Skocz do zawartości

wymiana vs regeneracja DPF


bestb

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Zbliża mi się termin wymiany DPF, mam obecnie 200kkm, zastanawiam sie czy regenerować filtr czy kupic nowy. jakie są Wasze doświadczenia ?

Moje doświadczenie jest takie że nawet przy 300 i 400 tys km filtr jest OK jesli jest sprawny silnik z osprzetem.

Regeneracja filtra to po prostu mycie - uwazam ze jego dokladne wymycie i kontrola czy nie jest uszkodzony jest wystarczajaca - filtr powinien miec parametry nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbliża mi się termin wymiany DPF, mam obecnie 200kkm, zastanawiam sie czy regenerować filtr czy kupic nowy. jakie są Wasze doświadczenia ?

 

Osobiście? Jestem zwolennikiem wywalenia DPF i EGR. Wyczyscilem kolektor i klapy na nowe wymienione , program pod 230KM, rozrząd wszystko przy 200k i auto robi robotę na drodze. Dzięki tej ekologii to tylko można odczuć ubytki w portfelu nic więcej. To samo się tyczy wspaniałych systemów startstop itp. przekonałem się na własnej skórze jak auto mające 3 lata miało do wymiany aku i rozrusznik bo już padał.


Uprzedzam odpowiedzi o dziwo po tych zabiegach auto nie kopci co się tuner bardzo zdziwił, dodatkowo przegląd zrobiony bez najmniejszego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
własnej skórze jak auto mające 3 lata miało do wymiany aku i rozrusznik bo już padał.


Uprzedzam odpowiedzi o dziwo po tych zabiegach auto nie kopci co się tuner bardzo zdziwił, dodatkowo przegląd zrobiony bez najmniejszego problemu.

 


3 letnie auto i aku i rozrusznik do wymiany? Moze i tak ale w Dubajskiej taksówce. F10 maja juz po 10 lat nawet (te ze start stop maja 8-9) i nadal potrafia miec fabryczny aku i rozrusznik.



A druga czesc wypowiedzi tj. o braku kopcenia co zadziwilo tunera to..


Tuner musiał być profeska :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnej skórze jak auto mające 3 lata miało do wymiany aku i rozrusznik bo już padał.


Uprzedzam odpowiedzi o dziwo po tych zabiegach auto nie kopci co się tuner bardzo zdziwił, dodatkowo przegląd zrobiony bez najmniejszego problemu.

 


3 letnie auto i aku i rozrusznik do wymiany? Moze i tak ale w Dubajskiej taksówce. F10 maja juz po 10 lat nawet (te ze start stop maja 8-9) i nadal potrafia miec fabryczny aku i rozrusznik.



A druga czesc wypowiedzi tj. o braku kopcenia co zadziwilo tunera to..


Tuner musiał być profeska :D

 

Po 2 latach miał 140k nalatane ściągnięte z Niemiec prezes firmy jeździł więc przeloty autostradowe :)


No tak E60 535 zrobił po mechanice na 600KM amator :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbliża mi się termin wymiany DPF, mam obecnie 200kkm, zastanawiam sie czy regenerować filtr czy kupic nowy. jakie są Wasze doświadczenia ?

 

pooglądaj filmiki o dpf na YT, ten filtr bardzo rzadko się wymienia, problem polega jedynie na tym że z biegiem czasu filtr zapcha się sadzą czy tam popiołem który pozstaje po procesie wypalania. Poprostu trzeba wymyć filtr w środku i masz znowu spokój na 100 tys km lub wiecej.

Edytowane przez arolst
gm7CfMp.jpg?1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje mi przepłukać go myjka pod ciśnieniem i po sprawie.

Jest odpowiednia chemia do czyszczenia filtra. Ja moczyłem filtr w takim preparacie przez noc, potem płukanie wodą. Efekt- auto od razu żwawsze. Teraz przebieg 370tys i żadnych problemów z DPF (no poza wymianą czujnika ciśnienia spalin).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź programem / kompem ile ten filtr ma popiołu w sobie. Sadzę można wypalić ale popiół się zbiera. Maksymalnie może go być zdaje się 90 czy 100 gram. Jak jest juz pod max to daj do czyszczenia. Jeśli filtr nie sprawiał problemów to niech wypiorą, założysz, w programie zasymulujesz montaż nowego filtra i śmigasz dalej. Jeśli w filtrze jest mało popiołu to po prostu w samym programie zasymulować montaż nowego filtra, przebieg się znowu ustawi na fabryczny i jeździsz dalej.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Zbliża mi się termin wymiany DPF, mam obecnie 200kkm, zastanawiam sie czy regenerować filtr czy kupic nowy. jakie są Wasze doświadczenia ?

 

Osobiście? Jestem zwolennikiem wywalenia DPF i EGR. Wyczyscilem kolektor i klapy na nowe wymienione , program pod 230KM, rozrząd wszystko przy 200k i auto robi robotę na drodze. Dzięki tej ekologii to tylko można odczuć ubytki w portfelu nic więcej. To samo się tyczy wspaniałych systemów startstop itp. przekonałem się na własnej skórze jak auto mające 3 lata miało do wymiany aku i rozrusznik bo już padał.


Uprzedzam odpowiedzi o dziwo po tych zabiegach auto nie kopci co się tuner bardzo zdziwił, dodatkowo przegląd zrobiony bez najmniejszego problemu.

 

Możesz być z siebie dumny. Kilka procent więcej mocy kosztem kilkunastokrotnie większej emisji cząstek stałych i (o zgrozo) tlenków azotu, które w naszych płucach zmieniają się w kwas. To dopiero deal życia :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Panowie, czy ktoś korzystał w N47 z preparatów do regeneracji DPF bez jego demontażu? Czyli wstrzyknięcie w miejsce sondy środka i następne pozostawienie samochodu na 15 minut - przynosi to efekty w naszym przypadku?

 

DPF jest czymś 'zamkniętym' i nie bardzo rozumiem jak ciecz miała by się z niego 'wydostać' oprocz odparowania. Jak odparuje to brud zostanie.


Ale to moze tylko moja teoria.


To troche tak jak by filtr paliwa przepłukać benzyną i go ponownei założyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem taki zabieg w zeszłym roku. Korzystałem z preparatu do czyszczenia DPF Wurth. Silnik był ciepły, więc wypiąłem wężyk od podciśnienia, podałem cały środek, potem krótki dojazd do ekspresówki i uruchomiłem procedurę wypalania. Pojawił się biały demek z rury. Po wypalaniu lekko wzrosła pojemność DPF na sadzę. Popiół ciągle wzrasta powoli, powoli. Popiołu raczej tym nie usuniesz. Obecnie cały czas jest ok. Dystanse między wypaleniami mam od 250 km w mieście do 900 km na tasie. Przebieg 257 tkm, wydech czyściutki jak z fabryki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.