Skocz do zawartości

Nietypowy problem z klapą gaszącą M47


Siepa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Mam nietypowy problem z klapą / przepustnicą w moim E91 318d. Klapa niedziałała wcale więc ją rozebrałem, wylałem z niej olej, wymyłem wszystko benzyną, naprawiłem przepaloną ścieżke na płytce. Po założeniu wszystko było ok, żadnych błędów, DPF się oczyścił po przejechaniu 20 km... I auto stanęło. Wywaliło 9 błędów, i spalił się bezpiecznik 25A w szkrzynce pod maską. Wymieniłem bezpiecznik. Wyczyściłem klape jeszcze raz i po podłączeniu zamyka się i otwiera, ale auta nie idzie odpalić a wywala błąd czujnika ciśnienia doładowania. Po odłączeniu przepustnicy blad czujnika cisnienia nie wystepuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym razem rozebrałem klape w drobny mak... Znów była pełna oleju. W pierwszej kolejności turbo bedzie do regeneracji. Podłączyłem samą wyczyszczoną płytke pcb z klapy i wszystko jest ok. Pozostanie poskładać przepustnice po wymianie turbo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Siepa miałem to samo, tylko w aucie ze zregenerowaną, sprawną turbiną. Dpf się nie wypalał, bo klapa padła. Klapę rozebrałem. Było trochę oleju. Ścieżka pełniąca rolę bezpiecznika spalona. Wyczyściłem, polutowałem ścieżkę, jednak wiadomo grubszym drutem. Dodatkowo wywierciłem otworek na rogu, żeby ewentualny olej wyleciał. Klapa ożyła, trasa, żeby wypalić DPF i po 20 km, jak u ciebie. Bezpiecznik pod maską wywalony. W trasie wymieniłem bezpiecznik, klapę odłączyłem i do domu. Starej już nie naprawiałem, tylko kupiłem używkę. Od tego czasu spokój. Naprawa przez lutowania tej ścieżki w razie awarii klapy, uwala bezpiecznik i unieruchamia auto, zamiast uszkadzać samą klapę:(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odme wyczyściłem po zmianie oleju jakieś 3 tyś km temu. Jest to odma bez tego filterka szmacianego. Membrana ok. Turbo już ma mega luz na osi. Swoją drogą to jedyna rzecz której nie sprawdziłem przy zakupie. Moim zdaniem nie ma sensu klapy wymieniać jak turbo olej pcha w dolot. Wiercenie dziury w klapie nie ma sensu bo olej kapie prosto na paski... Naprawa ścieżki nie pali bezpiecznika, tylko zwarcia powstające też na drugiej stronie płytki. Nie wyczyścisz tego za chiny bez demontażu z obudowy.

Na razie założyłem samą obudowe klapy (bez wałka, klapki i elektroniki). Po wymianie turbo będe kombinował dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, wiem... Auto posiadam od 3 miesięcy, komplet kluczy i interfejs kupiłem zanim auto udało się przerejestrować. Dlaczego usterka uniemożliwiająca wypalenie dpf nie jest w żaden sposób sygnalizowana kierowcy???

Nic nie świeci, nic nie piszczy... Próbowałem mojej Pani wytłumaczyć, że mamy auto popsute... "Szukasz dziury w całym... wszystko dobrze jest" :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wiem, wiem... Auto posiadam od 3 miesięcy, komplet kluczy i interfejs kupiłem zanim auto udało się przerejestrować. Dlaczego usterka uniemożliwiająca wypalenie dpf nie jest w żaden sposób sygnalizowana kierowcy???

Nic nie świeci, nic nie piszczy... Próbowałem mojej Pani wytłumaczyć, że mamy auto popsute... "Szukasz dziury w całym... wszystko dobrze jest" :D :D :D

To jej wytłumacz, że zupa też może dobrze wyglądać a źle smakować :)

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zmagań ciąg dalszy... Klapa wyczyszczona, dodany oring na osi (9,5mm x 2,5mm) płytka PCB pokryta czerwonym silikonem :-D... Odpalam auto, chodzi 10 s. i pada i już nie odpala :-(

Coś tam się spaliło oprócz bezpiecznika. Naprawa ścieżki ma sens tylko razem z uszczelnieniem elektroniki...

