Skocz do zawartości

Szarpanie i kopcenie 530d.


Lopez14

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z moim 530d, rozwiązania szukałem w internecie, na forach i różnych poradnikach, pytałem u fachowców i u posiadaczy podobnych aut. Niestety nie znalazłem rozwiązania, dlatego zdecydowałem się założyć wątek na forum. Moim zdaniem problem zaczął się od pękniętej rury przy intercoolerze, wcześniej auto zachowywało się bez zarzutu. Po wymianie gumowej rury auto zaczęło delikatnie poszarpywać przy utrzymywaniu stałej prędkości. Problem ustał kiedy nadeszła zima i nie przejmowałem się tym do wiosny, kiedy szarpanie wróciło i zaczęło się nasilać. Skorzystałem z porad na forach i zacząłem od wymiany filtra odmy co nie przyniosło poprawy. Następnie zaczerpnąłem informacji u znajomego który zajmuje się naprawą aut, poradził mi abym szukał dziury w dolocie bo szarpanie połączone z dymieniem na czarno na to wskazywało, jego porada okazała się słuszna, problemem była uszkodzona obejma przewodu intercoolera. Wymieniłem wszystkie obejmy i problem jedynie chwilowo ustąpił, jednocześnie auto zaczęło stopniowo tracić moc, turbina późno się załączała, rozwiązaniem problemu spadku mocy okazały się zniszczone przewody podciśnienia, które zostały wymienione na nowe + czyszczenie elektrozaworów turbo i egr, przyspieszenie zmierzone aplikacją z gps 8.0s do 100. Problem szarpania i kopcenia w momencie szarpnięcia ustał chwilowo. Aby dostać się do elektrozaworów zdejmowałem kolektor dolotowy w którym wymieniłem wszystkie uszczelki. Dodatkowo czyszczenie intercoolera i zaworu egr, wymiana oringów pomy podciśnienia. Bez poprawy szarpaniecia i kopcenie przy stałej prędkości oraz przy przyspieszaniu. Po sprawdzeniu szczelności układu dolotowego kompresorem, przyszedł czas na diagnostykę Inpą, wyniki: za duże ciśnienie doładowania, za duża masa powietrza i zbyt duży wtrysk główny, przy wartościach korekcji dla pojedynczych wtrysków od 0,1 do 0,5. Sprawdzenie zmiennej geometrii, gruszka chodzi lekko. Co ciekawe problem zaczyna ustawać wraz z pojawieniem się temperatur poniżej 10”C , do momentu rozgrzania silnika nie ma żadnych objawów. Mam w planie wymianę pompki progowej i od razu filtra paliwa, ponieważ ciśnienie paliwa jest ok 3.5bara, na jałowym, moim zdaniem mało. Jeśli ktoś wcześniej spotkał się z podobnym problemem lub może zasugerować rozwiązanie proszę o info. Dzieki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1. Sporo ingerencji w układ już było więc najlepiej to live'a byś zapodał - pedał w podłogę 2 lub 3 bieg, INPA Analog 2. Może gdzieś coś przeoczyłeś w tych naprawach, a zakładasz, że jest dobrze i będziemy się kręcić w kółko. Sprawdź jeszcze ciśnienie na szynie CR czy nie skacze.

2. Przetwornik turbo mimo czyszczenia może być już zużyty i czyszczenie nie zmieni wiele. Sam piszesz, że jest przeładowanie więc coś nie halo - może właśnie przetwornik lub źle ustawiona sztanga, ale ją bym na koniec zostawił.

3. Zawór EGR bym odłączył na początek testów, żeby wykluczyć czy nie zamula spalinami. Jeśli jesteś pewien, że jest szczelny (zamknięty) to wystarczy zdjąć podciśnienie, ale, żeby nie było jak tutaj miał kolega :)

4. Może wtryski leją. Rozumuję; może nieprawidłowo, ale jak silnik jest zimny to mu za bardzo nie będzie przeszkadzać taka dawka. Jakie masz spalanie ?

5. Małe ciśnienie wstępne - fakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Skup się na przetwornikach ciśnienia, ich czyszczenie nie zawsze przynosi efekty, to element eksploatacyjny, zużywa się i należy go wymieniać. Nagranie ciśnienia doładowania i masy powietrza na 3 biegu z gazem w podłodze od 1800 rpm powinno wiele wyjaśnić.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. O czym może świadczyć ciśnienie doładowania rzeczywiste (Ladedruck IST) 9579.30 [mbar] - silnik na biegu jałowym. Podczas lekkiego przyspieszania dochodzi do 14000.00. Po odpięciu czujnika ciśnienia doładowania jest 8999.76 [mbar].

BMW E90LCI 330d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
O poprawności działania czujnika ciśnienia? :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.