Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Posiadam BMW E61 bez fabrycznego PDC. Niestety auto ma swoje gabaryty i potrzebuje czujnikow parkowania na tył. Oryginalne pdc wiąże się niestety z kilkutysiecznym nakładem finansowym a wolę pieniążki przeznaczyć na coś innego. Mam pytanie.

Czy ktoś w E61 montował czujniki parkowania nie fabryczne? Gdzie mogę prócz klapy znaleźć sygnał wstecznego biegu by uruchamiać czujniki?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej.

Ja montowałem u siebie, możesz zerknąć jak wyszły https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=261808

Sygnał znajdziesz w prawym boczku, tam jest wiązka kabelków, miernik w rękę i znajdziesz odpowiedni przewód.

Dodam, że działają do dziś dnia bez najmniejszych problemów.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Krzysiek super wyszedł ci ten projekt auta. Niestety chyba w boczku sygnału stopu nie znajdę bo mam e61 i światła cofania w klapie. Chyba że się mylę bo zaduzo kombinacji z zasilaniem do tych czujnikow
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki.Spytaj kolegę speed1211, nasz kochany moderator, on tu jest specjalistą od karawanów :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Udało się coś wymyślić? Jestem dokładnie na tym etapie i jakoś nie chce mi się ciągnąć kabla przez klapę. Chyba na razie podłączę zasilanie na stałe i będę sprawdzał jak ludzie blisko podjeżdżają w korkach :?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hej,


Montowałem w mojej e61 moduł haka.

W wiązce w słupku prawym na pewno znajdziesz przewód od światła cofania.

Szukałem go w taki sposób:


1. Odpiąłem akumulator.

2. Wpiąłem się miernikiem do żarówki od wstecznego.

3. nakłuwałem przewody aż znalazłem czujnikiem zwarcia właściwy.


Przy nie odpięciu akumulatora możesz spowodować błędy w jakimś module.

U mnie np włączyły się na stałe wycieraczki i musiałem kasować błedy przez OBD2.


Jeśli nie znajdziesz tego przewodu to mogę na dniach rozbebeszyć boczek i dokładnie sprawdzić który to przewód.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


U mnie np włączyły się na stałe wycieraczki i musiałem kasować błedy przez OBD2.

 

Tu raczej zrobiłeś spięcie na Lini can

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.