Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Problem z akumulatorem a mianowicie na zapłonie po kilkunastu sekundach wyświetla na żółto kontrolke aku i odcina prąd, nie gra radio itd. Na włączonym silniku wszystko gra. Auto odpala bez problemów. Btool w zakładce akumulator pokazuje stopień naładowania 50% , stopień zużycia 30%. Czy miał ktoś podobne sytuację? Co moze być tego przyczyna? Z góry dziękuję za pomoc :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Akumulator do wymiany. BMW szybko prosi o wymianę. Z tego co pamiętam jeśli naładowanie spadnie poniżej 40% to według BMW jest do wywalenia mimo, że auto odpala bez problemu.

Najlepsze, że taki akumulator wsadziłem do E46 i od dwóch lat śmiga bez problemu:)

Opublikowano
Dziwne że bmw zgłasza wymianę aku skoro aku jest jeszcze dobre. Podejrzewam ze auto bedzie stało miesiąc i tez odpali bez problemu. No nic, w takim razie bede jeździć dalej a conajwyzej radia sobie nie poslucham na wyłączonym silniku :roll:
  • Moderatorzy
Opublikowano
bo dużo sterowników jest uczulone na spadki napięcia itp... Inżynierowie pewnie stwierdzili, jak stać na BMW to stać na nowy akumulator. Ten fabrycznie montowany i tak ma dłuższą żywotność niż przyjęta przez nich żywotność samochodu.

spacer.png

Opublikowano

Panowie , a może to być problem z alternatorem ? Niektóre osoby mi tak podpowiadają. Z ciekawości zmierzylem napięcia alternatora , 14,3v na pracującym silniku i 12,3v na wyłączonym silniku. Te parametry wg mnie sa dobre wiec alternator wg mnie jest ok.

Zauwazylem jeszcze jedna sprawę. Badajac akumulator btoolem wartość naładowania aku nie chce wzrosnąć powyżej 40% mimo ze ostatnio zrobiłem 600km autostrady i ogólnie jazdy w mieście jest mało.

Stopień zużycia akumulatora 32%

Pojemność pozostała 62ah


Myślę ze akumulator do wymiany ale jeszcze raz chciałbym sie upewnić. , tym bardziej ze niektórzy podpowiadają ze akumulator jest dobry , skoro odpala bez problemu i problem lezy gdzie indziej.


Będę wdzięczny za komentarz :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
akumulator. jak ma juz z 7-8 lat to nawet jak jeszcze nie padl to i tak samochod chce wymiany. jesli raz zarejestrowal w sterowniku koniecznosc wymiany to chocbys pojechal na Ksiezyc to i tak juz nie podniesie napiecia bo go nie laduje powyzej pewnego poziomu. tylko wymiana na nowy i rejestracja wymiany w sterowniku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poza tym 12,3 to za mało w stanie spoczynku. 12,6V to jest ok. Palić będzie, tylko przestają działać światła powitalne, ogrzewanie tylnej szyby i lusterek, chyba też grzane fotele, czyli prądożerne odbiorniki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.