Skocz do zawartości

Siepa

Zarejestrowani
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E91 318d 2007r

Osiągnięcia Siepa

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Dawno nie byłem na forum... Minęło 14 mięsiecy i klapa gasząca nadal śmiga bez najmniejszych problemów. Przez rok żadnych błędów nie było. Elektronika i wtyczka jest ta sama. W N47 rura od intelcoolera ma minimalnie większą średnicę i tylko tym się różnią. Nie da się założyć rury od M47 na klapę z N47. Ale można elektronikę z klapy N47 wsadzić w obudowę od M47. Pewnie można też kombinować z samą rurą od IC żeby nie rozbierać przepustnicy jak ktoś woli...
  2. Ekstremalnym ??? Turbo dmuchnie więcej niż w silniku się zmieści??? I je_nie jak w Niezniszczalnych? Albo jak składnia w drugim zdaniu... :D Podasz przykład? Patryksob14 - dzięki, też tak myślę. Mistrz od regeneracji mówi, że minimalnie większe jest koło kompresji. Koło turbiny jest takie same więc powinna wstać w podobnym zakresie obrotów. Obecnie jest to około 1800 obr/min. Tylko dmuchnie na górke. W wątku jest info dotyczacze zmian garet-mitsu i mitsu-garet... I jeszcze jedno. Jeśli nie zalezy mi na powiedzmy 200KM, czy można zmienić turbo wtryski i ecu np z anglika?
  3. Chciałbym odświeżyć temat. Mam wersje 122km z dpf. Turbina umiera już. Pomyślałem żeby włożyć od wersji 163 km obie z Mitsubishi. Wiem że bez mapy moc nie wzrośnie. Ale czy nie spadnie? Tzn czy bedzie miało te swoje 122 km. Zrobienie mapy nie jest tanie, więc lepiej zrobić ją po wymianie pozostałych istotnych części.
  4. Klapa z M47 umarła na tyle, że gdy jest podłączona auta nie idzie odpalić :-) I robi błąd czujnika ciśnienia doładowania. Klape od N47 podłączyłem (A zamontowana była od M47 uszkodzona) . Auto odpaliło bez problemu, skasowałem błedy i nowe się nie pojawiły. Autko chodziło tak 5 min. Teraz poprostu elektronikę z silnikiem przerzucę z nowej do starej i powinno śmigać. Klapa już jest złożona i założona. Zajęło mi to półtora godzinki. Auto odpala, brak jakichkolwiek błędów, gaśnie delikatnie (telepało od zakupu i myślałem że kończy się dwumas). Obudowa z klapy o symbolu 384, elektronika, silnik, ośka z uszczelniaczem z klapy o symbolu 373 kupionej za 50 zł. Dodaktowo oring przed uszczelniaczem. Pokrywki jeszcze nie skleiłem żeby sprawdzić za jakiś czas czy tam się olej nie zbiera. Pełen sukces będzie po wypaleniu DPF :-)
  5. Zmagań ciąg dalszy... Klapa wyczyszczona, dodany oring na osi (9,5mm x 2,5mm) płytka PCB pokryta czerwonym silikonem :-D... Odpalam auto, chodzi 10 s. i pada i już nie odpala :-( Coś tam się spaliło oprócz bezpiecznika. Naprawa ścieżki ma sens tylko razem z uszczelnieniem elektroniki... Jedziemy dalej po taniemu :-) Zakupiłem klape od N47 za 50zł (373 ma w numerze):-) Rozstaw śrub ten sam, średnica ta sama, ogólnie kształt to samo... więc kupiłem... Podłączyłem nie zamontowaną i jest ok... Brak tylko oringu od strony EGR (damy silikon czerwony i gitara :-) Odkręciłem starą, przykręciłem nową i niestety... Rura od IC niepasuje :-) Ścianka w klapie od N47 jest grubsza o 1mm. Szukałem info czy są zamienne i nic nie znalazłem. Klapy nie odsyłam. Teraz spróbuje przełożyć plytkę i silnik (siłownik) z enki do emki :-) Gdyby policzyć czas to już się nie opłaca... Ale może się komuś przyda info :-)
  6. Radio oryginalne to jest chyba ALPINE. Gra bardzo dobrze nawet z "bieda" zestawem głośników. Przed zakupem E91 miałem mnóstwo rokminek... O łapaniu oleju z dolotu nie pomyślałem ani przez chwilę. To jest normalne???
  7. Wiem, wiem... Auto posiadam od 3 miesięcy, komplet kluczy i interfejs kupiłem zanim auto udało się przerejestrować. Dlaczego usterka uniemożliwiająca wypalenie dpf nie jest w żaden sposób sygnalizowana kierowcy??? Nic nie świeci, nic nie piszczy... Próbowałem mojej Pani wytłumaczyć, że mamy auto popsute... "Szukasz dziury w całym... wszystko dobrze jest" :D :D :D
  8. Odme wyczyściłem po zmianie oleju jakieś 3 tyś km temu. Jest to odma bez tego filterka szmacianego. Membrana ok. Turbo już ma mega luz na osi. Swoją drogą to jedyna rzecz której nie sprawdziłem przy zakupie. Moim zdaniem nie ma sensu klapy wymieniać jak turbo olej pcha w dolot. Wiercenie dziury w klapie nie ma sensu bo olej kapie prosto na paski... Naprawa ścieżki nie pali bezpiecznika, tylko zwarcia powstające też na drugiej stronie płytki. Nie wyczyścisz tego za chiny bez demontażu z obudowy. Na razie założyłem samą obudowe klapy (bez wałka, klapki i elektroniki). Po wymianie turbo będe kombinował dalej.
  9. Tym razem rozebrałem klape w drobny mak... Znów była pełna oleju. W pierwszej kolejności turbo bedzie do regeneracji. Podłączyłem samą wyczyszczoną płytke pcb z klapy i wszystko jest ok. Pozostanie poskładać przepustnice po wymianie turbo.
  10. Witam serdecznie Mam nietypowy problem z klapą / przepustnicą w moim E91 318d. Klapa niedziałała wcale więc ją rozebrałem, wylałem z niej olej, wymyłem wszystko benzyną, naprawiłem przepaloną ścieżke na płytce. Po założeniu wszystko było ok, żadnych błędów, DPF się oczyścił po przejechaniu 20 km... I auto stanęło. Wywaliło 9 błędów, i spalił się bezpiecznik 25A w szkrzynce pod maską. Wymieniłem bezpiecznik. Wyczyściłem klape jeszcze raz i po podłączeniu zamyka się i otwiera, ale auta nie idzie odpalić a wywala błąd czujnika ciśnienia doładowania. Po odłączeniu przepustnicy blad czujnika cisnienia nie wystepuje.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.