Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć Wszystkim ! :)

 

Popatrzylem juz kilka dni na to forum poczytalem, dzisiaj sie zarejestrowałem i mam kilka pytan. Za okolo miesiac (jak znajde odpowiednia) zamirzam kupic BMW takie jak w temacie z z rocznika 97 - 98.

 

1. Mieszkam we Wrocławiu w bloku wiec auto napewno nie stoi w garazu i stad pytanie czy te auta maja jeszcze amatorow lepkich palcow. Czyli czy mozna trzymac takie auto pod blokiem (to ze znaczki czy lusterka ukradna to pół biedy) i spokojnie spac zeby go nie ukradli w nocy --> trzymacie swoje E39 pod blokami ?

 

2. Spalanie to znam mniej wiecej = 6-7 trasa 8-9 miasto

 

3. Czy ten silnik to ogolnie dobry wybór ?

 

4. Czy te auta są bardzo awaryjne ?

 

5. Czy przed kupnem lepiej spisac VIN i sprawdzic go ? I tak wlasciwie to po co ludzie go sprawdzaja (duzo watkow na tym forum o tym :P)

 

To moje narazie skromne pytanka :)

 

UWAGA !! Przesiadam sie z Poloneza Caro 94 wiec nie piszcie mi o osiagach bo tych aut nie mozna porownywac :)

Edytowane przez efendi
Opublikowano

Mam takie autko i ogólnie jestem zadowolony.no może poza małymi drobnostkami...

Jeżeli chodzi o silnik to pamiętaj że każdy kto ma bmw musi choć raz wymieniać głowicę.tak już jest.

Ubezpiecz,chłopcy mają sporo zamówień na ten model. :)

Pozdrawiam aris
Opublikowano

Witam! mam takie auto jakie kolega zamierza kupić, więc

 

1. Ja trzymam swoje auto w garażu więc nie mam z tym problemu, mogę powiedzieć tylko że jak pierwszy raz pojechałem do wawy to na dzieńdobry zasuneli mi znaczek z maski :mad2:

 

2. Mam TDS-a w automacie i spalanie 7,5-8,5 trasa a po warszawie 10

 

3. Silnik dobry, choć do tej masy trochę za słaby, rakiety z tego nie będzie, jednak do spokojnej w miare dynamicznej jazdy wystarcza, na trasie utrzymanie prędkości 140-160km/h to nie problem. Po przesiadce z poldka to i tak będzi dla ciebie skok :)

 

4. Auta nie są awaryjne, ja nie narzekam co do silnika trzeba uważać przy zakupie, w tych silnikach po przegrzaniu lubia pękać głowice, więc mogą dojść dodatkowe koszty napraw.

nie wiem ile kolega efendi chce przeznaczyć na ten samochód, niemniej nie polecam tych egzeplarzy za ok 22 000-26 000 bo to w większości samochody po przejściach, albo z przebiegami powyżej 300kkm.

Tyle zauważyłem jak kupowałem swojego przed wakacjami.

 

życzę udanego zakupu :cool2:

Opublikowano

dziekuję przemo tds

 

ja właśnie przeznaczam na to tak do 30 tyś i chce auto z przebiegiem do 200 tyś. Co do bezwypadkowych to zabieram ze sobą kolegę ktory robione auto wykrywa niczym wykrywacz metali :P

 

Na co zwracać uwagę przy kupnie to poczytałem juz na forum, nie wiem tylko czy to się też odnosi do TDS zatem pytam jeszcze czy przy kupnie TDS'a zwrocic na cos szczegolna uwage jak dla diesli.

 

Znalezlem cos takiego na internecie --> powiedzicie mi czy to prawda dla E39 --> mianowicie chodzi o kasowanie oil service i inspekcji

 

Oil and Inspection Service light reset

 

BMW Model E39 built from 1996~2000 will have a port like the one shown below.

A Reset tool like a Peake R5 or R5-FCX is needed to reset the oil service or inspection service lights after required service.

1) If you have a reset tool then turn your car key to Position II but do not start the car.

2) Turn the cap counter clock wise on the Data Link Connector and insert the Reset Tool

3) Follow the instructions of your reset tool, different models may have different fuctions however they all create a short in PIN 7 to PIN 19 for a given amount of time.

