Skocz do zawartości

Matenak

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90LCI 330d xDrive

Osiągnięcia Matenak

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Wymiana czujnika ciśnienia doładowania nie pomogła. Przyczyną niskiego przepływu powietrza była spadnięta dźwignia otwierania klap wirowych.
  2. Kilka dni temu był czyszczony DPF(od pewnego czasu wskazywany jako główny problem) , skoro to niewiele zmieniło to zamawiam czujnik ciśnienia doładowania. O efektach dam znać. Jedna rzecz jest dziwna, przy wyższych obrotach ciśnienie jest zgodne ( oczekiw. / rzecz.) ale wartość przepływu daleko odbiega od wamaganej dla tej mocy. Nie wiem jak efektywnie zwiększyć częstość próbkowania, wpisanie nawet 0,01 nic nie zmienia w bimmer.
  3. Witam. Silnik nie uzyskuje pełnych parametrów, N57, 245KM, przebieg 285tkm. Moje pomysły co może być przyczyną w zasadzie się wyczerpały. Zostało wymienione/wykonane: 1. Przepływomierz wymieniony na nowy. 2. Kolektor wyczyszczony. 3. DPF wyczyszczony. 4. Układ dolotowy szczelny. 5. EGR sprawny, wymieniony w 2017, ostatnio demontowany, sprawdzone wskazania na TORQUE. 6. Czujnik ciśnienia doładowania był podkładany, ale bez znaczącego efektu. Jaka może być różnica ciśnienia atmosferycznego odczytanego z pojazdu od ciśnienia podawanego przez meteo? Oto logowanie https://log.tunezilla.com/s/ueZ0EusL
  4. Nie potrzeba, poradzi sobie bez ingerencji z zewnątrz. W sterowniku pojawią się nieaktywne usterki, bez wpływu na pracę silnika.
  5. Dzięki wielkie za info, jakkolwiek wieści nie są zbyt dobre. Wygląda na to, że muszę teraz autko poskręcać i wykonać drugie podejście przy odpowiednim wyposażeniu warsztatowym.
  6. Wszystko odłączone. Czy należy wysuwać go do góry po odkręceniu kolektora, czy może do dołu, ale wtedy jest cała rama pomocnica do odkręcenia. Proszę o poprawienie, jeśli jestem w błędzie.
  7. Czy ma ktoś doświadczenie z demontażem DPF z E90 N57 330D xDrive LCI 245KM? Na tą chwilę to: DPF rozłączony od turbo oraz wydechu, łapa silnika zdemontowana, ale DPF nie daje się wyjąć.
  8. Matenak

    Szarpanie i kopcenie 530d.

    Witam. O czym może świadczyć ciśnienie doładowania rzeczywiste (Ladedruck IST) 9579.30 [mbar] - silnik na biegu jałowym. Podczas lekkiego przyspieszania dochodzi do 14000.00. Po odpięciu czujnika ciśnienia doładowania jest 8999.76 [mbar]. BMW E90LCI 330d.
  9. Lepkość oleju niewiele ma wspólnego z możliwością mieszania. Istotne jest aby bazy olejowe były mieszalne. W przypadku tych podobnych olejów zgodność baz jest w zasadzie oczywista. Gdyby kolega zamierzał mieszać posiadany olej ( co prawda nie wiemy co to za olej, bo lepkość niewiele daje informacji) z olejem wyczynowym lub do sprężarki klimatyzacji, to ze zgodnoscią baz olejowych byłoby kiepsko. Praktycznie nie jest możliwe, aby dodatki olejowe powodowały brak mieszalności.
  10. Potężny moment obrotowy od niskich obrotów zaraz po uruchomieniu, niskopopiołowy olej - bo DPF: razem to wszystko nie służy silnikowi. Wydaje się, że trzeba zmienić nawyki i dać czas olejowi po uruchomieniu silnika, na dotarcie do wszystkich jego zakamarków, zanim wciśnie się mocno pedał przyspieszenia.
  11. Wielu pisze o czyszczeniu kolektora, napiszcie proszę w jaki sposób czyściliście kanały dolotowe w głowicy i trzonki zaworów.
  12. XDrive posiada bardzo ograniczoną funkcję rozdziału momentu obrotowego, ten system powoduje wyrównanie prędkości obrotowych kół: tył - przód. Po przejechaniu 110 tkm zauważyłem, że tylne opony zużywają się szybciej, jazda po mieście to ok. 20%. Niektóre BMW posiadają zawieszenie typu McPherson kół przednich, co powoduje że opona zużywa się nierównomiernie na swojej szerokości. Przy sezonowej wymianie opon, montuję lepsze opony na tył.
  13. To stukanie wskazuje na jedną z panewek głównych wału korbowego. Wiem, że ta rada jest dziwna bo hałas słychać u góry, jednak panewki to główny podejrzany w tym silniku, pomimo że hałas słychać u góry. Czy korekty na wtryskiwaczach takie same, czy przypadkiem po demontażu i montażu wtryskiwaczy na jednym z cylindrów korekta jest inna od pozostałych?
  14. Zwróćcie uwagę co oznaczają symbole 5W30 oraz 0W30. Symbol przed W, np. 5W oznacza że jeszcze przy temperaturze oleju - 35°C możliwy jest bezpieczny rozruch silnika, tzn. pompa oleju zdoła olej zassać. Dla 0W temperatura ta wynosi - 40°C. Tak więc producent stara się chronić zimny silnik pod kątem właściwego smarowania. Drugi człon lepkości, w tym przypadku 30 wskazuje lepkość gdy olej jest rozgrzany, w tym przypadku parametr ten jest identyczny. Nie ma żadnego dowodu na to że 0W30 jest jak "woda" a 5W30 był gęstszy.
  15. Poszukaj wycieku płynu. Na 99 proc. składa się w mieszku maglownicy, jeżeli nie widać wycieku z innego miejsca.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.