Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! To moj pierwszy post tutaj i zwracam sie do Was z prośbą o pomoc. Jestem posiadaczem 316i coupe 1.6 94r. Zacznę od początku. Jakis czas temu zauwazylem slady cieczy na chodniku. Po dluzszej obserwacji zauwazylem ze cieknie z dolnego węża chłodnicy tuż przy łączeniu z zbiorniczkiem na płyn. Co ciekawe, gdy wleje płyn do końca to wtedy cieknie dosyć szybko, natomiast gdy zbiornik jest zapelniony do połowy nic nie cieknie, ani kropelka. Ale po przejechaniu ok 20km troszeczke plynu ze zbiornika ubywa ale nieduzo. Temp silnika jest w normie, dochodzi do polowy i sie nie rusza. Z wydechu nie leca zadne spaliny, na korku od oleju nie widac zadnego majonezu. Gdy silnik jest goracy chlodnica zimna nie jest wiec wykluczam chyba termostat. Pompa woda jest nowa niedawno wymieniana. Ogrzewanie tez chodzi bez zarzutu. Co to moze być??? Juz od jakiegos czasu troche mnie to denerwuje i nie mam pojecia co to moze byc:/ mam nadzieje ze nie uszczelka ani nie glowica. Licze na Waszą pomoc.

Pozdrawiam

Opublikowano

najprościej będzie wyciągnąć chłodnice i namacalnie sprawdzić czy to pęknięty jest zbiorniczek wyrównawczy czy dziurawa guma.

Jeśli to na nieszczęście będzie zbiorniczek to czeka Cie wymiana całej chłodnicy (koszt co najmniej 400pln za nową).

Ja miałem pęknięty plastik wzdłuż odpowietrzenia i nawet zaklajstrowanie tego jakims dobrym klejem nie dało rady bo cisnienie się robi za duże i wywala.

Buch teściową w klatkę piersiową ;)
Opublikowano
Witam .Ostatecznie mozesz w najgorszym przypadku wsypac reperaturki moze pomoże .dla kolesia tez wyciekalo wsypal i sie naprawiło.
Opublikowano
Kolego mike1422 plynu do zbiorniczka nie leje sie do pelna tylko do kreski ktora jest na nim i to dolewasz jak silnik jest zimny bo jak wiemy plyn zwieksza swoja objetosc gdy sie nagrzeje.Musisz sprawdzic czy chlodnica nie jest peknieta ale ja stawiam na oringi ktore uszczelniaja zbiorniczek.Odkrecasz te dwie srubki na gorze zbiorniczka i wyciagasz caly zbiorniczek(moze byc ciezko) tam na dole sa dwa oringi z ktorych najczesciej cieknie. Ja to juz u siebie wymienialem a oringi kupilem na Narbutta w sklepie bmki groszowa sprawa.Pozdrawiam Seba.
Byłe 318i coupe obecne 320i coupe radosc z jazdy.Nareszcie długo oczekiwane E46 kombi.
Opublikowano (edytowane)

Dzieki za pomoc. Byłem dzisiaj u mechanika i wg niego trzeba bylo tylko odpowietrzyc układ, po zrobieniu tego węże automatycznie zrobily sie bardziej miekkie, mozna było je scisnac bo wczesniej nie bylo rady. Przyjechalem do domu, odczekalem az wystygnie, dolalem plynu do ostatniej kreseczki, odpalilem go, wrzucilem troche na obroty, poczekalem az silnik zlapie temp na srodku i tak pochodzil sobie silniczej troche, podstawilem pod samochód karton i nie skapla ani kropelka. Ale mechanik dla swietego spokoju zalecil mi jeszcze zebym zrobil badanie na obecnosc dwutlenku wegla w ukladzie. Jak narazie wszystko jest ok. Mam jeszcze pytanie, jak pojezdze tak ok 1h wroce do domku, przeczekam noc, silnik wystygnie i rano na zimnym silniku o ile mniej wiecej powinien spasc poziom płynu w zbiorniczku? Jest na to w ogole jakas odpowiedz?:) Bo nie chce na przyszlosc panikowac jak troche ubedzie :)

 

Dzieki jeszcze raz za pomoc

Pozdrawiam

Edytowane przez mike1422
Opublikowano
Sluchaj Sebastian, to jakies gumki mozna wymienic w tym zbiorniczku plastikowym???Kurde bo sie tak zastanawiam czy to u mnie nie bedzie to!!Tylko jak sie zabrac do tego zbiorniczka... :worried: . Mowiles, ze dwie sruby z gory tak??Ale jak potem??Normalnie na hama ciagnac czy cos??

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano

no wlasnie tak myslalem ze ok 1 - 2 cm spadnie, ale to chyba nie problem? bo jak silnik znowu sie zagreje to poziom sie podniesie.

 

Kisiel a co Ci sie dzieje?

Opublikowano
Tak jak pisalem odkrecasz te dwie srobki na ampul chyba 5 sciagasz plastikowa nasadke i ciagniesz zbiorniczek ale podkreslam ciezko jest go wyjac. Ja odkrecilem taki korek na dole zdiorniczka(klucz chyba 22 niepamietam dokladnie) wsadzilem drewniany kolek i delikatnie pobijalem(oczywiscie chlodnica na wiezchu).Mialem to i w e30 i teraz w e36 a jeszcze bardziej cieknie jak sie robi zimno pierwsze przymrozki.Pozdrawiam.
Byłe 318i coupe obecne 320i coupe radosc z jazdy.Nareszcie długo oczekiwane E46 kombi.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Dzisiaj juz wiem niestety co to..... chlodnica

 

Wymienilem wszytsko oring pod odpowietrznikiem na chlodnicy oring pod zbiorniczkiem i dalej cieklo wymienilem oring na odpowietrzniku zbiorniczka (element ktory wchodzi w bok chlodnicyu i nadal cieklo. U mnie problem byl nastepujacy:

 

Gwint w ktory wchodzi sruba odpowietrzajaca na chlodnicy byl pekniety w pionie pekniecie nie widoczne po wykreceniu sruby. a gdy wszystko jest zlozone i mala czarnamaskownica jest przykrecona wszystko sciekalo po zbiorniczku i wygladalo tak jakby cieklo zpod zbioniczka.

 

Pozostaje tylko wymiana chlodnicy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.