Jedziemy dalej po taniemu :-) Zakupiłem klape od N47 za 50zł (373 ma w numerze):-) Rozstaw śrub ten sam, średnica ta sama, ogólnie kształt to samo... więc kupiłem...

Podłączyłem nie zamontowaną i jest ok... Brak tylko oringu od strony EGR (damy silikon czerwony i gitara :-)

Odkręciłem starą, przykręciłem nową i niestety... Rura od IC niepasuje :-) Ścianka w klapie od N47 jest grubsza o 1mm.


Szukałem info czy są zamienne i nic nie znalazłem. Klapy nie odsyłam. Teraz spróbuje przełożyć plytkę i silnik (siłownik) z enki do emki :-)

Gdyby policzyć czas to już się nie opłaca... Ale może się komuś przyda info :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Będzie dla następnych. Rozumiem, że klapa z M47 działa praeidłowo, zamyka się otwiera? Może przez oring nie daje rady wrócić, ale to już pewnie sprawdziłeś. Ja już tej co spaliła bezpiecznik nie męczyłem, tylko wstawiłem drugą z M47. Wymieniłem bezpiecznik na podszybiu, druga klapa i działa prawidłowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapa z M47 umarła na tyle, że gdy jest podłączona auta nie idzie odpalić :-) I robi błąd czujnika ciśnienia doładowania. Klape od N47 podłączyłem (A zamontowana była od M47 uszkodzona) . Auto odpaliło bez problemu, skasowałem błedy i nowe się nie pojawiły. Autko chodziło tak 5 min.

Teraz poprostu elektronikę z silnikiem przerzucę z nowej do starej i powinno śmigać.


Klapa już jest złożona i założona. Zajęło mi to półtora godzinki. Auto odpala, brak jakichkolwiek błędów, gaśnie delikatnie (telepało od zakupu i myślałem że kończy się dwumas). Obudowa z klapy o symbolu 384, elektronika, silnik, ośka z uszczelniaczem z klapy o symbolu 373 kupionej za 50 zł. Dodaktowo oring przed uszczelniaczem. Pokrywki jeszcze nie skleiłem żeby sprawdzić za jakiś czas czy tam się olej nie zbiera.

Pełen sukces będzie po wypaleniu DPF :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Mam tę klapę różnica to cena miedzy emka i grubsza ścianka oraz brak rantu na o-ring, bo jak autor pisze klapa 50 zyla do enki przydała, by się taka uszczelka z flanszy wiem ze podejdzie bo mam taka.

https://allegro.pl/oferta/f79-zaslepka-zamiennik-egr-bmw-e60-61-e90-91-8561974206?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aqueryandcategory&bi_c=MzFiNDE3MTMtMDI4Yi00MzVhLTg0ZDAtNGE3Y2U4MDVmMTM4AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=9de53c0e-8156-43e6-a6ba-3203b7b0815f

a ta grubsza ścianka to na 99% będzie identyczna w tej przepustnicy , jak by ktoś szukał węży czy podejdą https://allegro.pl/oferta/przepustnica-bmw-mini-2-0-n47-7810752-9425339228

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Dawno nie byłem na forum... Minęło 14 mięsiecy i klapa gasząca nadal śmiga bez najmniejszych problemów. Przez rok żadnych błędów nie było. Elektronika i wtyczka jest ta sama. W N47 rura od intelcoolera ma minimalnie większą średnicę i tylko tym się różnią. Nie da się założyć rury od M47 na klapę z N47. Ale można elektronikę z klapy N47 wsadzić w obudowę od M47. Pewnie można też kombinować z samą rurą od IC żeby nie rozbierać przepustnicy jak ktoś woli...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok później...
W dniu 29.04.2023 o 22:48, Marcza82 napisał(a):

Cześć. Podłączam się do zapytania odnośnie jak przełożyć elektronikę klapy. Ośkę potencjometru trzeba wybić od strony elektroniki czy może od strony sprężyny? Czy może jakiś inny sposób?

Cześć. Rownież podłączam się do pytania, w jaki sposób wykręciłeś śrubę z ośki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.