąd komputera sterującego? Np wywaliło mu dawkę startową do uruchomienia silnika?

Sterownik grzania świec (teraz jest lato i tak) zrobiony u Rogera z Nysy, świece sprawne.

Efekt jest taki że jak długo pokręci i od razu np go zgaszę to kolejne odpalenia są normalne, auto ma moc i nie ma żadnych objawów usterki. Wiem że ewidentnie gdzieś może uciekać paliwo ale poszukiwania nic nie dały, myślałem czy np powrót paliwa nie zapowietrza układu (na noc po przyjeździe zakładałem klamry zaciskające zasilanie i powrót na wężach przy silniku a i tak nic to nie dało, czy może odpowietrzenie baku mogło by powodować wytwarzanie podciśnienia?

Czy są gdzieś w całym tym układzie jakieś zaworki zwrotne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryski sprawdź przelewowo i podejzyj pracę regulatorów cisnienia i wydatku na szynie i pompie CR po długim postoju

Chyba znalazłem usterkę, potwierdzę po testach... ale co mam rozumieć pod pojęciem wydatku na szynie i pompie CR po długim postoju?

Testy przelewowe wyszły wzorowe, jak pisałem nawet wymieniłem wtryski, pompa po servisie, uszczelnieniu. Wartości ciśnienia porównane z sprawnym autem i nie ma różnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryski sprawdź przelewowo i podejzyj pracę regulatorów cisnienia i wydatku na szynie i pompie CR po długim postoju

Chyba znalazłem usterkę, potwierdzę po testach... ale co mam rozumieć pod pojęciem wydatku na szynie i pompie CR po długim postoju?

Testy przelewowe wyszły wzorowe, jak pisałem nawet wymieniłem wtryski, pompa po servisie, uszczelnieniu. Wartości ciśnienia porównane z sprawnym autem i nie ma różnic.

pod komputerem jak zachowują sie regulatory cisnienia i wydatku i jak rosnie cisnienie na listwie cr podczas utrudnionego rozruchu

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest tak jak piszesz to wyglada na zapowietrzajacy sie układ paliwowy...na powrocie z przelewów jest taki maly zaworek on jak jest uszkodzony to moze zapowietrzac sie uklad a także jak regulator cisnienia na listwie powinien zostac otwarty zeby nie tworzyły sie pecherzyki powietrza w układzie paliwowym...
Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest tak jak piszesz to wyglada na zapowietrzajacy sie układ paliwowy...na powrocie z przelewów jest taki maly zaworek on jak jest uszkodzony to moze zapowietrzac sie uklad a także jak regulator cisnienia na listwie powinien zostac otwarty zeby nie tworzyły sie pecherzyki powietrza w układzie paliwowym podczas ochłodzenia sie paliwa...
Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucił bym fotkę ale za dużo zachodu, ogólnie usterka okazała się błaha... zamiast 15 zł kosztowała kilkanaście stów.

Winny był wężyk przed pompa wysokiego ciśnienia, zero zapoceń czy nawet wyglądu wskazującego na nieszczelność. Pompa była na sprawdzeniu i przy montażu zwróciłem uwagę na końcówkę wężyka który miał od wewnętrznej strony lekko spękana końcówkę więc go skróciłem o 0,5cm... ale po skróceniu dalej był spękany. Ostatecznie go zdemontowałem do najbliższego króćca i z ciekawości wzdłuż rozciąłem.

Z zewnątrz miękki ładny z oryginalnymi opisami wężyk a w środku popękany jak wyschnięte jezioro a do tego twardy (chyba długotrwałe działanie paliwa na gumę plus temperatura). Po wymianie wężyka na "nowy" pali normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.