Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od kilku juz miesiecy zaciekle czytam rozne fora i zbieram informacje za i przeciw kazdego auta. Ale im wiecej czytam tym bardziej sie gubie i nie wiem co kupic :) Za poltora miesiaca chcialbym kupic auto. Nie musi miec duzego bagaznika ani miejsca z tylu. POwinno byc dynamiczne i przede wszystkim ladnie wygladac. W miare mozliwosci powinno byc oszczedne lub dac sie latwo zagazowac i najlpeij gazem II+np BLOS. POwinno byc to auto, ktore daje przyjemnosc z jazdy i zostawia banana na mordzie dlugo po wyjsciu z auta :)

Myslalem nad roznymi autami typu 200SX, 300zx, 3000GT, MR2 itd. Z roznych wzgledow pozostaly na powolu walki 3 auta. Co byscie mi doradzili? Ja pokrotce powiem tak:

Bmw coupe, czarne, ciemne szybki i kapcie z rantem. POezja. Ponoc dobrze sie prowadzi i jest srednio zawodne i paliwozerne. Silnik jaky by mnie interesowal to pewnie na poczatek 1.8IS lub 2.0(choc niewielka roznica). W sumie moglby byc wiekszy silnik, ale jesli by sie dal latwo zagazowac i to znosic bez problemu, tudziez spalanie w miescie zeby bylo ok 12l. Gdybym mial kase to bym wzial 2.8 bo sie tu troche naczytalem na jego temat :) Ale mam tylko w sumie ok 15tys na auto wiec moze byc ciezko. Moze 2.3 lub 2.5? Ktory byl nowszy(2.3 chyba) i bardziej niezawodny i jak z gazem? Nasluchalem sie skrajnie roznie opinii nt. usterkowosci bmw typu bedziesz mial wydatki itd. Jak to jest z kosztami eksploatacji i ewentualnie napraw i czesci? Sa latwo dostepne? TAk sobie mysle, ze tyle tego nasciagali, ze nie powinno byc problemu z czesciami, ale pewnie tylko oryginaly sa dostepne? Jakie sa koszty w porownaniu do Hondy?

Audi coupe B3/B4 - niby ladne auto, ale jednak widac ze juz stare, szczegolnie w srodku. No i te silniki raczej przestarzale technologicznie i bardzo paliwozerne, ale daja sie gazowac latwo IIgen. NO i jest dosc tanie.

Honda prelude 4gen. badzo ladne, swietnie sie prowadzi, szybkie i oszczedne.Jak dla mnie najwiekszy przeciwnik bmw. Tylko tutaj odrzuca mnie mysl wysoookich cen jakichkolwiek czesci i w wiekszosci brak zamiennikow :(

 

Czy mial ktos mozliwosc jezdzienia tymi autami i moglby mi cos jeszcze na ich temat powiedziec? Najbardziej bym sie sklanial na dzien dzisiejszy do bmw, mimo iz to nie jest scigalka jak honda. Nie wiem jednak ktory silnik dokladnie, tymbardziej ze w ramach oszczednosci chcialbym wrzucic gaz, mimo iz duzo nie bede jezdzil, ale raczej pare lat. Jakie sa koszty utrzymania no i jaki silnik (wiem ze o tym bylo, troche czytalem)...

Doradcie mi cos prosze...

Opublikowano
300zx, 3000GT

hehe, skarbonki.. 3000gt z tego co wiem bardzo lubi mechanikow, mechanicy za to jego nie :D

 

z bmw bedziesz mial wiecej frajdy niz z prelude i audi ze wzgledu na naped (zreszta wszystkei pozostale co wymieniles to RWD wiec nie wiem skad te 2 FWD sie wziely na liscie :)).. a jesli juz w japoncach to od prelude szczerze mowiac juz bym wolal 200sx - tylnonapedowy, niski, tani, latwo tuningowalny przy niskich nakladach.. kolega sie na to zanosil i przetarl szlaki z czego wyniklo ze jest to bardzo fajna zabawka

Opublikowano
NO wlasnie, plusem w bmw jest ten naped, poniekad. Bede musial sie od nowa uczyc jezdzic :) Do tej pory tylko slabe FWD, ale jestem wczuty w atmosfere lupiac kilka godzin dziennie w live for speed i bardzo mi sie podoba RWD :)
Opublikowano
nie tylko naped, tez genialne wywazenie (co w polaczeniu z tylnym napedem daje swietne trzymanie w dlugich zakretach nawet przy duzych predkosciach).. patrzac na poprzednia konkurencje ktora odrzuciles (300zx, 3000gt) jeszcze by mozna o czyms gadac, choc wtedy by w bmw wygrala ekonomia, przy obecnych przykladach ja bym sie nie zastanawial - bmw 3 coupe bierz + wg mnie od 2.5 w gore to nie bedziesz za rok zalowal, bo do mocy sie czlowiek szybko przyzwyczaja i robi sie niedosyt ;) a akurat w bmw ciezko tanim kosztem duze przyrosty otrzymac ot tak
Opublikowano

