Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam kilka pytań odnośnie mojego auta (BMW E60 525d 2005r.)

W ostatnim czasie zauważyłem problemy z radiem. Mianowicie gdy odpalam auto po dłuższej przerwie np. po nocy, kilku godzinach - radio przerywa przez jakieś 2-3 minuty i przestaje gdy "samochód się rozgrzeje". Problem zaczął się pojawiać w listopadzie gdy temperatura na zewnątrz była już dosyć niska. W lato tego problemu nie miałem. Auto trzymam w garażu gdzie teraz mam około 9*C. Czy może to być wina niskiej temperatury bo tak jak mówiłem gdy samochód chwile pochodzi wszystko się uspokaja.

Filmik z działania radia: https://gofile.io/?c=Omblqo


Druga sprawa to olej pod maską. Samochód ma przejechane według licznika 260.000 km, a ostatnio mechanik pokazywał mi że w kolektorze dolotowym jest olej co znaczy że licznik był kręcony bo ten problem pojawia się przy 400.000-500.000 km i jedynym rozwiązaniem tego problemu jest naprawa silnia czyli około 5000zł lub wymiana na nowy - około 6000zł. Gdy ja sam w domu poszukałem trochę na ten temat (olej w kolektorze dolotowym) to znalazłem że jest to wina jakichś luzów w kolektorze i pomoże wymiana kolektora. Gdy zapytałem mechanika o to - powiedział że może pomoże wymiana a może nie. Przy okazji szukając odpowiedzi na ten olej widziałem że ludzie piszą aby usunąć klapki z kolektora bo gdy wpadną do środka to uszkodzą cały motor a w ich miejsce kupić zaślepki. Jaka jest na to szansa i jak to wpłynie na osiągi?

Zdjęcia z pod maski samochodu: https://imgur.com/a/OMc9jje


Edit. Mechanik mówił że właśnie ten olej w kolektorze dolotowym "zalewa świece żarowe" (z tego co sam zobaczyłem - oleju w tych 6 kanałach kolektora dużo nie było) przez co silnik zaraz po odpaleniu "się dusi"

Edytowane przez pussydriver
  • Moderatorzy
Opublikowano

Zmień mechanika "może pomoże, może nie" na jakiegoś co potrafi zdiagnozować, a nie silniki wymienia na pałę :mrgreen:


Powodów oleju może być kilka, naprzykład lejące turbo, przy tym przebiegu u mnie zaczęło (przebieg mam potwierdzony).

Poza tym jeśli się nie mylę to może być też odma lub EGR.

A co poza tym, to ktoś mądrzejszy musi napisać :)

Opublikowano
Mechanik mówił że właśnie ten olej w kolektorze dolotowym "zalewa świece żarowe" (z tego co sam zobaczyłem - oleju w tych 6 kanałach kolektora dużo nie było) przez co silnik zaraz po odpaleniu "się dusi"
Opublikowano
Jakich luzów w kolektorze ?

 

Nie powiem Ci dokładnie bo się nie znam ale z tego co kiedyś czytałem to jakieś luzy powodują że olej dostaje się do kolektora

Opublikowano

Olej w dolocie i jak również kolektorze ssącym jest sprawa normalna jeśli oczywiście nie ma go tam zbyt dużo

bo zawsze trochę się przedostaje przez np. turbo lub odmę.

A w twoim przypadku problem polega na tym ze masz nieszczelny kolektor i olej zalewa ci silnik.

Wymień uszczelki w kolektorze ale tylko na oryginalne bo inne będą z czasem przepuszczać.

Opublikowano
Olej w dolocie i jak również kolektorze ssącym jest sprawa normalna jeśli oczywiście nie ma go tam zbyt dużo

bo zawsze trochę się przedostaje przez np. turbo lub odmę.

A w twoim przypadku problem polega na tym ze masz nieszczelny kolektor i olej zalewa ci silnik.

Wymień uszczelki w kolektorze ale tylko na oryginalne bo inne będą z czasem przepuszczać.

 

Oleju dużo nie było (a przynajmniej według mnie). Czyli wystarczy wymienić uszczelki kolektora i po sprawie? Jesteś tego pewien, bo sam się nie znam. A ten olej tam na "podłodze" to też z silnika?

Jeśli potrzeba to mogę zrobić kilka dodatkowych zdjęć i nagrać jakiś filmik.

Opublikowano

Jeśli nie musisz dolewać oleju do silnika między wymianami

to zdejmij kolektor wymień uszczelki i umyj silnik.

Widać na zdjęciach ze z drugiej strony silnika przy turbo

tez jest zapocony. Wymień uszczelki od turbo i przy intercooler. Wymyj intercooler karcherem.

Sprawdź czy szczelna jest pompa vacum.

Wymień odme i filtr powietrza.

To tak na początek

Opublikowano

Po pierwsze zmień mechanika


W Twoim przypadku potrzebujesz zlokalizować źródło wycieku i go usunąć.

Może to być odma, uszczelka pokrywy zaworów,turbo -spływ lub zasilanie,ewentualnie wyeksploatowane turbo i pompuje olej w intercooler-kolektor i dalej do silnika.

Przedmuchy w silniku to raczej ostatnia rzecz jaką się sprawdza,ale nie można tego wykluczyć.Trzeba to sprawdzić

Ale "przedmuchy"również będą powodować dostawanie się oleju przez odmę do turbo i dalej do kolektora i silnika.

Opublikowano

Czyli przyczyną może być któraś z tych rzeczy:

-Uszczelki w kolektorze

-Uszczelki od turbo

-Uszczelki od intercoolera

-Pompa vacum

-Odma

-Filtr powietrza (ten był w listopadzie wymieniany razem z paliwowym, oleju i kabiny)

-Uszczelka pokrywy zaworów?


A co z radiem ma ktoś pomysł?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.