Skocz do zawartości

E60 xDrive, a twardość zawieszenia


Baain

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka, nie znalazłem podobnego tematu na forum i postanowiłem założyć wątek żeby dowiedzieć się kilku rzeczy. :)


Chodzi mi o twardość zawieszenia, otóż od ponad roku mam E60 530xd z oryginalnym m-pakietem i prawdopodobnie standardowym zawieszeniem z tego co szukałem to zawias sportowy i m-technik nie był dostępny przy xDrive. Moje autko w zakrętach jest mega sztywne i zwarte, prowadzi się jak po sznurku przez co nawet za bardzo nie zwalniam na winklach kiedy jest sucho czy nawet jak popada, do tego praktycznie czuć każdą nierówność na drodze. Kilka tygodni temu kolega zachwycony moją bunią sprawił sobie również E60 530xd tylko bez m-pakietu, w tamtym tygodniu wróciłem z zagranicy to ziomek zawołał i pojechaliśmy testować, no i na jednym z zakrętów w który swoją bez problemu wjeżdżam przy 120 km/h furą ziomeczka przy 90 pojechałem niemal prosto coś jak w starych Audi z Quattro, dokręciłem kierownicę, wcisnąłem kickdown i wyciągnęło na szczęście. Problem polega na tym że E60 kolegi całkowicie inaczej się zachowuje w zakrętach czy nierównościach jest jak tapczan, prawie w ogóle nie czuć nierówności na drodze i jest bardzo komfortowo. Stawialiśmy samochody obok i na wysokość są identyczne, na oko sprężyny i amortyzatory te same, nawet pojechaliśmy sprawdzić zawieszenia to wszystko idealne. Jest ktoś w stanie wyjaśnić taką rozbieżność, fabryka się pomyliła i dostałem inne amortyzatory czy sprężyny?


W sierpniu byłem na okolicznym spocie i przyjechał koleś E60 550i z active steering, dynamic drive i zawiasem m-technik to był zdziwiony że taki twardy zawias mam u siebie i mówił że prawie nie czuje różnicy, myślałem że każdy xDrive jest tak utwardzony i usztywniony. :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz nie oryginalne springi ;)


Kazdy xdrive niezależnie czy m pakiet czy nie, miał standardowe (komfortowe) zawieszenie.

 

Całkiem możliwe tyle że autko dalej wysoko siedzi, wysokość jest identyczna jak u ziomka, a powinno chyba niżej gdyby ktoś coś wcześniej kombinował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A w felgach i oponach różnicy nie macie? Taki wylot z zakrętu to chyba bardziej z braku przyczepności opony niż z zawieszenia mi się wydaje.

U mnie zawias też mi się wydaje, że dość twardy jest, bezpośrednio porównując do e39 bez m-paka to e61 xD jest dużo sztywniejsza i twardsza. Na niemieckich krętych autobanach w bawarii bez strachu w zakręty leci przy 170-200, gdzie w e39 czułem, że 150 to max.

Edytowane przez madseason
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w felgach i oponach różnicy nie macie? Taki wylot z zakrętu to chyba bardziej z braku przyczepności opony niż z zawieszenia mi się wydaje.

 

Nawet identyczne felgi mamy zimowe 17", u mnie roczne 225/50, a u kumpla nówki 235/50 także powinno lepiej trzymać. :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz pewnie dynamic drive i samochód nie przechyla się w zakrętach, ja mam zawieszenie Ori m pakiet i zawieszenie też jest twarde czuć każdą nierówność, ale przy szybkiej jeździe w zakrętach auto się przechyla dość mocno
Diagnoza n53/n43 info pw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było dynamic drive w xdrive :nienie:

 

Dokładnie, z tego co zauważyłem to xDrive ma dużo bardziej rozbudowane zawieszenie w porównaniu do RWD, przedni stabilizator to kawał metalu także to też na pewno wpływa na sztywność auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeszcze jedno na myśl mi przyszło, może kolega ma wersję z silnikiem żeliwnym, a Ty już masz na bloku aluminiowym? :think:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno na myśl mi przyszło, może kolega ma wersję z silnikiem żeliwnym, a Ty już masz na bloku aluminiowym? :think:

 

Oba polifty także chyba już na aluminiowym, pewnie tak jak Mnichu napisał że mam inne sprężyny. W planach jest przesiadka na F10 również z xDrive mam nadzieję że będzie podobnie się prowadzić jak moja E60, a może nawet lepiej bo w innym wypadku będę zawiedziony. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.