Skocz do zawartości

Elektryczny hak nie działa


07Leon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Przeglądając tematy na forum nie znalazłem rozwiązania na mój problem. Mianowicie nie działa mi funkcja elektrycznego haka.


Sprawdzając różne wątki doczytałem, że musi być na wył zapłonie i ma się świecić dioda w przycisku, czasem jak się nie świeci jest jakiś system oszczędzania energii (Instrukcja obsługi) i należy jeszcze raz odryglować klapę. Jednak beż żadnych reakcji.

Kolejnym krokiem było sprawdzenie bezpieczników, jednak nie posiadam w samochodzie kartki z rozpiską. Internet również nie mówi jednoznacznie który bezpiecznik odpowiada za hak w moim układzie bezpieczników. Czy mógłby ktoś dokładnie wskazać który bezpiecznik za to odpowiada?

Dodatkowo sprawdzając bezpieczniki znalazłem takie "pudełko" do którego są poprowadzone przewody i wychodzi jeden z przewodów do schowka. Wiecie może jakie zadanie stoi przed tą skrzynką ? ;)


BMW E60 LCI


d5786004bc4d.jpg

d2a78b83642d.jpg

09e80eb024b9.jpg


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK - update


Znalazlem rozpiskę w bagazniku, sprawdziłem bezpieczniki i w bagażniku oraz w schowku - o dziwo w schowku brakowało jednego..


Dodatkowo sprawdzilem podpięcie przycisku samego do haka - jest.


Po kliknięciu nie świeci się żadna dioda, nic reaguje, nic nie slychać.


Możecie ekipa podpowiedzieć gdzie jeszcze szukać i co sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz i zainteresowanie,


bezpieczniki sprawdzone według informacji Twoich jak i z tabeli z bagażnika - wszystkie o prawidłowym zabezpieczeniu i całe.


Macie pomysł co dalej mogę sprawdzić? Dodatkowo zaciekawiło mnie czemu są dwa oczka plusowe nie podłączone nigdzie widoczne na zdjęciu poniżej po prawej stronie.


d0570aec43ba.jpg

5e201851f0ba.jpg

802da5ca53b2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jakieś błędy....????





Dioda wyłączona:

- Zacisk 15 WŁ. Lub tylna pokrywa zamknięta.

- System nie działa, np. Z powodu przepalonego bezpiecznika lub zepsutego przewodu.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530i-lim/wiring-functional-info/body/general-vehicle-electrical-system/trailer-towing/trailer-trailer-coupling-release/1qVleph




Warunki włączenia

Muszą być spełnione następujące warunki włączenia dla zwolnienia sprzęgu przyczepy lub elektrycznego zaczepu holowniczego przyczepy:


- Terminal 15 WYŁ

- Klapa tylna otwarta

- Brak przepięcia lub spadku napięcia w pojeździe

> E60, E61, z odchylaną głowicą kulową:

- Złącze przyczepy nie jest włożone do gniazda przyczepy



Mikroprzełącznik do wykrywania przyczepy . Ktoś kiedyś pisał ,że miał awarię tego mikroprzełącznika. Po wykryciu niskiego sygnału głowicy kulowej nie można obrócić.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530i-lim/wiring-functional-info/body/general-vehicle-electrical-system/trailer-towing/trailer-trailer-coupling-release/24ouVfK



Jednostka sterująca do elektrycznego sprzęgu przyczepy: E60, E61

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530i-lim/wiring-functional-info/body/general-vehicle-electrical-system/trailer-towing/trailer-trailer-coupling-release/1sk85MO




Funkcja awaryjna

Cykliczna regulacja odchylanej głowicy kulowej może spowodować mechaniczne zablokowanie głowicy kulowej w tej pozycji granicznej. W takim przypadku głowicę kulową można uwolnić od ogranicznika krańcowego za pomocą funkcji awaryjnej .




Określony ruch obrotowy musi zostać osiągnięty w fazie rozruchu, aby obrócić głowicę kulową na zewnątrz lub do środka. Ten ruch obrotowy odpowiada określonej liczbie impulsów Halla przez silnik prądu stałego. Impulsy Halla są odbierane przez czujnik Halla na silniku prądu stałego. Jeżeli nie zostanie osiągnięta określona liczba impulsów efektu Halla, jednostka sterująca aktywuje funkcję awaryjną.




