Skocz do zawartości

[E60] M54B30 Kasztanka w manualu


K7878

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


jestem nowy na forum bo i pierwsza fura tej marki, dzięki chłopakom z Bimmer-check i SelectedBWM - wynająłęm auto-lawetę, ogień 400km w jedną stronę i tak o to stałem się posiadaczem takiego egzemplarza z 2004r.:


48908a0287ee.jpg


Auto ze Szwajcarii (co widać po tych fake blachach :mrgreen: ), przebieg 170kkm. Powłoka lakiernicza w stanie nienagannym, silniczek i skrzynia pięknie chodzą. Zawieszenie i hamulce wszystko ok. Podwozie prawie jak nowe. Całe wyposażenie i elektryka śmiga, a trochę tego jest.


Jedyne bolączki:

Stety niestety posiada zarówno ActiveSteering jak i DynamicDrive, już w chwili zakupu ma parę błędów ze strony modułu aktywnego kierowania, ale chyba nie jest to problem mechaniczny gdyż brak takich objawów.

Komp pokazuje również błąd termostatu, ale interfejs z Viakena właśnie wpadł do Paczkomatu więc będę patrzył na dniach, być może trzeba będzie wymienić.

Dziwny efekt zauważam też ze strony sprzęgła - mam wrażenie że konieczna siła docisku pedału sprzęgła do końca jest dość spora, ponadto wciśnięcie sprzęgła na luzie całkiem do końca powoduje lekką zmianę obrotów silnika i to jakby się dzieje przy ostatnich kilku mm wciśnięcia na maxa. Do tego parujące oba reflektory przednie.


Generalnie świetna limuzyna z fajnym silnikiem. Na pewno poinwestuję w tę bestię następne kilka lat bo zapowiada się naprawdę nieźle.

Plan: raczej bez modyfikacji wizualnych, nauka nauka i jeszcze raz nauka na bazie tego auta.



S255A Sport-Lederlenkrad Airbag Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S302A Alarmanlage Instalacja alarmowa

S423A Fussmatten Velours Dywaniki podłogowe Velours

S428A Warndreieck und Verbandstasche Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S430A Innen-/Aussensp. mit Abblendautomatik Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.

S431A Innenspiegel automatisch abblendend Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S438A Edelholzausführung Wersja z drewna szlachetnego

S441A Raucherpaket Pakiet dla palących

S459A Sitzverstellung elektrisch mit Memory Elektryczna regulacja foteli z pamięcią

S465A Durchladesystem System załadunku

S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S502A Scheinwerferreinigungsanlage Spryskiwacze reflektorów

S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC)

S522A Xenon-Licht Światło ksenonowe

S534A Klimaautomatik Klimatyzacja automatyczna

S540A Geschwindigkeitsregelung Tempomat

S587A BMW LM Rad Doppelspeiche 116 Obr. BMW, st. le. podw. spr. 116

S609A Navigationssystem Professional System nawigacji Professional

S638A Autotelefon Professional Telefon samochodowy Professional

S672A CD-Wechsler 6-fach Zmieniarka CD na 6 płyt CD

S785A Blinkleuchten weiss Lampy kierunkowskazów białe

S854A Sprachversion französisch Wersja językowa, francuski

S217A Aktivlenkung Aktywny układ kierowniczy

S229A Dynamic Drive Dynamic Drive

S403A Glasdach elektrisch Dach przesuwno-uchylny, elektryczny

S548A Kilometertacho Licznik kilometrów

S698A Area-Code 2 für DVD Area-Code 2 do DVD

S849A Entfall automatischer Notruf Brak autom. syst. powiadamiania alarm.

S863A Händlerverzeichnis Europa Spis dealerów, Europa

S881A Bordliteratur französisch Literatura pokładowa, francuski

S8SAA Freischaltung Navigation länderspez. Aktywacja nawigacji charakt. dla kraju

S8SPA Steuerung COP Sterowanie COP

S915A Dummy-SALAPA Dummy-SALAPA


76f9aa9585ff.jpg

e16fa9015d7d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Szwajcarskie blachy to +100pln do ceny zakupu :D ten handlarz miał łeb na karku, bo widziałem już kilka ogłoszeń co inna z przodu inna z tyłu, ale jednak zapomniał, że w CH z przodu są małe blaszki :lol:

Coś się działo z przodu, że lampy parują, czy ringi się nie mieściły i ktoś dekli nie dokręcił?


