Skocz do zawartości

Rezonans, dziwne odglosy spod maski


serferkr

Rekomendowane odpowiedzi

W moim f30 n47, szczegolnie na trasie przy predkosciach 100-110km/h np przy jezdzie pod gorke slychac buczacy odglos tak jakby cos rezonowalo.

Jest to dosc ciche , ale szczegolnie w niskich partiach obrotow slyszalne bardziej charakterystycznie. Troche jakby obroty silnika falowaly, ale nie faluja. Tak jakby silnik nierowno chodzil, a jade z rowna predkoscia i obroty, przynajmniej te na zegarach sa rowne.

Proceder zauwazylem od razu po zakupie auta, mialo 65k km przejechane. Przejechalem ostatnio 5k km w trasie i dosc mocno zaczelo mnie to irytowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli macie automaty to normalne jest, że samochód próbuje wbić za każdym razem najwyższy bieg, a redukuje dopiero przy około 1100rpm. Poniżej 1500rpm silnik się najzwyczajniej zaczyna dusić i stąd ta praca silnika. Mnie też to irytowało dlatego na miejscu wbijam sport, aby jeździć przy normalnym momencie obrotowym silnika, a na autostradzie nie duszę samochodu :)
BMW F31 318d 143pk aut.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym rozpoczal szukanie od opon.

Jesli cos jest wyzabkowane, to tak wlasnie sie bedzie dzialo i w pewnych przedzialach predkosci.

Zamienic przod z tylem - jesli sa te same szerokosci - i zobaczyc, co bedzie. Z tym, ze moze byc gorzej - wtedy raczej pewne, ze opony.


Jeszcze bym sprawdzil wywazenie kol.

Kiedys mialem w Superbie tak, ze przy przyspieszaniu trzepalo kierownica (naped byl na przod), po odpuszczeniu gazu - spokoj. Tak w przedziale predkosci 100-120km/h.

Okazalo sie, ze odwazniki spadly z felg (nie wszystkie, czesc) - i stad te wibracje sie pojawialy. Po ponownym wywazeniu - auto jezdzilo jak po sznurku.


Warto zaczac od podstaw ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak deen wspomniał, możesz przyjrzeć się bliżej kołom.

Buczenie to też charakterystyczny dźwięk dla skończonego łożyska.

Bicie również być od łożyska bo potrafi nawet skrzywić tarczę.


Ale to tak możemy mnożyć te przyczyny.

Nie prościej podjechać na diagnostykę? :roll:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej zaczne od opon. Niebawem będę zmieniał pewnie na zimówki to zobacze co sie będzie działo.

Jak nie opony to trzeba będzie pojechać na diagnostyke. :)

Dzięki za podpowiedzi.

Odrazu sie jeszcze zapytam gdzie w łodzi lub okolicach jechać na diagnostyke do kogoś ogarnietego od bmw??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.