W trybie awaryjnym silnik prądu stałego jest zasilany pięciokrotnie cyklicznie (każdy cykl obejmuje zasilanie przez 300 ms, a następnie przerwa 200 ms).


Jeżeli nie zostanie osiągnięta minimalna liczba impulsów Halla, głowicę kulową można wówczas obrócić lub wcisnąć tylko przez ciągłe naciśnięcie przycisku elektrycznie odchylanego zaczepu holowniczego przyczepy.




Jednostka sterująca elektrycznie odchylanego zaczepu holowniczego przyczepy aktywuje funkcję awaryjną w następujących warunkach:


Krótkie naciśnięcie (przez mniej niż 1 sekundę) przycisku elektrycznie odchylanego zaczepu holowniczego przyczepy (tryb: w pełni automatyczny wychylanie lub wsiadanie)

Głowica przyczepy znajduje się w początkowej fazie, aby się obracać

Funkcja awaryjna nie była wcześniej aktywowana

Minimalna liczba impulsów efektu Halla przez silnik prądu stałego nie została osiągnięta



Obecnie znane profile błędów w elektrycznym zwalnianiu zaczepu przyczepy

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530i-lim/wiring-functional-info/body/general-vehicle-electrical-system/trailer-towing/trailer-trailer-coupling-release/trailer-tow-hitch-functional-check/EYt4raVR

Te profile błędów nie są objęte autodiagnozą jednostki sterującej. Te profile błędów są dostarczane jako informacje uzupełniające do istniejącej diagnozy.


Znane profile błędów:


Elektryczne zwalnianie sprzęgu przyczepy nie działa


Opis


Klient skarży się, że zwolnienie zaczepu przyczepy nie działa. Sprzęgu przyczepy nie można zwolnić elektrycznie. Brak błędów w zwolnieniu sprzęgu przyczepy nie jest zapisywany w pamięci kodów błędów. Jednak inne usterki mogą być przechowywane w pamięci.


Przyczyna


Jedną z możliwych przyczyn tego profilu uszkodzenia może być wnikanie wody do zespołu napędowego sprzęgu przyczepy w wyniku uszkodzenia (zgniecionego) pierścienia uszczelniającego.


Inną przyczyną może być nieprawidłowe działanie mikroprzełącznika. Ten mikroprzełącznik określa pozycję graniczną głowicy kulowej. Jeśli ten mikroprzełącznik jest uszkodzony, moduł przyczepy nie zidentyfikuje pozycji głowicy kulowej. Wtedy możliwe będzie obrócenie głowicy kulowej tylko w trybie awaryjnym .


Po zwolnieniu elektrycznie zwalniane sprzęgło przyczepy obraca się bezpośrednio do odchylonej pozycji krańcowej


Opis


Klient odkrywa, że ​​sprzęgło przyczepy jest zwalniane przez naciśnięcie przycisku zwalniającego, a następnie włącza się bezpośrednio w odchylonej pozycji krańcowej. Zwolniona pozycja pośrednia, która jest określona, ​​jest pomijana.


Przyczyna


Takie zachowanie wynika z przyczyn produkcyjnych. Głowica kulowa jest hamowana podczas obracania przez urządzenie zaciskowe o określonym momencie hamowania. Ze względu na tolerancje produkcyjne ten moment hamowania może okazać się nieodpowiedni. Oznacza to, że można całkowicie odchylić się do pozycji krańcowej.

Obecnie nie jest dostępne żadne rozwiązanie, ponieważ moment hamujący jest ustawiany przez producenta i nie może być regulowany przez serwis (trwale połączone urządzenie zaciskowe).



https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530i-lim/wiring-functional-info/body/general-vehicle-electrical-system/trailer-towing/trailer-trailer-coupling-release/1t9B1TW

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530i-lim/wiring-functional-info/body/general-vehicle-electrical-system/trailer-towing/trailer-trailer-coupling-release/XOb6BxN

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,


Dzięki za odpowiedz, błędów nie ma żadnych, ale po przeczytaniu widzę, że zawsze chyba wcześniej był otwierany w tym trybie awaryjnym - trzeba było cały czas trzymać - przez ostatnie 3 lata dwa razy uruchamiany. Jednak patrząc na schemat uruchomienia to:


The drive for the trailer tow hitch release is attached to the release unit. The ball head can only be released if the following conditions have been met:


Terminal 15 OFF

Tailgate open


bagażnik otwarty z wiadomego powodu, ale co oznacza ze terminal 15 musi być wył, nie dawać sygnału?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczę czy jest w ogóle dojście do haka od spodu. Martwi mnie, że po prostu nic sie nie dzieje po wciśnięciu - nic się nie świeci, nic nie buczy.. nic nie próbuje zapracować..

