Skocz do zawartości

Za duże ciśnienie w układzie chłodzenia


Realista

Rekomendowane odpowiedzi

:mad2

Witajcie to mój pierwszy post i od razu prośba o pomoc.

W moim E39 535 septronic zsunął się gruby gumowy przewód łączący blok silnika z chłodnicą. Wydawało mi się, że cybant był za słabo skręcony, ale tylko tak mi się wydawało.

Skręciłem cybant bardzo mocno dolałem płynu, odpowietrzyłem układ i tym razem nie tylko zerwało wąż, ale na dodatek urwało plastykową końcówką chłodnicy na którą zakłada się ów przewód.

Mam trzy pytania:

-co może być przyczyną takiego wzrostu ciśnienia w kładzie chłodzenia silnika lub skrzyni i czy nie powinno tam być jakiegoś zabezpieczenia?

-Czy można dokupić oddzielnie plastykową cześć chłodnicy na którą zakłada się feralny przewód czy tez czeka mnie zakup całej chłodnicy?

-Muszę jakoś dojechać do serwisu wobec tego czy delikatne odkręcenie korka odpowietrzenia zadziała jak zawór bezpieczeństwa i uchroni przed nadmiernym wzrostem ciśnienia i w konsekwencji zerwaniem węża z resztek plastikowego króćca na chłodnicy?

Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki wzrost cisnienia w ukladzie chlodzenia moze byc spowodowany uszkodzeniem uszczelki pod glowica (lub glowicy). Po odkreceniu korka po odpaleniu silnika mozes sprawdzic czy nie leca banki powietrza (a raczej spalin).

 

Mozliwe jest rowniez ze uklad chlodzenia jest zapowietrzony.

 

Stawiam jednak na uszczelke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam silnik i mi ostatnio pekl zbiorniczek ten maly gdzie wlewa sie plyn. Raczej od Cisnienia, tylko ja stawiam na to, ze po prostu zmeczenie materialu wyszlo w tym momencie. Jeszcze zbiorniczka nie zamontowalem, ale mam juz nowy. Od razu stawiacie na glowice ? Wydaje mi sie, ze raczej nie.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno, jak niby sprawdzic uszczelke, jesli w oleju nie ma wody ani wody w oleju to chyba wszystko git ?

 

Jeżeli uszelka ma przedmuch między cylindrem, a kanałem wodnym, to nie będziesz miał oleju w wodzie ani wody w oleju. Będziesz miał spaliny w układzie chłodzenia. Nikt nie powiedział, że uszczelka zawsze strzela tak, że jest przedmuch między cylindrami albo między kanałami wodnymi i olejowymi.

 

Ponadto jest to jedna z możliwości. Na początek jednak sprawdziłbym korek. Czy się nie zablokował, zatkał... Ciśnienie ma być, średnio jest to 2atmosfery (zależy właśnie od korka i wydajności pompy wody), ale nie więcej.

 

Równie dobrze może to być awaria pompy wody, brak przepływu i gotowanie się wody w bloku.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.