Skocz do zawartości

225/40/18 a 225/35/18 - roznice ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam pytanie do osob uzytkujacych te dwa typy ogumienia - czy zauwazyliscie jakies wieksze roznice ?? mam obecnie 225/40/18 ale z checia bym je zamienil na 225/35/18 - jak dla mnie 225/40 sa ciut za wysokie .. za duzo tej gumy na tej feldze ..

 

za wszelkie sugestie wielkie dzieki

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano
nikt nie ma zadnych doswiadczen z tymi gumami ??
kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano

Po zastosowaniu tego typu opon srednica kola zmieni sie o 22.5mm

Licznik bedzie oszukiwal, przy predkosci licznikowej 100km/h naprawde bedziesz jechal 96.5km/h.

Kolo w przypadku opony o profilu 40 obraca sie 500 razy w ciagu kilometra natomiast przy zastosowaniu opony o profilu 35 bedzie sie obracalo 518 razy.

To tyle wyliczen matematycznych. Na pewno samochod bedzie lepiej przyspieszal jako ze obwod kola bedzie mniejszy oraz masa calego kola z opona o nizszym profilu bedzie minimalnie mniejsza.

Opublikowano
Przyspieszenie wzrośnie nieznacznie, wygląd poprawi się bardziej a jedno co jest pewne to zmaleje kofort i wzrośnie możliwość uszkodzenia felgi. Ale to chyba wiesz.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Są też plusy, na 35 będzie sztywniej, poprawi się reakcja pojazdu na ruchy kierownicy (będzie bardziej agresywnie)

 

Proponuje do tego profilu dobre felgi, bo jest możliwość skrzywienia podczas pokonywania torowiska tramwajowego (przykład)

 

Ja miałem taki sam problem w E30

Założyłem 17 cali z 225/45 R 17 i były właśnie nieco za wysokie, teraz mam 215/45 i jest w sam raz, więc może warto założyć węższe oponki z tym samym profilem ???

Edytowane przez SN3

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano
Są też plusy, na 35 będzie sztywniej, poprawi się reakcja pojazdu na ruchy kierownicy (będzie bardziej agresywnie)

 

Proponuje do tego profilu dobre felgi, bo jest możliwość skrzywienia podczas pokonywania torowiska tramwajowego (przykład)

 

mozliwosc skrzywienia jest na naszych drogach olbrzymia i mysle, ze torowisko tramwajowe nie jest najwiekszym zagrozeniem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.