Skocz do zawartości

m52b28 pojedynczy vanos wymiana uszczelki


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Musisz wyciągnąć całą obudowę z vanosem żeby dostać się do uszczelki.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Musisz wyciągnąć całą obudowę z vanosem żeby dostać się do uszczelki.

a potrzebuje jakies specjalne narzędzia do tego i czy ustawienie tego spowrotem jest problematyczne ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego o pojedynczym vanosie było mnóstwo tematów na forum. Co do blokad to są bardzo pomocne , ale nie widzę problemu żeby zrobić to bez blokad, przynajmniej ja tak robiłem. Przy okazji wymiany uszczelki proponuję wymienić uszczelniacze vanosa i skasować luz na łożyskach żebyś nie musiał tam więcej zaglądać.

Wpisz na youtube "bmw vanos" i będziesz miał pełno filmów instruktażowych jak się to rozkłada i składa. Procedura jest taka sama dla e36, e34, e39 dla pojedynczego vanosa i jest co oglądać.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Kolego o pojedynczym vanosie było mnóstwo tematów na forum. Co do blokad to są bardzo pomocne , ale nie widzę problemu żeby zrobić to bez blokad, przynajmniej ja tak robiłem. Przy okazji wymiany uszczelki proponuję wymienić uszczelniacze vanosa i skasować luz na łożyskach żebyś nie musiał tam więcej zaglądać.

Wpisz na youtube "bmw vanos" i będziesz miał pełno filmów instruktażowych jak się to rozkłada i składa. Procedura jest taka sama dla e36, e34, e39 dla pojedynczego vanosa i jest co oglądać.

https://bmwseries.pl/Thread-Poradnik-jak-zregenerowa%C4%87-pojedynczy-Vanos-BMW-E36-E34-E39

Przestudiuj. Musisz miec wszytko zblokowane żeby wyjąć vanosa i zmienić tą uszczelkę, a jak go włożyć żeby było dobrze masz w linku który podałem.

Dziękuję bardzo.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam czy przy montażu vanosa powinienem po umieszczeniu jego na swoim miejscu przesunac dodatkowo zębatkę maksymalnie z lewo przeciwnie do ruchu wskazówek zegara tak jak ten Pan na filmie ?


14 minuta filmu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie do końca, on trochę za daleko przeciągnął te zębatkę co spowoduje wysunięcie tłoka z vanosu i w rezultacie błędy wałka jak się tego nie poprawi.

Ciągniesz w lewo do momentu aż obudowa vanosa zejdzie się idealnie z głowicą, następnie dokręcasz samą obudowę vanosa do głowicy, zwalniasz napinacz hydrauliczny, ciągniesz za te samą zębatkę w prawo żeby ewentualnie wcisnąć tłok vanosa z powrotem w obudowę, jeśli ciągnąć w lewo trochę za daleko przeciągnąłeś, po czym skręcasz koła zębate rozrządu na gotowo.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.