Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

Właśnie starm się pozbyć się swojego karła(VW Polo 6n2) i noszę się z zamiarem zakupu E-39 z tym że mam dylemat co wybrać. Pod uwagę biorę dwa silniki 2.8 193KM i 2.5 tds 143KM. Z tego co wyczytałem o silniku 2.8 to jest to ponoć swietny kompromis pomiedzy osiagami a spalaniem no a 2.5 tds to gorsze osiagi ale spalanie ponoć nie przekracza 9L w mieście no i gdzieś też było napisane że to jedna z lepszych jednostek diesla jesli chodzi o kulturę pracy. Z tym że znajomy mi mówił że występuja w 2.5 tds problemy z głowicami. I czy ewentualnie 2.5 tds nadaje się do chiptuningu bo niektóre firmy piszą ze da sie z tego silnika wyciągnac coś około 180KM.

Prosze o jakąś porade każde informacje będą bardzo cenne bo jestem zielony jeśli chodzi o BMW.

Pozdrawiam

Opublikowano

Nigdy nie miałem tds-a więc nie mam też mandatu do wypowiadania sie na jego temat, ale często odwiedzam warsztat kolegi specjalizującego się w naprawach BMW i usterki jakie obserwuję w tds-ach mroża krew w żyłach. Co innego 530d, ale to już inna bajka.

Odpowiadając na Twoje pytanie - oczywiście 528i

Opublikowano
Też długo myślałęm nad TDSem ale kupiłem benzynę, co prawda nie 2,8 a 2,5 i wcale nie żałuję. Czytając opinie na temat TDsa trochę się wystraszyłem ewentualnymi wymianami turbiny, wtrysków itp. a i o przegrzewaniu też często była mowa. Benzyna może jest trochę droższa ale ewentualne naprawy na pewno bedą mniejsze niż w przypadku diesla. A biorąc pod uwagę założenie sekwencji to na pewno diesel odpada.
Opublikowano
otoz ja moge ci cosik napisac o tds,jest wspanialym autem pali 7,3l na 100 do 120km/godz z glowicami byl problem przed 1995r od 96r wszystko jest w porzadku ja mam przejechane 220tys i jeszcze nic nie robilem poza sprawami eksplatacyjnymi,auto slychac tylko przy rozruchu ze to disel podczas jazdy cichutko.A propo jak ktos nie posiadal tds coz moze o nim powiedziec.Naprawde warto kupic.polecam
moje e39 525
Opublikowano

bierz 528i ja mam tds-a i jestem zadowolony, ale jak bym miał taki wybór to brałbym 2.8 chyba ze chcesz go zagazować jakimś badziewiem :nienie:

u mnie wchodził w grę tylko diesel

Opublikowano
-ach mroża krew w żyłach. Co innego 530d, ale to już inna bajka.

 

ja bardzoie chetnie poslucgham tej bajki bo mam dylemat.. i chetnie wyslucham + i - 530d :)

E39 540iA ... Kocham i Szanuję... :)
Opublikowano

Skoro doradzacie 2.8 to nawet mnie to cieszy bo R6 BMW ma niepodrabialny dzwięk silnika:)

A jak wygląda kwestia spalania w mieście silnika 2.8 w sedanie 528 bo taki mam zamiar kupić bo mój kolega ma E46 328 coupe i przy w miare normalnej jeździ ten silnik mu pali około 10L !!! więc jestem zaszokowany bo moje Polo spala w tej chwili około 8,5 a ma 60KM :D a osiągów zero !!!

I jeszcze jedno jak wygląda eksploatacja tego silnika tzn. wymiany jakiś pasków rozrządów itp. i do jakich przebiegów te silniki są w stanie wytrzymać. Średnie przebiegie z tego co widze dla roczników 98 to około 200 tys km. więc nie wiem czy to nie jest już za dużo?

Opublikowano
-ach mroża krew w żyłach. Co innego 530d, ale to już inna bajka.

 

ja bardzoie chetnie poslucgham tej bajki bo mam dylemat.. i chetnie wyslucham + i - 530d :)

 

Inna bajka bo silnik zupełnie innej generacji. Wtrysk bezpośredni daje osiągi i umiarkowane zużycie paliwa. Ogólnie same suprlatywy. Jeśli dbamy o turbinę i jakość paliwa (bardzo ważne) wszystko powinno być ok.