• OIL Service Reset requires pin 7 and 19 to be closed for 3+ seconds

• INSPECTION Service Reset requires pin 7 and 19 to be closed for 10+ seconds

 

4) Once done, remove the reset tool and close the cap .

5) Your dash should light up with green lights at this point.

If the light did NOT reset after the above steps then you might be reseting Oil Service however an Inspection Service is needed.

 

ponizej byly jeszcze rozpisane piny i jakie sygnaly na nich ida :)

Opublikowano

kasowanie inspekcjii, da to się zrobić, ten temat był wiele razy poruszany na forum. musisz połączyć pin 7 z masą (pin 19) ja łączyłem z masą na nakrętce w gnieździe amorów. To działa i chyba wszyscy tutaj tak kasują inspekcję i oil service

tutaj masz opisane dokładnie co i jak:

http://www.epwik.com.pl/bmw/serwis.htm

 

 

 

Jeżeli chodzi o silnik to pamiętaj że każdy kto ma bmw musi choć raz wymieniać głowicę.tak już jest

kurcze chyba coś w tym jest... :mrgreen:

 

ogólnie nie patrz na przebieg, bo pewnie i tak nie będzie prawdziwy, tylko na to jak auto wygląda. dużo może ci powiedzieć stan wnętrza samochodu

Opublikowano

a co do zabezpieczenia to tak ?

 

1. AC + alarm + blokada skrzyni (multi lock, bear lock, dipol)

2. własnej roboty zabezpieczenie + blokada skrzyni (multi lock, bear lock, dipol)

 

auto ma stać pod blokiem na w miare oswietlonej ulicy

 

jaka opcja lepsza ?

Opublikowano
Cześć Wszystkim ! :)

 

Popatrzylem juz kilka dni na to forum poczytalem, dzisiaj sie zarejestrowałem i mam kilka pytan. Za okolo miesiac (jak znajde odpowiednia) zamirzam kupic BMW takie jak w temacie z z rocznika 97 - 98.

 

1. Mieszkam we Wrocławiu w bloku wiec auto napewno nie stoi w garazu i stad pytanie czy te auta maja jeszcze amatorow lepkich palcow. Czyli czy mozna trzymac takie auto pod blokiem (to ze znaczki czy lusterka ukradna to pół biedy) i spokojnie spac zeby go nie ukradli w nocy --> trzymacie swoje E39 pod blokami ?

 

2. Spalanie to znam mniej wiecej = 6-7 trasa 8-9 miasto

 

3. Czy ten silnik to ogolnie dobry wybór ?

 

4. Czy te auta są bardzo awaryjne ?

 

5. Czy przed kupnem lepiej spisac VIN i sprawdzic go ? I tak wlasciwie to po co ludzie go sprawdzaja (duzo watkow na tym forum o tym :P)

 

To moje narazie skromne pytanka :)

 

UWAGA !! Przesiadam sie z Poloneza Caro 94 wiec nie piszcie mi o osiagach bo tych aut nie mozna porownywac :)

 

Kupiłem takie auto na początku wakacji tyle że w automacie, więc mogę podzielić się z Tobą kilkoma spostrzeżeniami na jego temat, odnośnie interesujących Cię kwestii.

Raczej nie trzymałbym go po blokiem, przynajmniej w wawie, lepszym rozwiązaniem jest parking strzeżony, jesli nawet nie ukradną całego to części też tanie nie są.

