Skocz do zawartości

Tarcze/klocki sprawdzone zamienniki.


Rado87

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Ja wiem ze się w koncu pojawi. Mi chodzi o to czy jak się nie pojawiło a będę chciał zmienić klocki na nowe to czy dam rade sam zresetować czy nie. Jakie klocki byście polecili np z tych co wymieniłem

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli czujnik nie został naruszony i uda się go zdemontować bez uszkodzeń to powinno się dać tylko odepnij wtyczkę tak jak byś wymieniał na nowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czujnik klocki wszystko pójdzie nowe. Nie bede kaparzyl z zostawieniem starego czujnika :mrgreen: Klocka wygląda że dużo nie ma. Ale nadal w menu nie pojawiło się info o wymianie.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Zamówiłem komplet klocków przód tył ate ceramic i do tego nowe czujniki. W sobotę planuje podjechać do mechanika na wymianę. Zastanawia mnie jednak kwestia zresetowania serwisu. Klocków starych jest jeszcze na tyle (wygląda koło 3 może 4 mm) że nie mam żadnego komunikatu o potrzebie ich wymiany. W związku z tym nie mam możliwości skasowania serwisu z poziomu samochodu (kliknięcie 3 razy start stop i ukryte menu). Da radę w takim razie skasować bimmer toolem lub uniwersalnym komputerem? Znajomy nie ma ista. Czy wyskoczą jakieś kwiatki? Znalazłem taki info:


This is from the TIS:


A CBS reset in the vehicle is possible in the event of a partially ground down brake pad wear sensor. The CBS display in the Central Information Display (CID) is active.

In the event of a brake pad wear sensor that is not partially ground down, a CBS reset is only possible with the diagnostic system. No CBS display in the Central Information Display (CID).

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tylko czy nie kasując nie będzie mylnie odliczał do kolejnej wymiany? Zamiast na przykład od 60 tys to będzie liczył od 10 czy 15. Jakby były widoczne w menu cały czas kilometry jak to miało miejsce w np F to nie byłoby moich pytań o to :mrgreen:

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To w takim razie jeżeli czujniki nie są jeszcze draśnięte to nie ma co ich odlaczac i wymieniac. Wyjąć stare klocki wsadzić nowe i po sprawie.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Dla informacji. Klocki wymienione razem z czujnikami. Mimo że nie było powiadomienia od czujników ze klocki do wymiany to normalnie przeprowadzono reset serwisu klocków, dla pewności jakby jednak cos tak system odliczał. Z powodzeniem, bez żadnych błędów. Powiem tak. Głupio że czujniki są od wewnątrz. Klocków zewnętrznych było dużo mniej niż wewnętrznych. Zanim wewnętrzne starły by się by wywalić komunikat to zewnętrzne by już chyba tarły blachą :duh: i to na każdym kole tak bylo.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Godzinę temu, mateuszchaber napisał(a):

Cześć,

Czy Zimmermanny jako zamienniki tarcz przednich do 540XD (tarcze mpakiet) się sprawdzą?  

No przód to tarcza średniej klasy. Jeśli chcesz zamiennik który jest lepszy niż oem to polecam dark performance bądz ebc groove. No i zostaje Ci jeszcze jak wspomniałem tarcza oem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jednak co oryginał to oryginał, zwłaszcza jeśli chodzi o tarcze. Tutaj zamienniki lubią się bardzo szybko zemścić. Sam tego doświadczyłem kupując kiedyś do innego modelu BMW niby polecany i bardzo dobry zamiennik. Pech chciał, ze akurat przed dość długą trasą do Włoch. Praktycznie całą drogę przeklinałem ten szmelc. Tarcze się pokrzywiły dosłownie po kilku hamowaniach. Po powrocie oddałem je, bo już nie chciałem ryzykować. Od tamtej pory stosuję tylko oryginały (nie tylko w hamulcach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.08.2023 o 13:32, s0nar napisał(a):

Jednak co oryginał to oryginał, zwłaszcza jeśli chodzi o tarcze. Tutaj zamienniki lubią się bardzo szybko zemścić. Sam tego doświadczyłem kupując kiedyś do innego modelu BMW niby polecany i bardzo dobry zamiennik. Pech chciał, ze akurat przed dość długą trasą do Włoch. Praktycznie całą drogę przeklinałem ten szmelc. Tarcze się pokrzywiły dosłownie po kilku hamowaniach. Po powrocie oddałem je, bo już nie chciałem ryzykować. Od tamtej pory stosuję tylko oryginały (nie tylko w hamulcach).

Nie w przypadku darków i ebc 😉 miałem oba komplety jak i tarcze oem. Fakt że w serii F. Tam gdzie oem puchły tam darki i ebc osiągały swoje najlepsze rezultaty. Oczywiście ważny jest tu też klocek. W moim przypadku to był ebc yellow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.