Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z napieciem , na alternagorze jest wzorcowe 13,9V do aku dochodzi 12V

Nowe aku 100ah musze co kilka dni doladowywac. Silnik mam na podwojnej masie, aku tez, wiec podejrzewam cos z plusem

Moze ktos sie spotkal z takim problemem i wie gdzie szukac uszkodzenia?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Schemat elektryczny akumulatora

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-lim/components-connectors/components/g-voltage-supply/power-supply/g1-battery/uUDfIbo


Może sprawdź po kolei wszystkie punkty gdzie plus jest przykręcany/przerzucany w inne miejsce...

Idąc od alternatora....

- punkt awaryjnego uruchomienia auta

- rozrusznik

- w okolicy skrzyni biegów/ASB

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-lim/UOMsLDW

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-lim/UTIgwml

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, mam problem z napieciem , na alternagorze jest wzorcowe 13,9V do aku dochodzi 12V

Nowe aku 100ah musze co kilka dni doladowywac. Silnik mam na podwojnej masie, aku tez, wiec podejrzewam cos z plusem

Moze ktos sie spotkal z takim problemem i wie gdzie szukac uszkodzenia?

 

A jak masz poprowadzoną drugą masę. Jest ona podłączoną od akumulatora do nadwozia, czyli równolegle do pierwszej masy????

Odłącz jedną masę od akumulator - nadwozie i sprawdź napięcie....



Tyle co kojarzę to książkowe napięcie ładowania dla zwykłych akumulatorów to 14,4V.

Ja w E39 mialem 13,7V - 13,8V i według fachowców od elektryki samochodowej to jest dobre napięcie.

Opublikowano
wzorcowe napiecie na alternatorze to chyba 14.1V :?

ale 13.9 nie będzie przyczyną twojego problemu

13.9 jest przyczyną że do aku, dochodzi 12v? A co on ma 40km przewodu z alternatora do akumulatora?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nowe aku 100ah musze co kilka dni doladowywac.

Akumulator 100Ah do Twojego 520i jest zdecydowanie za duży i alternator go nie doładowywuje.

Opublikowano
Ludzie. Ja miałem 95 w 520i i był aku z98r do końca auta. Nie widzicie ze on ma problem z przewodem plusowym? Jak da akumulator z motocykla 25Ah to dalej go nie doładuje bo ma 12v na odpalonym silniku. Alternator działa prawidłowo
Opublikowano

Dzieki za zainteresowanie moim problemem.

Dodam tylko ze jak pociagne na krotko kabel z alternatora do aku to napiecie podnosi sie i jest spory przeskok pradu ( iskry)

Z elektrycznego punktu widzenia gdzies po drodze plusa jest opornosc .

Podpowidzcie gdzie sa jakies laczenia na drodze altek - aku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzieki za zainteresowanie moim problemem.

Dodam tylko ze jak pociagne na krotko kabel z alternatora do aku to napiecie podnosi sie i jest spory przeskok pradu ( iskry)

Z elektrycznego punktu widzenia gdzies po drodze plusa jest opornosc .

Podpowidzcie gdzie sa jakies laczenia na drodze altek - aku.

 


Nie wierzę ....

Zobacz drugi post....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nowe aku 100ah musze co kilka dni doladowywac.

Akumulator 100Ah do Twojego 520i jest zdecydowanie za duży i alternator go nie doładowywuje.


W katalogu części są dostępne akumulatory...

- 70Ah

- 80Ah

- 90Ah

- nie jest już dostępny , ale kiedyś był 95Ah.


Tak więc 100Ah chyba nie robi dużego wrażenia na alternatorze....

Opublikowano

Gdyby napięcie na aku było podobne do napięcia na altku, to byśmy nie dyskutowali o problemach z plusem, tylko o akumulatorze.

Należy prześledzić z miernikiem napięcia drogę plusa z altka do akumulatora.

Ja bym w pierwszej kolejności sprawdził jakie napięcie jest na X819 a potem X6404.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdyby napięcie na aku było podobne do napięcia na altku, to byśmy nie dyskutowali o problemach z plusem, tylko o akumulatorze.

Należy prześledzić z miernikiem napięcia drogę plusa z altka do akumulatora.

Ja bym w pierwszej kolejności sprawdził jakie napięcie jest na X819 a potem X6404.

 

Święta prawda kolego.

Dlatego w drugim poście , wszystko jest opisane

Opublikowano
A pojemnosc nie ma znaczenia czy to 520 czy 528. Więc nie ma co silników bezsensownie ppwornywac. Niektóre 520i miały fabrycznie większy aku niż 528. Wszystko zależy od alternatora i wyposażenia.
Opublikowano
Gdyby napięcie na aku było podobne do napięcia na altku, to byśmy nie dyskutowali o problemach z plusem, tylko o akumulatorze.

Należy prześledzić z miernikiem napięcia drogę plusa z altka do akumulatora.

Ja bym w pierwszej kolejności sprawdził jakie napięcie jest na X819 a potem X6404.

 

Podzielam zdanie, nie wiem gdzie te punkty sa....wiec spytam wujka googla.

Opublikowano
Podzielam zdanie, nie wiem gdzie te punkty sa....wiec spytam wujka googla.

W linku podanym w drugim poście klikasz na odpowienią nazwę i na "installation location" i jest napisane co i jak. :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podzielam zdanie, nie wiem gdzie te punkty sa....wiec spytam wujka googla.

W linku podanym w drugim poście klikasz na odpowienią nazwę i na "installation location" i jest napisane co i jak. :)

 

Niestety ale w instrukcji nie ma zdjęć z dwoma pierwszymi miejscami łączenia się plusów.

Na chłopaki rozum.....pierwsze miejsce to punkt gdzie podłączasz kable rozruchowe , gdybyś chciał odpalić swoje auto od innego auta. W komorze silnika szukaj bolca , który powinien być zaślepiony czerwoną nakładką/plastikiem. To jest przykładowe zdjęcie na przykładzie E60...

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-520d-lim/RGbm7NK

W mojej E39 3.0d ten punkt byl z lewej strony

silnika , po stronie kierowcy


Drugie miejsce to plus przy rozruszniku.


Trzecie miejsce to masz w drugim poście , dwa linki. Nie wiem czy nasz skrzynie manualną czy automatyczną.?


Wszystko może być możliwe ale ja obstawiam trzeci punk , ponieważ jest on najniżej ze wszystkich i jest narażony na największą/najczęstszą wilgoć

Opublikowano

Cześć

dzięki za pomoc....winowajcą był skorodowany / wypalony styk na kablu od rozrusznika.

Po wymianie na inny, napięcie 14V !!! :)

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.