Skocz do zawartości

[e61] 530d 231km Dym z wlewu oleju i bagnetu.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Cześć,


Czy dym wydobywający się z wlewu oleju i bagnetu to normalna rzecz? Oczywiście po odkręceniu korka lub wyjęciu bagnetu.


Dodatkowe pytanie, w pierwszych 10 sekundach słychać basowe rytmiczne dudnienie, co tak dudni?


Tu wizalizacja filmowa:


https://photos.app.goo.gl/wJncBZ6CHNp8bPbD9

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No nie do końca to jest normalne.

Trzeba koniecznie sprawdzić szczelność układu vacum.

Najczęściej powodem jest servo.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najlepiej odłączyć wężyk od pompy vacum i zaślepić Wyjście z pompy.

Jak dymienie się zmieni lub ustanie to wiadomo , że jest nieszczelność. Najczęściej to servo.

Servo koroduje od strony grodzi przy mocowaniu. Robią się dziury na wylot.

Pompa wtedy ciągle ma co zasysać a to co zasysa wpycha pod pokrywę zaworów.


Sprawne servo nawet po tygodniu postoju trzyma podciśnienie i pierwsze naciśnięcie hamulca bez odpalonego silnika jest wspomagane. Słychać syknięcie. Pedał idzie miękko.


Jeśli tego brak to w zasadzie pewne , że jest dziurawe. JA kilka używanych sprawdzałem i KAŻDE było skorodowane aż na wylot.


Naprawa to już sprawa indywidualna. Ja naprawiłem sam przy okazji pomalowałem servo solidnym podkładem antykorozyjnym i mam z bani.


Dodam , że naprawdę solidnie rozgrzany silnik lekko paruje z pod korka. Z bagnetu nie.

Zimny nic a nic.


A jak jest nieszczelność to zimny kopci zaraz od uruchomienia.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.