Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Od kilku miesięcy jestem posiadaczem BMW 3 (E90) ale niestety sprzedający chyba nie był fair. Od około tygodnia po odpaleniu auta karoseria dziwnie rezonuje i dochodzą mnie dziwne odgłosy spod auta. Zastanawiam się co to może być i nie chce myśleć o kole dwumasowym. Boje się, że stan licznika też nie jest faktyczny. Czy jest opcja, że uda mi się uniknąć wymiany dwumasy? Jest jakiś ratunek a może jak dokładnie samemu zdiagnozować problem?
Opublikowano

Zazwyczaj uszkodzony dwumas objawia się intensywnym stukaniem przy wciśnięciu sprzęgła do połowy oraz cyklicznymi uderzeniami na biegu jałowym, ponadto występują szarpnięcia przy zmianie biegów. Rezonacje kabiny o których piszesz mogą być spowodowane uszkodzonymi poduszkami silnika bądź skrzyni ewentualnie tak jak kolega wyżej pisze coś dotyka karoserii. Dobrze było by sprawdzić live data czy silnik pracuje prawidłowo czy trzyma obroty oraz wszelkie parametry wtryski itp przez które może nierówno pracować i generować nadmierne wibracje.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Albo dwumasa albo może elastyczne koło pasowe? Jakie te odgłosy są? Dwumasa ma specyficzny dźwięk takie terebotanie możesz porównać z filmami na Youtube czy to ten dźwięk czy może inny
Opublikowano
Dzięi wielkie za podpowiedzi. Widzę, że jest tego troche. Ten tydzień mam urlop więc pojadę do mechanika i zobaczymy co mi powie. To co mogłem sprawdziłem i jeżeli chodzi o osłonę to nić nie stuka czy ociera. Mam nadzieję, że to będą poduszki - chyba najmniejszy koszt. Zobaczymy co się okaże po diagnozie. Jescze słyszałem, że dobryn sposobem na sprawdzenie dwumasy jest jazda na np. 4 biegu i przy 1000 obrotach wcisnąć gaz do dechy i sprawdzić czy na lewarek skrzyni biegów przenoszą się drgania. Czy to prawda?
Opublikowano
Po dogłębnej diagnozie u mechanika niestety potwierdziło się najgorsze. Do wymiany cały zestaw sprzęgło+dwumasa. polecono mi taki zestaw https://www.sprzeglo.com.pl/produkt/zestaw-sprzegla-z-kolem-dwumasowym-valeo-837093/78964?id=12525471&auto=BMW-3-(E90)-320-D-177KM/130KW-[N47-D20-A,-N47-D20-C]#opis_start Podono jeden z lepszych, żebym nie miał powtórki za jakiś czas. Sprawdzałem na necie i była to jedna z lepszych cen. Autko w weekend przetestowane i nie ma co porónywać. Jezdzi jak marzenie. Dzięki Wam za pomoc i podpowiedz - bezcenne!
Opublikowano

W sumie mój problem:


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=183631&p=2658843#p2658843


Pasowałby i do tego tematu. U mnie to chrobotanie ewidentnie przenosi się z komory silnika do kabiny i tak, jak do tej pory występowało tylko na jałowym, tak teraz jest już do około 2500 obrotów. Mechanik właśnie w nim zaczyna grzebać, zobaczymy szybko mam nadzieję.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.