Skocz do zawartości

Problem ze skrzynia automat 530i


Drake

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie bo mam olej w skrzyni czarny jak smoła i jakoś opornie samochód się rozpędza i po podłączeniu do kompa mam błąd 48 torque converter clutch - too much slip oznacza ze skrzynia się już nadaje do naprawy/wymiany i czy ktoś robił jaki to będzie koszt w przybliżeniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten blad oznacza ze sprzeglo w konwerterze "spi" czyli nie dziala jak nalezy.

A skoro olej w skrzyni czarny, to nalezaloby go wymienic.

Olej smierdzi?

Jak smierdzi, to skrzynia jest do roboty, konwerter takze.

zdejmij miske olejowa i zobacz co jest na magnesie. Jak jest duzo opilkow metalu i szlamu, to skrzynia do roboty.

Jest jednak nadzieja ze jak wymienisz filtr i olej, to skrzynia bedzie chodzic.

Ale raczej blad konwertera nie zniknie, a co za tym idzie - konwerter do naprawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele osób mówi ze wymiana oleju zabije skrzynie ze nie powinno się robić ale sprawdze czy olej śmierdzi czy tylko czarny

To jakiś chory i niedorzecznych mit powielany przez znachorów że szklaną kulą!

Oczywiście powielają tą opowieść fantaści którzy nigdy nie mieli takiej skrzyni lub nigdy oleju i filtra nie wymieniali w takiej przekładni.

Wymiana starego oleju i zapchanego filtra z pewnością skrzyni nie zaszkodzi. Wymieniaj śmiało na Motula Multi ATF i nic się nie bój. Nie baw się w żadne polecane oleje typy Ravenol bo to ściek. Jak to nie pomoże to masz w najlepszym wypadku tylko konwerter do roboty a w najgorszym skrzynię co jest oczywiście nieopłacalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak jest mega szłam w skrzyni to wiadomo że trzeba ją robić. Ale zmiana oleju ją zabije. Mam automat i zmieniam olej. Ale jak skrzynia była by zabita to przyspieszy jej śmierć. Taka jest niestety prawda. To jak by plukać silnik po monodoktorze. Nie zrobisz tego jeszcze pewnie pojezdzisz rok dwa do za tarcia silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniaj śmiało na Motula Multi ATF i nic się nie bój. Nie baw się w żadne polecane oleje typy Ravenol bo to ściek.

Wszystko zalezy jaki kolor oryginalnie ma olej. Zolty czy czerwony.

Pytanie do Ciebie: skad masz wiedze ze Ravenol to sciek?

uzywalem w wielu skrzyniach tego oleju i nikt nigdy nie twierdzil ze to sciek...

a w najgorszym skrzynię co jest oczywiście nieopłacalne.

czyli lepiej kupic uzywke z gwarancja rozruchowa?

"Panie chodzila do ostatniej chwili" albo "sprzedawca plakal jak sprzedawal"....

Nie wsadza sie uzywanej skrzyni- jak juz sie taka kupi, trzeba ja sprawdzic i dopiero wlozyc....

 

Ale zmiana oleju ją zabije. Mam automat i zmieniam olej. Ale jak skrzynia była by zabita to przyspieszy jej śmierć.

Kocham takie komentarze...

skoro w skrzyni nie zmienia sie oleju, to nie zmieniaj w silniku bo wlanie nowego oleju wyplucze nagar ktory uszczelnia silnik (i silnik do roboty)

albo

w dniu slubu twoja zona kupuje olej do smarzenia frytek - icaly czas go uzywa przez -dajmy na to- piec lat.

jadlbys takie frytki?

Przeczysz sam sobie.

Pierw piszesz ze zmiana oleju ja zabije, a w nastepnym zdaniu piszesz ze wymieniasz olej...

To jak to jest?