Mój pali w zależności od ciężkości stopy: trasa 7-8, wawa 10-12 litrów, ale to automat więc w manualu powinno być mniej. Silnik 2.5 tds nie jest jeszcze common rail, więc pali więcej i ma mniejszą moc niż nowowczesne diesle, jednak z drugiej strony jest to konstrukcja sprawdzona i części są tańsze, przynajmniej tak słyszałem w warsztacie podczas wymiany oleju. Swoim przejechałem już 20 tys km od połowy lipca i jak do tej pory jedyna usterka to pęknięta obudowa czujnika ABS w prawym tylnym kole (wymiana czujnika+części 350 PLN w serwisie). Przy tak intensywnej eksploatacji w poldku (też kiedyś miałem karola) wymieniłbym już kilka rzeczy. Autem jeździ się bardzo wygodnie bez problemu podczas wyprzedzania rozpędza się do 190 km/h (moja maksymalna licznikowo 210 km/h w Niemczech), a na dwupasmówce jadąc lewym pasem bez kolein 140-160 km masz wrażenie jak byś płynął, jedynym hałasem jest szum powietrza. Zawieszenie jak to w BMW powoduje że jeździ się jak po szynach i wszyscy którzy próbują dotrzymać ci kroku wymiękają przed zakętami. Jazda tym samochodem to prawdziwa przyjemność pomimo że silnik nie ma jakieś astronomicznej mocy, jednak należy pamiętać że jest to turbodiesel z całkiem porządnym momentem obrotowym dzięki czemu gwałtowne zwiększenie prędkości w ekstrmalnej sytuacji to żaden problem, co na polskich wąskich drogach ma duże znaczenie. Podsumowując jestem bardzo, bardzo zadowolony z tego auta. Duże, luksusowe (moje to akurat full opcja: skóry, tempomat, pełna elektryka i inne bajery) i w miarę szybkie.

Przy kupnie dobrze jest sprawdzić VIN (a dokładnie ostatnie 8 cyfr) będziesz miał informację jakie wyposażenie było w aucie które wyjechało z fabryki vs jakie jest w kupowanym (np kierownica normalna zamiast wielofunkcyjnej, lub odwrotnie, powinna dać do myślenia). Poza tym w BMW możliwa jest weryfikacja przebiegu pokazywanego na liczniku, żeby nie okazało się iż zamiast np. 200 tys., co dla tego auta nie jest niczym szczególnym, tak naprawę było przejechane 400 tys, co może być juz bolesne, wystarczy podjechac do serwisu, bądź zaufanego warsztatu specjalizującego się w BMW i sprawdzą Ci to błyskawicznie...

Opublikowano
Mam takie autko i ogólnie jestem zadowolony.no może poza małymi drobnostkami...

Jeżeli chodzi o silnik to pamiętaj że każdy kto ma bmw musi choć raz wymieniać głowicę.tak już jest.

Ubezpiecz,chłopcy mają sporo zamówień na ten model. :)

 

 

 

no prosze a ja i moj brat w sumie mielismy 4 BMW i ani razu glowicy nie wymienialismy.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Mam dokąłdnie taką 5-kę o jakiej tu piszecie i wspomniane zostało równiez o kasowaniu wyswietlającego się Service Oil. Ale mi niestety nijak nie udaje sie skasować diodek na zielone :/ Wymieniłem olej, więc chciałem skorzystać z cud-miód metody opisanej na http://www.epwik.com.pl/bmw/serwis.htm.

Żeby wszystko było jasne. Moje autko to E39, 525tds, rok 1998. Połaczyłem 7 i 19 pin w gnieździe, przekręciłem stacyjkę w pozycję II, odczekałem 3 sekundy a nawet dłuzej i nic. Nadal świeci się Service Oil :/ Poza tym, opis gniazda ze strony http://www.epwik.com.pl/bmw/serwis.htm jakoś nie pasuje do mojego. Nie wiem jak u Was, ale u mnie to właściwie lustrzane odbicie tego co jest na tej stronce. Macie jakąś dobrą radę jak te cholerne diody przywrócić "do porządku"?

Opublikowano
hehe ale ktoś muzealny temat odkopał mojego autorstwa :)

 

baree poszukaj na forum, ludzie pisza o roznych przypadkach .... np o tym zeby jeszcze przy tej operacji zamknac drzwi od samochodu...

 

no widzisz efendi, drzwi rzeczywiście nie zamykałem :) Szukałem na tym forum wszelkich informacji na ten temat, ale o drzwiach nic nie widziałem :) Jeszcze jedna kwestia mnie zastanawia. Są różne wersje mówiące o tym jak łączyć pin 8 z masą. Jedni piszą, żeby łączyć cienkim kabelkiem, inni, że przez diodę LED, tak jak tutaj: http://www.maxbimmer.pl/artykuly/kasowanie-inspekcji-bmw.shtml. Rzeczywiście ma to znaczenie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.