Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W moim f30 n47, szczegolnie na trasie przy predkosciach 100-110km/h np przy jezdzie pod gorke slychac buczacy odglos tak jakby cos rezonowalo.

Jest to dosc ciche , ale szczegolnie w niskich partiach obrotow slyszalne bardziej charakterystycznie. Troche jakby obroty silnika falowaly, ale nie faluja. Tak jakby silnik nierowno chodzil, a jade z rowna predkoscia i obroty, przynajmniej te na zegarach sa rowne.

Proceder zauwazylem od razu po zakupie auta, mialo 65k km przejechane. Przejechalem ostatnio 5k km w trasie i dosc mocno zaczelo mnie to irytowac.

Opublikowano

Mam podobnie w niskich partiach obrotów najmocniej słychać, takie buczenie i rezonowanie na kierownicy.

Tylko u mnie to tak przy prędkościach 50-80 najmocniej irytuje. :mad2:

Podobno może być to wina poduszek pod silnikiem, ale może ktoś jeszcze się wypowie.

Opublikowano
Jeżeli macie automaty to normalne jest, że samochód próbuje wbić za każdym razem najwyższy bieg, a redukuje dopiero przy około 1100rpm. Poniżej 1500rpm silnik się najzwyczajniej zaczyna dusić i stąd ta praca silnika. Mnie też to irytowało dlatego na miejscu wbijam sport, aby jeździć przy normalnym momencie obrotowym silnika, a na autostradzie nie duszę samochodu :)
BMW F31 318d 143pk aut.
Opublikowano

Też myślałem nad taką opcją, ale ten dźwięk nie do końca przypomina duszacy się silnik i lekkie wibracje na kierownicy tez czuć.

Ale może to ja jestem przewrażliwiony na punkcie kultury pracy silnika :D i diesel tak ma.

Opublikowano

Diesel tak nie ma. :wink:

Nie powoduje ani lekkich ani ciężkich wibracji na kierownicy. :roll:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano

Ja bym rozpoczal szukanie od opon.

Jesli cos jest wyzabkowane, to tak wlasnie sie bedzie dzialo i w pewnych przedzialach predkosci.

Zamienic przod z tylem - jesli sa te same szerokosci - i zobaczyc, co bedzie. Z tym, ze moze byc gorzej - wtedy raczej pewne, ze opony.


Jeszcze bym sprawdzil wywazenie kol.

Kiedys mialem w Superbie tak, ze przy przyspieszaniu trzepalo kierownica (naped byl na przod), po odpuszczeniu gazu - spokoj. Tak w przedziale predkosci 100-120km/h.

Okazalo sie, ze odwazniki spadly z felg (nie wszystkie, czesc) - i stad te wibracje sie pojawialy. Po ponownym wywazeniu - auto jezdzilo jak po sznurku.


Warto zaczac od podstaw ;)

Opublikowano

Jak deen wspomniał, możesz przyjrzeć się bliżej kołom.

Buczenie to też charakterystyczny dźwięk dla skończonego łożyska.

Bicie również być od łożyska bo potrafi nawet skrzywić tarczę.


Ale to tak możemy mnożyć te przyczyny.

Nie prościej podjechać na diagnostykę? :roll:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano

Okej zaczne od opon. Niebawem będę zmieniał pewnie na zimówki to zobacze co sie będzie działo.

Jak nie opony to trzeba będzie pojechać na diagnostyke. :)

Dzięki za podpowiedzi.

Odrazu sie jeszcze zapytam gdzie w łodzi lub okolicach jechać na diagnostyke do kogoś ogarnietego od bmw??

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Troche odkopie.

Opony zmienione na zimowe, a dziwny basowy dzwiek przy niskich obrotach i przy obciążeniu pozostał.

Myślę że będę musiał przyjrzeć sie bliżej przeniesieniu napędu.

Taka trochę zagadka. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.