Opublikowano

polecam 530d ma swietne osiagi i przyzwoite spalanie. Tds jest super w E36 moc do masy idealnie pasuje, w E39 to nie jezdzi . . . w szczegolnosci aut. :)

 

 

ps. przy 528 nie licz na 10l w miescie :) zima w ruchu miejskim to moze byc 18l :) a latem na klimie ok. 14-15l przy dynamicznej jezdzie

Opublikowano
Witam wszystkich

Właśnie starm się pozbyć się swojego karła(VW Polo 6n2) i noszę się z zamiarem zakupu E-39 z tym że mam dylemat co wybrać. Pod uwagę biorę dwa silniki 2.8 193KM i 2.5 tds 143KM. Z tego co wyczytałem o silniku 2.8 to jest to ponoć swietny kompromis pomiedzy osiagami a spalaniem no a 2.5 tds to gorsze osiagi ale spalanie ponoć nie przekracza 9L w mieście no i gdzieś też było napisane że to jedna z lepszych jednostek diesla jesli chodzi o kulturę pracy. Z tym że znajomy mi mówił że występuja w 2.5 tds problemy z głowicami. I czy ewentualnie 2.5 tds nadaje się do chiptuningu bo niektóre firmy piszą ze da sie z tego silnika wyciągnac coś około 180KM.

Prosze o jakąś porade każde informacje będą bardzo cenne bo jestem zielony jeśli chodzi o BMW.

Pozdrawiam

 

Ja wybrałem 2.5 tds co wynikało z faktu że codziennie do pracy i z powrotem mam ponad 100 km, a po wcześniejszych doświadczeniach nie miałem ochoty użerac się z intalacją gazową. W moim mniemaniu jest ona jeszcze jednym elementem będącym potencjalnym źródłem usterek w aucie. Jesli chodzi o silnik 2.5tds w E-39 to nie jest tak źle z mocą jak pisza koledzy powyżej, jak na polskie warunki jego osiągi może nie są oszałamiające ale całkiem przyzwoite, a utrzymanie na trasie prędkości podróżnej 150-170 km/h nie nastręcza żadnego problemu, z przyspieszaniem tez nie jest najgorzej i w tłumie aut dominujących na naszych drogach niemal zawsze sobie poradzi. Co do usterkowowsci tego silnika, to nie wiem skąd są czerpane informacje iż jest ona przerażająca, jeśli kupisz auto z przebiegiem poniżej 200 tys co można łatwo zwerykować w warsztacie,a auto nie było katowane, nie powinieneś mieć z nim najmniejszych problemów. 2.5 tds to klasyczny diesel i chodzi jak taki silnik, a wiesz chyba że stare diesle były nie do zarżnięcia, 530-tka e-39 ma już silnik common-rail i w tym przypadku naprawdę już bałbym się cen w serwisie no i na jakośc paliwa trzeba bardzo uważać, o czym boleśnie przekonał się mój znajomy wlewając opału. Co do spalania to Twoje dane są nieco zaniżone ale może dlatego że ja mam automat i nie za lekką nogę. Mój pali w trasie 7-8 a w mieście skopci i 12 (masa robi swoje). Podsumowując ja ze swojego jestem bardzo zadowolony, chociaż gdybym miał do wyboru w takim stanie jak mój (ks serwisowa, kupno u dealera BMW) ale 530d drożej nie zastanwiałbym się ani chwili. Co do spalania 2.8 to mój znajomy na coupe w wawie potrafi wejść na ponad 20l, ale generalnie z silnika też jest zadowolony i mówi że poza spalaniem jest ok.

Opublikowano
Skoro doradzacie 2.8 to nawet mnie to cieszy bo R6 BMW ma niepodrabialny dzwięk silnika:)

A jak wygląda kwestia spalania w mieście silnika 2.8 w sedanie 528 bo taki mam zamiar kupić bo mój kolega ma E46 328 coupe i przy w miare normalnej jeździ ten silnik mu pali około 10L !!! więc jestem zaszokowany bo moje Polo spala w tej chwili około 8,5 a ma 60KM :D a osiągów zero !!!

I jeszcze jedno jak wygląda eksploatacja tego silnika tzn. wymiany jakiś pasków rozrządów itp. i do jakich przebiegów te silniki są w stanie wytrzymać. Średnie przebiegie z tego co widze dla roczników 98 to około 200 tys km. więc nie wiem czy to nie jest już za dużo?

 

Moja pali:

7.4-7.6 trasa, 11.5 - 12.4 miasto.

Średni wynik z całego mięsiąca (trzy trasy po 150Km + 2tyś po mieście): 10.5

 

edit: 528 e39 :]

Wyniki powtarzalne, nie jeżdzę ślamazarnie.

Wartości wręcz katalogowe :]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.