Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam ponownie. Mam mały problem. Ostatnio przez pomyłkę zamiast czwórki tak przy 120km/h wrzuciłem dwójkę. Kurcze aż mi koła zablokowało. Od tamtej pory coś zaczęło stukać z okolic silnika. Wczoraj zauważyłem znaczny spadek mocy. Byłem u mechanika i powiedział że to może być koło dwumasowe ale czy wtedy straciła by na mocy. Z drugiej strony zastanawiam się czy możliwe jest aby łańcuch mógł przeskoczyć i jakie wtedy byłyby objawy. A dodam że zaczęła na wolnych obrotach nierówno pracować. To stukanie jest także po wciśnięciu sprzęgła. Na rozgrzanym słychać dużo głośniej.
Opublikowano
myśle że lekko dostał zawór i delikatnie sie spkrzywił co powoduje utrate cisnienia i cykanie, ale przeskoczenie łańcucha tez jest prawdopodobne. najłatwiej i najszybciej sprawdzić czy łańcuch jest na miejscu a jak jest t brac sie za ściganie głowicu, a może przed tym zabiegiem pomiar cisnienia sprężania bo to może wskazać na konkretny zawór (cylinder).

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Kiepsko z takim ciśnieniem. Na pewno czeka cię demontaż głowicy i wymiana uszkodzonych zaworów. Przy okazji warto zrobić obróbkę głowicy, jak już będzie kompletnie rozbierana. Nie jest wykluczone, że ten problem występował już wcześniej.

 

Niemożliwy jest przeskok łańcucha. Gdyby był to pasek, to tak.

Co najwyżej mogła przesunąć się zębatka na wałku wydechu - jest mocowana na fasolkach - i tym samym mogły się przestawić fazy rozrządu względem wału korbowego.

 

Jeśli masz dwumasowe koło zamachowe, to przy przebiegu 200 tys. km i tak jest do wymiany - razem z kompletnym sprzęgłem. Jednak jest to typowe zużycie. Mało prawdopodobne, aby uszkodziło się w tym incydencie.

 

Warto jest natomiast sprawdzić tłumik wibracji skrętnych wału korbowego zamocowany z przodu silnika. Przy takim przyspieszeniu silnika i obrotach powyżej 7 tys. potrafi się rozwulkanizować i jest do wyrzucenia. Efektem uszkodzenia tego tłumika jest nierównomierna praca na wolnych obrotach, złe spalanie i spadek mocy.

Opublikowano
To ogolnie slabo, zdrowy silnik ma w granicach 14-15, a zazwyczaj jakies 14,5

 

A skąd wziąłeś takie wartości?

Minimalne ciśnienie dla M50 to 10 bar. Oczywiście może być 11 czy 12. Bardziej jest tu istotna różnica ciśnienia pomiędzy cylindrami. Maksymalna różnica to 0,5 bar, i tu jest problem.

Opublikowano
Wydaje mi sie ze przyczyna tkwi w tym cylindrze o słabym cisnieniu to moze powodowac spadek mocy silnika .Za duza jest rozbierznosc 12 a 10
Opublikowano
To ogolnie slabo, zdrowy silnik ma w granicach 14-15, a zazwyczaj jakies 14,5

 

A skąd wziąłeś takie wartości?

Minimalne ciśnienie dla M50 to 10 bar. Oczywiście może być 11 czy 12. Bardziej jest tu istotna różnica ciśnienia pomiędzy cylindrami. Maksymalna różnica to 0,5 bar, i tu jest problem.

 

Tak, moj wysluzony TD fordowski jak mial 20 to tez jezdzil :) ale nie tak jak wtedy kiedy mial 30....

Tutaj masz wykres sprawnego m50b25 http://d-25.ovh.org/m50b25.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.