Wygląda nieźle, szkoda tylko, że fotele nie są w komforcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, pomijając że szwajcarskie blachy muszą zostać w Szwajcarii żeby wyrejestrowali auto :)


Jeszcze nie wiem co do lamp, będę badał temat ale jeśli powłoka lakiernicza nominalna na masce i w okolicy to chyba dziać się nic nie działo złego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie muszą, tablice są imienne, nie można kupić fury z blachami, ale można sobie kupić samochód, zarejestrować (kupić sobie blachy ważne na 5 lat o ile się nie mylę) i ubezpieczyć na miesiąc (wszystko zjamuje całe 15 minut) i wrócić do PL na kołach zostawiając 19% VAT w DE, albo 23% w PL jak ktoś woli :D Po wszystkim zostają blachy na pamiątkę, lub na kolejny wyjazd po furę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Nie muszą, tablice są imienne, nie można kupić fury z blachami, ale można sobie kupić samochód, zarejestrować (kupić sobie blachy ważne na 5 lat o ile się nie mylę) i ubezpieczyć na miesiąc (wszystko zjamuje całe 15 minut) i wrócić do PL na kołach zostawiając 19% VAT w DE, albo 23% w PL jak ktoś woli :D Po wszystkim zostają blachy na pamiątkę, lub na kolejny wyjazd po furę.

Dokładnie tak, ja tak zrobiłem jak swoją kupowałem w CH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, aż mi smaka narobiłeś na kaszankę z cebulką!


W Kasztance już alternator się posypał na dobry początek, pewnie był już na wykończeniu a ja trochę ostatnio deptałem w okolice czerwonego pola więc pewnie to był gwódź do trumny. Zawieziony do regeneracji także liczę że jutro wróci do ruchu. :twisted: Do tej pory zrobiłem podstawowy serwis olejowy z płukaną + filtry. Miska olejowa się poci i zastanawiałem się czy oddać do mechanika na zrobienie "po bożemu" czy z tym patentem na przecięcie uszczelki, ale na razie sobię daruję - może coś będzie grubszego do roboty z rozbieraniem zawiechy to przy okazji się zrobi.


Po dwóch tygodniach użytkowania sądzę że był to bardzo dobry wybór, auto naprawdę na poziomie ( z wyjątkiem trzeszczącej deski, ale nie wiem czy to bolączka tego modelu czy za wiele demontaży przez lata).

E46 miało bardziej agresywne zacięcie z tego co wspominam, nawet przy 2.5 192KM, E60 to większe wyciszenie i odizolowanie od otoczenia, przez co - zgodnie z segmentem - bliżej mu do limuzyny niż bolida.

Przyspieszenie na niskich obrotach - mimo iż to wolnossąca benzyna, spodziewałem się czegoś więcej po 3 litrówce po przesiadce z 1.8 125KM benzyny :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ostatnią furę w manualu jaką miałem e39 2.0 150km, więc nie wiem jak to w e60 wygląda, ale w 39 520 manual vs e39 M54b30 automat - główna różnica polegałą na tym, że na 5 biegu przy 4 tysiącach obrotów zamiast 140km/h jechał 185 :D Ogólnie mam wrażenie, że piątki są tak zestrojone, że czuć tą moc dopiero jak się na autostradzie jedzie od tira do tira, czy wyprzedzając poza terenem zabudowanym. Nawet jak miałem okazję jakąś Vectrą kiedyś pojeździć to miałem wrażenie, że po mieście ma dużo więcej mocy, ale to chyba tylko dlatego, że przedni napęd, kierownicę rwię w koleinach i o zerwanie przyczepności z przodu to nic łatwo, a w trasie - wyciszenie słabe i moc też nie powalała, czuć prędkość bardziej.


A co do wycieku z miski - upewnij się najpierw czy nie cieknie spod dekla zaworów lub podstawy filtra oleju, gdyż to są główne miejsca wycieków w m54, od dołu robi tylko wrażenie nieszczelnej michy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację madseason - też do takiego samego wniosku doszedłem, że ten model jest zestrojony pod jazdę w trasie, przy 160km/h jeszcze nie czułem że czas zapinać szóstkę, na 5-tce głównie pęd powietrza było słychać.

Przełożenia są długie, więc jak przy miastowych prędkościach zapnie się 3-ci bieg to nie ma co się dziwić że nie ciągnie po depnięciu. Często zostaję przy drugim biegu dla większej frajdy i dźwięku silnika :roll:

Ale może z czasem zamontuję inny wydech żeby trochę agresywniej brzmiał kosztem wyciszenia i tej izolacji od otoczenia, gdyż trasy autostradowe robię rzadko a pewnie z R6 już można w miarę fajny dźwięk wydobyć :)


Mam jeszcze błąd termostatu który wrócił po skasowaniu, podobno tam grzałka pada więc termostat też wymienię na dniach.

Co do wycieków - z obu miejsc które podałeś były wycieki, zrobione przed sprzedażą, wiec możesz mieć rację (będę jeździł, obserwował).

Największy wyciek był i tak spod czujnika oleju w misce, wiec tam wymieniłem uszczelnienie a wokół miski nie ma tragedii więc może się obejdzie bez wymiany na razie.

Dzięki za komentarze i podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.