Skocz do zawartości

E39[530D] Kupno nowych lusterek, wymiana zawieszenia.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, pytanie gdzie oprócz ASO kupię lusterka "M-pakiet" przygotowane do malowania, ponieważ mam nadwozie koloru imolarot i nigdzie nie dostanę takich lusterek. Jedynie jak patrzyłem to większość jest czarna lub srebrna. Chodzi mi o jakieś strony zaufane z częściami, patrzyłem na autodoc gdzie 24/h jest promocja 30% i jakieś podejrzane to dla mnie, wyglada na fake i opinie jakieś niezbyt. Pytam o te lusterka ponieważ obecnie mam jakieś chińskie zamienniki AC schnitzery których nie da się nawet regulować odpowiednio, w lewym widzę dobrze, natomiast w prawym nic nie widać, składanie lusterek również nie działa. Mam odczucie, że to nawet lusterka z jakiegoś anglika i nie od tego auta..


Kolejna sprawa mój poprzednik założył na przód amory MTS GOLD ze sprężynami nie wiem jakimi (pewnie co były w zestawie), tyłu nie ruszał. W praktyce to wygląda tak, że przód strasznie nisko siedzi, a tył jest w górze, a jeździ się jak by to było jakieś zawieszenie gwintowane straszna taczka z przodu, mega nie przyjemne tłucze o nadkola. Robiłem test na diagnostyce wykazało lewy 86%/ prawy 60%.


Postanowiłem, że za jakiś miesiąc wymienię całe zawieszenie, aby był spokój, poczytałem trochę starych postów i co powiecie na 4x bilsteina b8 + sprężyny od eibacha w sumie to nazywa się w zestawie b12 pro kit. Zależy mi, żeby odczucia były jak najbardziej zbliżone do oryginalnego m-technika jak było w oryginale.


Tutaj nasuwa mi się kolejne pytanie, jakiego producenta zamiennik wahaczy jest zbliżony lub oryginalny m-technik'owy. Sprawdzałem na allegro, taki najdroższy zestaw nasunął mi się Lamfordera wahacze+stabilazatory i końcówki drążka kierowniczego za 1450 zł na sam przód lub z sachsa.

  • Moderatorzy
Opublikowano

MTS GOLD to właśnie jest gwint ze sprężyną Eibacha więc sobie pokręć do góry na max i będzie -25mm, a M-tech ma -20mm. Bilstein B8 będzie jeszcze twardszy. M-tech to jest Bilstein B6 lub Sachs Advantage SFE36 556 834 cena 550zł/szt i sprężyny też będziesz musiał kupić plus zawiecha cały przód to ci wyjdzie niezły kosmos. Na twoim miejscu podkręciłbym do góry i potestował, a potem się zastanowił czy nie lepiej wymienić te amortyzatory na takie same nowe. Wiesz może jaki przebieg mają ?

Zawieszenie tylko Lemforder lub MEYLE - sztywniejsze gumy. Ja mam cały przód MEYLE.

Opublikowano
MTS GOLD to właśnie jest gwint ze sprężyną Eibacha więc sobie pokręć do góry na max i będzie -25mm, a M-tech ma -20mm. Bilstein B8 będzie jeszcze twardszy. M-tech to jest Bilstein B6 lub Sachs Advantage SFE36 556 834 cena 550zł/szt i sprężyny też będziesz musiał kupić plus zawiecha cały przód to ci wyjdzie niezły kosmos. Na twoim miejscu podkręciłbym do góry i potestował, a potem się zastanowił czy nie lepiej wymienić te amortyzatory na takie same nowe. Wiesz może jaki przebieg mają ?

Zawieszenie tylko Lemforder lub MEYLE - sztywniejsze gumy. Ja mam cały przód MEYLE.

 

Ja przejechałem autkiem około 25 tyś, właściciel +-10 tyś na tych gwintowanych z czego prawa strona jest bardzo zużyta w porównaniu do lewej. Mam 18" nisko profilowe opony przy tych amortyzatorach jazda to prawdziwa udręka, po mieście więcej jak 30-40 to nie mam gdzie się rozpedzić. Nie mówiąc o jeździe po Wrocławiu gdzie często przyjeżdżam, tam to jak przed pługiem trzeba zwolnić na tych "przejściach".

Jakie sprężyny do B6, aby wszystko ze sobą "współgrało" ? Najlepiej by mi pasowało, aby było w miarę sztywno i komfortowo, a nie jak taczka, ale żeby też nie pływał na zakrętach.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Właśnie ze sprężynami to jest trochę kłopot do M-techa, bo mało kto to robi, albo nie umiem szukać.

https://www.autoczesciexpert.pl/bmw-czesci/5-e39/15267/10213/zawieszenie?criteria%5B100%5D=VA&brand%5B0%5D=246#

Zwróć uwagę, że co innego jest do automatu i o dziwo tańsze niż manual. Ja się poddałem z dalszym szukaniem i na wiosnę będę wymieniał komplet przód-tył na MTS'a ale bez regulacji. Koszt 1000 zł ze sprężynami. Wiem, że każdy mówi, że to badziewo, ale w E36 przejechałem 50kkm głównie jazda miejsko-wiejska i byłem zadowolony. Obecnie mam Sachs'a i po 40kkm jest do wymiany.


Zwróć uwagę, że Sachs jest alu, a Bilstein stalowy więc będzie cięższy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprężyny eibach prokit i będzie idealnie. Co do luterek to co masz na myśli przez m-pakietowe? Chodzi Ci o czarny połysk trójkątów? Jeżeli tak to ciężko takie znaleźć będzie, jeszcze bardziej składane elektrycznie. Alledrogo i olx, trzeba polować. Te co masz na pewno są od anglika jak nie widać w prawym boku auta.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Najbardziej pod m-paka to amory m-pakowe (sachs lub monroe) a sprężyny eibacha, są przystosowane do pracy z tymi amorami fabrycznie, a tych z ASO polecić nie mogę - sam zakładałem, zamawane po VIN z ASO po 500pln za sztukę i stało to gorzej niż na standardowych.


Lusterka to poza ASO tylko z rozbiórek, szukaj na grupach FB, olx itp.


Zawias - lemforder lub Meyle HD - jedne i drugie przerabiałem. W zestawie taniej kiedyś wychodziło za cały przód MeyleHD - wahacze + łączniki z gwarancją 5 lat.

Części polceam Ci kupować w sprawdzonych sklepach:

- czescidobmw.pl

- aso-bmw.pl


Oba przerabiałem i oba polecam. Możesz też do nich napisać co Ci chodzi po głowie i co polecają, zawsze mi potrafili doradzić. A ceny podobne do allegro, ale masz pewność, że z rynku nie znikną razem z gwarancją na to co kupiłeś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.