Skocz do zawartości

E-46-320d-M47N-150=Wymiana skrzyni biegów i sprzęgła.


szuwarek 102

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w tygodniu zabieram się za wymianę jak w temacie.Potrzebowałbym jakiś wskazówek co i jak rozkręcić żeby się nie maglować.Mam kilka pytań czy jak mam drugą skrzynie wyjętą to czy warto olej w niej zmienić. Wałek wieloklinowy i ta tuleja co chodzi łożysko oporowe to czym najlepiej przesmarować. Przy tej okazji odrazu wymienię podporę wału ,przy gumie i dyfrze nie trzeba zaznaczać jak jest wał przykręcony tylko się zaznacza jak się go rozpoławia tak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabialem ten temat niedawno bo 2x ściągałem skrzynie i sprzęgło. Napewno przygotuj sobie przedłużki na długość skrzyni bo dwie śruby są centralnie u góry i żeby je odkręcić potrzebujesz opuścić trochę skrzynie. Ja wydechu nie ściągałem więc da się tam dostać do tych śrub gornych bez tego chociaż jest trochę ciasno. Generalnie wszystko widać po kolei co trzeba robić poza tymi śrubami u góry, mnie nie chciała skrzynia zejść a się okazało że jest jeszcze jedna. Jak będziesz odkręcał dwumas to musisz go sobie czyms zablokować chyba że masz klucz udarowy to spoko. Przy dokręcaniu to samo, ja sobie zaparłem łom o kanał i się nie obracało koło zamachowe. Przed założeniem docisku, musisz się zaopatrzyć w taki trzpień do centrowania tarczy, ja byłem u tokarza, wytoczył mi takie coś https://www.repxpert.pl/pl/schaeffler-products/page-ds3602 Docisk dokrecasz stopniowo, na krzyż i ostatecznie momentem 25nm. Potem odkręcasz blokadę docisku i wyciągasz ten trzpień. Wałek smarowałem bardzo cienko tylko tam gdzie rusza się łożysko i naprawdę cienka warstwa żeby nie zachlapalo tarczy. Posmarowałem jeszcze czubek wysprzeglika i tego plastikowego trzpienia po którym się rusza lapa łożyska. Ważne jest, żeby porządnie wycentrować tarcze bo jak źle to zrobisz to musisz naciągać od nowa sprężyny na prasie albo tym przyrządem za chore pieniądze. Wał jak odkręcisz to nie ma znaczenia później jak go przykręcisz do skrzyni i dyfra, ważne żeby między sobą był dokręcony wg. znaków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam żadnych objawów dwumasy i wymieniam tylko sprzęgło kompletne i skrzynie. A do centrowania odetnę ze starej skrzyni kawałek wałka. A smarować zwykłym smarem czy jest jakiś odpowiedni do tego. Ile ci zajęło czasy wyciągniecie skrzyni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to spokojnie robiąc wyjąłem skrzynie samemu w 2h. Posmarowałem to takim smarem który miałem otwarty co się smaruje przeguby. Bardzo cienka warstwa. Czasem dają do sprzęgła mała tubkę smaru właśnie do tego wałka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie wszystkich tuleji w sankach , zaczęło mi coś wibrować przy 80km i miałem stuki przy szybkim puszczaniu sprzęgła .Przy rozbieraniu złapałem za wał i próba a tu stuki na krzyżaku od strony dyfra.Wał już zawieziony do regeneracji założenie nowej podpory ,nowy krzyżak i wyważenie 400zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia wyciągnięta ,jeszcze była ukryta śrubka 6mm trzymała taką blaszkę .diagnoza tarcza cienka , w docisku słoneczko w jednym miejscu pęknięte , wyrobiona łapa od wysprzęglika ,i wyrobiona końcówka wysprzęglika. I są trzy rodzaje śrub 8,10,12. E-torx 10.12.14.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak już masz ściągnięte skrzynie to wymień sobie simering by za jakiś czas nie okazało się że musisz ściągać ja kolejny raz

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już skrzynia zamontowana,łożysko ma takie same wybrania także nie ma różnicy jak się je założy. Sprzęgło chodzi teraz leciutko nie tak jak wcześniej ,jutro może wał założę i zrobię próbę skrzyni . W starej to mi poszedł synchronizator 3 .Przy okazji od razu zrobiłem tłumik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Spidan dobra firma nawet bym powiedział bardzo. Drugiej nie znam.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na czescidobmw mają metelli i kojarzę gdy była dyskusja o półosiach to były chwalone.

https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=33217518431

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.