Na pewno E36 Coupe i Prelude IV gen. to super autka, Audi w porównaniu do tych konkurentów wypada bardzo słabo ale jeśli chodzi o instalację IIgen. to może być faworytem. Musisz się poważnie zastanowić w kwestii późniejszego założenia gazu i tego jaka to ma być instalacja.

 

POwinno byc to auto, ktore daje przyjemnosc z jazdy i zostawia banana na mordzie dlugo po wyjsciu z auta

 

Tu zdecydowanie wygrywa BMW z tylnym napędem :D

 

Z kwotą 15-stu tyś. złotych raczej nie masz co szukać 2.2Vtec

w przypadku Hondy, o wadliwej 2.3 lepiej zapomnij ,bo później czekałby Cię tylko niepotrzebny swap i strata pieniędzy, więc zostaje Ci udana, dwulitrowa jestnostka (134KM) chyba 9.2 s. do setki. Spalanie na pewno niższe niż w przypadku R6 BMW, myślę że podobne, lub nieco niższe przy ostrej jeździe od 1.8is. Jeśli chodzi o części do japończyka to nie jest o nie łatwo, w grę wchodzą niemal jedynie oryginały, a o używane powinieneś pytać na stronie Preludy.

 

W BMW o dostępność części jest znacznie łatwiej, a ich koszty są nieporównywalnie niższe. W przypadku tego auta radziłbym Ci silnik 2.5 M50b25, Coupe 323i czyli z silnikiem nowszym również 2.5l. (M52b25) jest dopiero po 94r. i jego cena jest zazwyczaj podobna do 328i. Mając 15 tyś znalezienie zadbanej 325i(192KM i 8s. 0-100 wg. katalogu) z końcowych lat produkcji nie powinno być problemem, a gdyby spalanie Cię niemile zaskoczyło to i na instalkę by Ci zostało, chyba najlepszy wybór dla Ciebie w tym momencie :cool2:

 

Sam w przyszłości nie wykluczam stać się posiadaczem preli 2.2Vtec IV lub V gen., a raczej na pewno kupię jakąś E36, może 328i...... są to dwie wspaniałe marki i dwa bardzo udane modele tych firm :)

 

Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)
ja mialem Prelude 4 gen. W ktoryms tam roku najlepiej prowadzace sie auto o przednim napedzie. Auto bardzo dynamiczne-2.2 v-tec 7.1 do 100 km/h, 2.3 nie polecam- awaryjne, 2.0 ma 9.2 do 100 km/h ale za to jest bezawaryjny i ekonomiczny(i dobrze znosi gaz). Ladna linia, znakomity srodek- kosmiczna deska rozdzielcza. Jedno z lepszych aut jakie mialem, jednak wymaga uwagi i faktycznie koszty utrzymania sa troche wieksze niz e36, jednak jest autem nietuzinkowym- nie tak obytym jak e36. Wiecej info na www.hondaprelude.pl dobrze zorganizowany funclub. Najlepiej kup najpierw 1, pojezdzij troche a pozniej 2 ;-) Edytowane przez Bad_Boy
Opublikowano
Co do prelki to wiem, ze silnik 2.3 to padaczka, vtec to cudo, ale faktycznie ciezko dostac w tej cenie i wogole nie zajechane. W testach prelka ma bardzo wysokie noty, bmw troszeczke slabsze, a kiepskie ma audi, wiec sobie je odpuszcze. Jakbym dostal bmw w dobrym stanie, ze moglbym nim pare lat pojezdzic, to zainwestowalbym nawet w gaz za 3tys (jakis monowtrysk). To jak to w koncu jest?323 jest nowszy/lepszy niz 325 czy odwrotnie? Gdzie znajde jakies oznaczenia silnikow i ich opis?
Opublikowano
co do Preludki to o zamienniki typy amorki,wahacze,tarcze,przeguby,klocki,sprzegla itd nie ma zadnego problemu.szczegolnie chodzi mi tu o wersje 2.0 poniewaz jest to w 100% oparte na Hondzie Accord. Goraco polecam no i do tego fenomenalna niezawodnosc!Takze z porownywanych tu samochodow bierz Preludke!Napewno bedziesz zadowolony!
Opublikowano

Audi - wygląda, jak coupe dla babci z małym, zajadłym pieskiem. design rodem z lat 80-tych, z silnikiem 2,3 średnio "toto" lata... ale mozesz kupić w przepięknym, turkusowym kolorze :mad2:

Honda - no fajnie, tylko co to za coupe, gdzie szyba w drzwiach ma ramkę?! błagam, porażka... no, chyba, że dążysz w stronę NFS, wrzucisz jakieś winyle, spoilery, etc. co do ceny części - łatwo dostępne, zamienniki się znajdą.