Jak rozumiem dioda zielona powinna się palić cały czas a jak jest coś nie tak to jest czerwona - u mnie nic.


Z innej beczki wiesz może co to za skrzynka, moduł co pisalem w piewszym poście ? oraz przewody plusowe z bagazniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli chodzi o nie wysuwający się hak , instrukcja mówi o przepalonym bezpieczniku lub przerwanym przewodzie.

Może profilaktycznie wymień wszystkie bezpieczniki na nowe. Czasami się zdarza ,że dobrze wyglądający bezpiecznik nie przepuszcza prądu. Jak wyjmiesz bezpieczniki to zwróć szczególną uwagę na piny , czy nie są zaśniedziałe. Najlepiej jak miernikiem sprawdzisz czy jest napięcie zaraz za konektorem ( za bezpinikem ) .


Ta skrzynka / moduł z przodu....nie mam pojęcia co to jest . Pod spodem masz jakąś tabliczkę znamionową. Zobacz co jest na niej napisane i wyGoogluj to. Może wyskoczy coś sensownego.


Jeśli chodzi o przewody w tylnej części nadwozia.....nie mam zielonego pojęcia co autor miał na myśli.

Zobacz gdzie idą te czerwone i czarne przewody ( nie oryginalne ) . Bo widać ,że idą na drugą stronę auta. Mówiąc szczerze ,tak napięte/poprowadzone przewody mogą ulec przetarciu. Ktoś kto to zrobił , zrobił to mega nieprofesjonalne. Ktoś nie miał wyobraźni ,jak pracują przewody podczas przemieszczania się auta.

A powiedz mi ,czy ten elektryczny hak nie był dokładany????

Trochę popatrzyłem na instrukcję elektryczną i wychodzi mi ,że przewody które są sztukowane u ciebie wchodzą w miejsce gdzie powinna być kość X11011.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530i-lim/SJyixnR

Właśnie tam wychodzi prąd do modułu związanego z elektrynym hakiem.


Zobacz czy do kości X11012 wchodzą jakieś nieoryginalne przewody...

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530i-lim/SBfsVPj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hej,


Dzięki za odpowiedz, błędów nie ma żadnych, ale po przeczytaniu widzę, że zawsze chyba wcześniej był otwierany w tym trybie awaryjnym - trzeba było cały czas trzymać - przez ostatnie 3 lata dwa razy uruchamiany. Jednak patrząc na schemat uruchomienia to:


The drive for the trailer tow hitch release is attached to the release unit. The ball head can only be released if the following conditions have been met:


Terminal 15 OFF

Tailgate open


bagażnik otwarty z wiadomego powodu, ale co oznacza ze terminal 15 musi być wył, nie dawać sygnału?

W tisie jest opisane że jeśli jest uszkodzony czujnik położenia można wysunąć hak tylko poprzez awaryjne wysuwanie czyli tak jak piszesz, trzymanie przycisku.

Dodatkowo jest opisane że hak może nie działać z powodu dostania się wody do mechanizmu przez przygnieciona uszczelkę przy napędzie haka


Sprawdź jeszcze czy masz wodę w bagażniku ale raczej wątpię.


Myślę że bez demontażu się nie obejdzie.

Później sprawdzę w instrukcji westfalia co to za kable się zostały

Masz jakiś numer tej wiązki?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terminal 15 wył.chodzi o wyłączoną stacyjkę.zacznij od początku tak jak byś sam podłanczał od zera po schemacie.ktoś ci zostawił takiego troszkę pajęczaka,nawet estetycznie nie próbował zbliżyć się do oryginału
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, dzięki wielkie za zainteresowanie i wasza pomoc i chęci.


Auto nigdy nie było zalane i nie było problemów z elektryka.

Bezpieczniki sprawdziłem jeszcze raz i wymieniłem na nowe - bez rezultatów.

Sprawdzając okolice tych bezpieczników tam zobaczyłem jakąś „sztukę”. Lecąc za przewodami bezpośrednio z bezpieczników lecą dwa kable które wyglądają chyba nie nie fabryczne ale prowadzone są wgłąb samochodu.

