Skocz do zawartości

530xi falujące obroty


radekh13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. posiadam 530xi 272km. Problem polega na tym że auto na biegu jałowym chodzi nie równo. auto stało już u mechanika który stwierdził że uszkodzona jest uszczelka pod "??" dołącze zdjęcia i proszę o podpowiedź pod jaką nazwą znajdę ową uszczelke i o opinie.

https://zapodaj.net/a0819e58b2db2.jpg.html

https://zapodaj.net/efc8c2f6c9da3.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także wątpię żeby falowanie było od Disy. Stawiam na uszkodzoną odmę lub któryś z wtryskiwaczy. Inne przyczyny to świece, cewki, pompa paliwa... Podłącz pod komputer i napisz jakie masz błędy, to wiele wyjaśni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i na zimnym i na ciepłym. nie ma różnicy. obroty wchodzą dużo do gróry, jutro mogę filmik zrobić. silnik chodzi dobrze, tylko obroty rosną (automat) puszczę hamulec auto ruszy do przodu obroty spadną i po kilku sekundach dalej rosną. sprawdzałem wszystkie wtryskiwacze, tzn po kolei odłączałem jeden po drugim i wszystkie chodzą ok. 170tyś przebiegu. pompa paliwowa wmontowana w bak z tego co mi w sklepie mówili, raczej niby się nie wymienia. na komputerze nic nie pokazuje. auto jeździ cały czas na dobrej jakości paliwie.


skoro ktoś montował tą uszczelke to chyba jest potrzebna ? czasem można usłyszeć przedmuch, "ewidentnie słychać uciekające powietrze"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pompy paliwa są dwie, DIS-y dwie, wtryskiwacze, świece, cewki po sześć. Jest co diagnozować bo błędów być nie musi, a auto będzie kuleć, zresztą wtryskiwacze błędów nie pokazują, a nie działają tak jak powinny. Finalnie auta nie odpalisz, tak samo zresztą jak przy pompie wysokiego ciśnienia, nie tej w zbiorniku bo to niskiego ciśnienia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety brak komputera :/ pod maską słychać przedmuch, takie świszczenie. komputer podłączałem miesiąc temu to pokazywało błąd katalizatora. jak odpalę chodzi normalnie, wystarczy tylko że dotknę gazu i auto zaczyna wariować.często jak stoje w korku auto trzyma tysiąc lub powyżej tysiąca obrotów. wrzucam dwa filmy zrobione na szybko.

https://megawrzuta.pl/download/da81b81d226672a4ddee32e0ad657ae6.html

https://megawrzuta.pl/download/45fbb835db060985a829ebdad57449dd.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty nie musisz mieć komputera :) jedz do kogoś kto ma, na odpalonym silniku odkrec korek oleju, i napisz co się dzieje, czy mocno zasysa, delikatnie, czy nie ma reakcji,

Objawy, z grubsza wskazują na odme lub lub lewe powietrze, to by korekty powiedziały.

RAM gdzie jest przedmuch, popsikaj plakiem

Diagnoza n53/n43 info pw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro odkręcę korek i nagram filmik, sprawdzać na zimnym czy na ciepłym silniku ? + nagram jakie dźwięki wydobywają się spod maski. Nie wiem jakie terminy są teraz u mechanika ale postaram się jak najszybciej umówić i napiszę wam jakie błędy wyskakują
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokładnie jaki uklad jest tutaj. Identycznie z objawami miałem w A4 B6 1,8T. Uszkodzone dwa elemnty. falowanie obrotów, czy tez niesatbilne, za wysokie obroty - odma. Zasysanie - korka zaworek kierunkowy na przewodzie od odmy do modułu olejowego, czyli finalnie w tym silniku do misy. W N52 wg mojej wiedzy nie ma takich wynalazków jak w Audi, czyli zaworka, za to odma w BMW jest grzana i bardziej rozbudowana. Reasumując, trop z odmą wydaje się być sensowny, tylko jej wymiana mało przyjemna niestety.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym pisałem, chyba tą samą aukcję widziałem. Ja mam u siebie N52 i odmę jako element oddzielny, nie w pokrywie. Tego rozwiązania nie znam, temu pytałem kolegę wyżej. Podeślij VIN na priv to popatrzę w katalogu, może będę w stanie coś Ci podpowiedzieć o tych zaworkach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Odma jest w pokrywie, albo komplet ~1700zł brutto albo zestaw 'od ruska' dekiel i membrana ALE ci co zakładali z naszego forum twierdzą, żeby dobrze działało należy zmodyfikować sprężynę.


Pokrywa jest kompletna więc odpada zakup uszczelki, śrub, które osobno kosztują też parę 'stówek'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.