Skocz do zawartości

Walka z M54B30 odcinek 6780, czyli prośba, o porady


saikolank

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

Dawno tutaj nie zaglądałem idąc dzisiejszym trendem, że fora trochę umierają, ale spróbuje tu. Zacznę od tego, że mojej beemki nie mam od wczoraj, checka widzę często, filmów, artykułów, poradników też trochę przeczytałem. Kilka rzeczy tak samo już na tym etapie zostało zrobione. Jednak główne problemy tego pieca nadal są na tym samym etapie, co jak go kupiłem.

Ale do rzeczy. Auto cały czas wyrzuca na sondach system too lean, lubią wypadać zapłony, check sobie skacze.

Za mojej kadencji zmienione zostało:

-Odma

- uszczelka pokrywy zaworów, komplet

-świece co 20k km, obecnie NGK V-line

-pompa wody, bo obstawiałem na niej wyciek, ale dalej mam delikatny ubytek wody

-czujnik wałka

- wszystkie sondy, live data wykazuje, że pracują ok

- rura dolotowa końcowa na krokowiec i przepustnice

Przedmuchu na dolocie nie widać za bardzo, psikanie plakiem nie powoduje zmian odczytu na sondach, ale całego kolektora nie ściągałem. Mam nabity błąd zaworu oparów z baku, i jego tez na dniach planuje wymienić- czy może mieć coś do rzeczy? Wyskakiwał raz na czas, odkąd auto zakupiłem.

Cewki mam obecnie oryginały, auto ma 170k km potwierdzonego przebiegu na ten moment.

I teraz moim zdaniem dosyć ważna informacja- Problem wypadania zapłonu i błędów sond po prostu ustępuje w momencie wypięcia czujnika powietrza w dolocie. Sam czujnik podmieniałem, ale ma prawidłowe odczyty i nic się nie zmieniało. W pamięci błędów po jego wypięciu widnieje tylko on. Check się nie pojawia wcale. Po ponownym wpięciu sondy od razu wskazują na ubogą mieszankę.

Dodam, że auto na ciepłym nie lubi palić od strzała, tj. przy pierwszym kręceniem można kręcić bardzo długo i nie zapali. Ja mam to wyczute, i jak nie pali za pierwszym, to od drugiego strzała zawsze. Nie obserwuje objawów typu falujące obroty, no może nieznaczne na poziomie +-40. Auto w miarę jeździ, po nagrzaniu zamula, ale zabieram się za Vanosa w tym tygodniu. Ma założony gaz BRC, ALe w obecnej sytuacji i cenie benzyny nie jeżdżę na LPG, dopóki nie rozwiąże problemu. Auto tak samo tradycyjnie podbiera olej, jak to M54

Jak ktoś coś może wróżyć z odczytów, mogę mu wrzucić co tylko chcę. Czekam na pomoc, bo nadal wierzę, że ten M54 to jednak nie złom pokroju Twin Sparka z Alfy Romeo, choć na razie tak mi się tylko kojarzy :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje objawy to nieszczelny dolot. Psikanie plakiem na nieszczelności to taka legenda, raczej służy do znajdywania dziur po 1cm.

Wymieniałeś cały system odmy czy tylko tą rurkę idącą od pokrywy do separatora? Jak tylko rurkę idącą od pokrywy do separatora to nic nie wymieniłeś :wink:

Zdejmij z pokrywy zaworów odmę, zaślep ją jakimś korkiem od wina, zdejmij spływ oleju z separatora do miski i go zaślep, wyjmij przepływkę i w rurę dolotu wsadź coś żeby było szczelnie, skręć opaską. Zdejmij wężyk idący do filtra paliwa i dmuchnij z kompresora w kierunku kolektora około 1bar. Powinno napompować całą gumę dolotu i baardzo pomału powinno schodzić powietrze (minimum 1min) a i tak po wyjęciu pistoletu od dmuchania jeszcze powinno powietrze uciekać.

Typowe nieszczelności: źle wkręcone wkrętki od lpg, guma od spływu oleju z separatora nie istnieje, separator ma dziurę w środku i ciągnie lewe powietrze, sprawdzić stan wężyków gumowych idących do filtra paliwa, przewody plastikowe od separatora do kolektora popękane ze starości, z tyłu kolektora gumowe zaślepki rozpadają się ze starości (nowe na ASO groszowe sprawy). Jak masz pompę powietrza wtórnego posprawdzać podciśnienia.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Czyli po odpięciu czujnika powietrza w dolocie komp przestaje sprawdzać sondy?

Odma wymieniona cała, z wężykami na sposób bez zdejmowania kolektora.

O pomiarze szczelności dolotu już czytałem, także chyba faktycznie czas go zrobić. Dam info potem co znalazłem.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.