Co do sztuki widocznej na zdjęciu widać ze jest dolozony jakiś moduł. Wyglada mi na monitorowanie GPS?

Elektrykiem nie jestem niestety, bliżej mi do mechaniki :) także wszystkie wskazówki tłumaczone bardzo prosto miłe widziane.

Może jakimś szczęśliwym wsparciem ktoś przy okazji chciałby zrobić zdjęcie jak to wyglada u niego fabrycznie abym wiedział do czego dążyć :)



https://zapodaj.net/22d208740eb0f.jpg.html

https://zapodaj.net/a75a0908e19a9.jpg.html

https://zapodaj.net/a7871471cc35c.jpg.html

https://zapodaj.net/13b0061fb36c8.jpg.html

https://zapodaj.net/c34e679cbecaa.jpg.html

https://zapodaj.net/fb0abd20205b9.jpg.html


Sorry za linki a nie miniaturki ale z poziomu tel to ogarnąć to masakra a gotowe komendy nie działały.



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Musisz zrobić jeszcze raz zdjęcia. Musisz zaznaczyć jakie przewody nie są oryginalne i gdzie dokładnie wchodzą?. Jedno zdjęcie z daleka tak aby było widać do jakiej części skrzynki z bezpiecznikami wchodzą przewody. Drugie ,po to aby było widać gdzie dokładnie są wpięte.

Jak wypniesz kość ,gdzie wchodzą nieoryginalne przewody , to od tyłu w kości będziesz widział do jakich pinów będą wchodzić.

No i musisz trochę rozebrać bagażnik aby zobaczyć gdzie te przewody się kończą?


Znalazłem coś podobnego , jeśli chodzi o to urządzenie od monitorowania pozycji auta...

https://www.schmiedmann.com/en/product/3979-new?product=STRACK-K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak, zrobiłem zdjęcia w większej rozdzielczości w linku i miniaturce i spróbuje to jakoś poukładać i opisać co Ja zauważyłem i wydaje mi się inne niż fabryczne

Zdjęcie poglądowe jak wygląda całość z oddali:

7612e1f256cb.jpg

Zacznijmy od modułu GPS - idąc od końca, wychodzą z niego 3 wtyczki

Dwie wtyczki idą w głąb pojazdu do modułu, anteny i są schowane jak na zdjęciu poniżej:

21fad903b352.jpg

Została z modułu jeszcze jedna wtyczka - prawdopodobnie zasilanie, sterowanie - i ona jest przewodem szarym i wpięta w instalacje jak na zdjęciu poniżej:

38ee9b2c52ca.jpg

I tutaj zaczyna się dziwny sposób podłączenia. wpięcie się w przewody kości plus wyjscie i zabezpieczenie połączenia bezpiecznikiem

6bcb310fb5ab.jpg


I to był pierwszy temat, nie wiem czy jakkolwiek powiązany, drugą sprawą którą zauwazyłem to z wtyczki wyżej, widać na pierwszym zdjęciu również, wychodzą dwa przewody i idą w głąb auta z czego jeden jest zlutowany i zmienia kolor na inny, zdjęcia poniżej:

67c1a4800f03.jpg


Też wyczytałem, że jak jest podpięta przyczepa to nie działa funkcja obniżania się lusterka zew. prawego podczas wrzucania biegu wstecznego - u mnie lusterko nie działa, albo nie ma tej opcji bo nie wiem czy było standardem (lusterka zwykłe bez lampek, bez fotochromu i bez opcji składania)


Mam ogólnie jeszcze dwa pytania:

1. Czy te podłączenia to co pisałem i pokazałem wyżej to w ogóle ma coś wspólnego z działaniem systemu czy po prostu tam kiedyś Polska była i tak to zostawiła

2. Może problem jest w przełączniku albo jakoś w zasilaniu jego ponieważ nic nie reaguje i nie świeci się żadna dioda


Auto z fabryki wyjechało z tym hakiem, nie był dokładany później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro postaram się zrobić zdjęcia jak jest u mnie podłączony hak też elektryczny.

 

Fajnie :) w E61 chyba w innym miejscu jest przycisk otwierania niż E60 ale chetnie porównam resztę.

 

Ta skrzynka to interfejs ipoda

 

Rozumiem, że mówisz o tym w schowku, dobrze wiedzieć, będzie można usunąć :) poki co muzyka z USB w zupełności wystarcza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A zrób zdjęcie modułu haka albo napisz co jest na nim napisane

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.