BMW E 36 Coupe - mniam, mniam... za niedużą kasę masz sporo zabawy, auta z większymi silnikami łatwo zapalają kapcia, jest mnóstwo części: nowych, używanych, zamienników, etc. sam się ostatnio ratowałem zakupem amorków z auta, które przyjechało z GB - ledwo używane Bilsteiny przód + sprężyny + poduszki za całe 300PLN, belka pod zderzak razem z mocowaniami i śrubami za 100PLN, a na forum znalazłem gratis poszycie przedniego zderzaka (dzięki :lol: ) + jeszcze troszkę innych gadżetów. ogólnie E 36 Coupe samo w sobie wygląda zajebiście i nawet nie trzeba kombinować z tuningiem zewnętrznym - samo w sobie pięknie wygląda, ew. mile widziane skromne dodatki, takie nieprzesadne.

 

za 15 klocków możesz powybierać w "kupetach", tylko odpuść sobie silniki typu 1,6 czy 1,8 i szukaj 6-cylindrówki, czyli min. 2,0, a lepiej, jak więcej :twisted:

 

ale co ja tam wiem... :twisted2:

BTW, nadałem mojej Bumie imię: DRESOWÓZ :lol:

18.11.2006

Forza evil!

Opublikowano
(...) a jesli juz w japoncach to od prelude szczerze mowiac juz bym wolal 200sx - tylnonapedowy, niski, tani, latwo tuningowalny przy niskich nakladach.. kolega sie na to zanosil i przetarl szlaki z czego wyniklo ze jest to bardzo fajna zabawka

Z tego co mi wiadomo to w 200sx "namietnie" siadaja turbiny. :idea: :mrgreen:

Bayerische Motoren Werke... i tak trzymac!!!

http://img435.imageshack.us/img435/930/fv3df.png

Opublikowano
namietnie bo najczesciej uzytkuja je bezmozgowcy bez pojecia o traktowaniu silnika z turbinka...a dwa ze obowiazkowa rzecza do zrobienia po kupnie 200sx'a jest wymiana przewodu doprowadzajacego olej do turbiny na nowy o wiekszym przekroju.taka wada fabryczna.
Opublikowano

Juz odpuscie sobie to 200SX. Napisalem, ze sie nim interesowalem, ale z roznych wzgledow mysle tylko nad 3 autami w tytule i sprobujmy tego sie trzymac.

W hondzie przeraza mnie lekko fakt, ze tam hamulce z niewiadomych powodow szybko sie koncza, do tego tarcze sie gna i przy hamowaniu telepie kierownica :) Nie musze mowic ze tarcze i klocki sa bardzo drogie do hondy.

Kurcze bardzo sie sklaniam ku bmw. Czy ktos sie orientuje, czy jest gdzies blisko granicy (jestem ze Sz-na)moze jakas gielda czy cos? Pewnie lepiej kupic w dojczach, niz u nas podpicowane i poprzekecane ostro auta (choc nie ma reguly).

Co do silnika, to moze na poczatek mi wystarczy 2.0. Naucze sie jezdzic i obchodzic z RWD a potem najwyzej sie kupi cos wiekszego. W sumie najmniejsze R6 powinno i w 12-13tys zl sie zmiescic wiec zostanie troszke na dopieszczenie. Jak myslicie?

Opublikowano

jak telepie kierownica?to poprostu swiadczy o neisprawnym ukladzie hamulcowym lub kierowniczym. ceny czesci sa na podobnym poziomie co do bmw. i ni emysl ze kupujac bmw nie bedzie ci trzepac kiera przy hamowaniu.poczytaj forum.

 

z tej 3 ja polecam Preludke...

Opublikowano
Aha, z tego co czytalem to warto omijac pierwsze modele produkcyjne bmw (ok.91-93). One byly jakby bardziej awaryjnei od 94 przeszlo kilka modernizacji...
Opublikowano

Też miałem kiedyś podobny dylemat pomiędzy Hondą CRX IIIgen. DelSol Vti, Hondą Prelude IV 2.2 Vtec i nawet bardzo interesował mnie Mercedes

W124 Coupe, a jednak wybrałem BMW i jestem mega zadowolony ale do Prelude mam nadal słabość, najbardziej co mi się w tym aucie podoba to deska rozdzielcza, szkoda że w następnej generacji Preluda zrezygnowali z niej :( Audi to w ogóle bym odrzucił, na tle e36 i Prelude wygląda i jest przestarzały, a wewnątrz widać to najbardziej, deska rozdzielcza za bardzo zajeżdża Volkswagenem. Bierz e36 koniecznie z silnikiem r6 a będziesz miał banana na twarzy na sam dźwięk tego motoru :D

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano
Aha, z tego co czytalem to warto omijac pierwsze modele produkcyjne bmw (ok.91-93). One byly jakby bardziej awaryjnei od 94 przeszlo kilka modernizacji...

 

Ja się z tym nie zgodzę, moją mam już 2 lata i spisuje się świetnie, mogę śmiało powiedzieć że to bardzo kochane i wdzięczne autko, żadnych kaprysów i problemów, za każdym razem wsiadam za stery z przyjemnością :D

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano
No juz raczej skreslam audi z listy i zostawiam sobie do rozmyslan prelude i bmw. W sumie co by nie wybrac to i tak bedzie mi sie podobac. a jak jest z iloscia miejsca z tyl w coupe bmw? Da rade normalnie jechac? Bo w prelce to nie bardzo, za to w audi siedzialo sie bardzo wygodnie. CZy jazda coupe od sedana czyms sie rozni? Jest jakies inne zawieszenie czy cos?
Opublikowano
Jak na 3-ke i to jeszcze w Coupe to miejsca jest więcej niż się wydaje, oczywiście bez szaleństw, nieraz jak wiozę komplet osób to Ci siedzący z tyły zawsze mówią że jest o dziwo znośnie, wiozłem też kiedyś rodziców i siostrę z tyłu i nic nie narzekali :D

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano
Hmm, to dobrze. Jest to jakis plus na korzysc bmw porownujac do hondy:) Tam sie siedzi wlasciwie jak w crx z tyl, czyli wogole :) A jak jest z bagaznikiem w bmw?
Opublikowano
405 litrów, o 30 mniej niż e36 sedan. Napewno w Pralce będzie mniejszy, a o śmiesznym bagażniku w CRX już nie wspomne :)

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano
Dorzuce SWOJE 3 grosze... Zaczne od przyspieszenia Hondy Prelude 4 gen z silnikiem 2.0 oraz E36 Coupe 2.0 pomimo mocy wiekszej o 17 koni (BMW) sprint do 100 przegrywa o wiecej niz sekunde mówie o seryjnych pojazdach. Spalanie Paliwa jest niższe w Hondzie o 30% i tego jestem pewien na 100% Własnosci trakcyjne Hondy Prelude 4 generacji na oponach min szerokosci 205 R16 sa Więcej jak rewelacyjne nowe auta np Celica T SPORT musi grzecznie zjecahc przy 150 km/h na 2 pasmówce zeby puscic Prelude ktora ten zakret połyka. LEśne odcinki dróg kręte są wręcz jak pod ten samochód. Zimą na dobrych oponach zimowych o poslizgach bocznych mozna zapomniec. Jedyne minusy to wspomniany fakt iz auto ma ramki BEE, oraz przedni napęd tył dopeiro w S2000 ale to juz inna półka cenowa:] Poza tym auto bezawaryjne i co wypada na jej korzysc w stosunku do E36 Jest Mniej Praleczek niz Trójek i to znacznie mniej co powoduje ze samochód podoba sie na ulicy i jest nadal unikatem:) Srodek pojazdu ma niesamowity klimat ile razy wsiadasz tyle razy nie mozesz sie nadziwic ze stworzono go w 91 roku...POLECAM GORĄCO!!! JA z moją nie moge sie rozstac pomimo iż jeżdże nią naprawde sporadycznie ale za kazdym razem chce sie jeszcze:)
Opublikowano
Nie powinno się porównywać tych dwóch aut, bo to trochę inna klasa. Prelude to sport coupe, E36 - coupe limousine. Konkurentem Prelude jest Z3.
Opublikowano
Nigdy w zyciu. Konkurentem Z3 moze byc CRX Del sol lub ale głownie S2000 rozmiary waga i gabaryty sa bardzo podobne . prelude i E36 coupe tez sa podobne wiec stąd porównanie tychze aut.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.