Zmiana oleju nie zabije skrzyni, co najwyzej pokaze jej stan rzeczywisty (zuzycie i zarazem to co robili z nia poprzedni wlasciciele- lub czego nie robili)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleś przestań się czepiać bo ja, zmieniam olej w automacie. I czytaj ze zrozumieniem i nie wycinaj wątka jednego a przeczytaj całość może zrozumiesz co miałem do przekazania. Zmieniam olej i jestem za zmiana. Ale jeśli ktoś miał skrzynie w której olej zmieniany nie był nigdy i co ważne olej jest w złej kondycji i zuzył skrzynie to zmiana oleju może doprowadzić do tego że nie ruszymy normalnie z warsztatu. Równie dobrze można taką skrzynie odrazu bez wymiany oddać na regenerację. Jak jest szlam w układzie stary spalony przepracowany olej to taka zmiana to strzał w kolano często
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zalezy jaki kolor oryginalnie ma olej. Zolty czy czerwony.

Pytanie do Ciebie: skad masz wiedze ze Ravenol to sciek?

uzywalem w wielu skrzyniach tego oleju i nikt nigdy nie twierdzil ze to sciek...

Kiedyś kupiłem auto z zajechaną skrzynią, znalazłem idealną przekładnię z przebiegiem 100kkm i podczas wymiany skrzyni zalałem cały układ dedykowanym Ravenolem. Kilka tygodni później przyszło mi stać w 60 kilometrowym korku w 35 stopniowym upale i przez cały czas jazda stop/go. Skrzynia w połowie tego maratonu zaczęła walić przy ruszaniu i stawianiu co mnie trochę przeraziło. Po ostygnięciu oleju wszystko wróciło do normy. Kilka dni później zlałem ze skrzyni ten całkiem świeży olej. Nie miał już koloru żółtego tylko był ciemno brązowy, śmierdział spalenizną - typowe symptomy przepracowanego oleju. Wymieniłem na Motula Multi ATF i problem nigdy nie powrócił. Od tamtej pory miałem kilka aut z przekładnia mi ZF6HP19 i zawsze wymieniam olej na wyżej wspomniany.

Co do koloru - nie spotkałem się w tych skrzyniach żeby kiedykolwiek miał kolor inny niż żółty a raczej brązowy ponieważ wszystkie zakupione w Niemczech auta nie miały wymian od nowości co wnioskowałem po problemach z odkręcaniem miski olejowej oraz oryginalnym filtrem - ale mogłem się mylić. Ja zawsze wlewałem Motula który jest koloru czerwonego i nigdy nie było żadnego problemu. Kolor to kwestia barwnika a nie parametrów, specyfikacji i właściwości chemicznych. Większość oleji do skrzyń automatycznych w ASO do BMW, VW, Mercedesa itd. jest w kolorze żółtym, natomiast oleje znanych producentów w kolorze czerwonym....ale nie wszystkie. Ravenol jest żółty jak olej z ASO, marka totalnie przeciętna a jakość moim zdaniem słaba o czym przekonałem się na wyżej opisanym przykładzie.

czyli lepiej kupic uzywke z gwarancja rozruchowa?

"Panie chodzila do ostatniej chwili" albo "sprzedawca plakal jak sprzedawal"....

Nie wsadza sie uzywanej skrzyni- jak juz sie taka kupi, trzeba ja sprawdzic i dopiero wlozyc....

nigdy nie kupiłbym skrzyni używanej na jakimś szrocie czy od handlarza który wcześniej zdemontował ją z auta. Te ich zapewnienia i gwarancje rozruchowe przestają obowiązywać jak zapłacisz i opuscisz ich przybytek. Później zawsze jakieś wkręty że źle zamontowana, że zły olej wlałeś itd. Szukałbym skrzyni z jakiegoś świeżo sprowadzonego angola którym mógłbym się przejechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ravenol mógł wymyć syf ( coś jak płukanka w silniku) w tej twojej nowej skrzyni i stracił swoje właściwości. Gdybyś drugi raz po tym płukaniu zalał tę skrzynię ravenolem, to zapewne tak samo dobrze chodziłaby jak teraz na tym motulu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ravenol mógł wymyć syf ( coś jak płukanka w silniku) w tej twojej nowej skrzyni i stracił swoje właściwości. Gdybyś drugi raz po tym płukaniu zalał tę skrzynię ravenolem, to zapewne tak samo dobrze chodziłaby jak teraz na tym motulu.

Nic z tych rzeczy - tak jak opisałem, miałem skrzynię z przebiegiem zaledwie 100kkm, wymieniłem 98% oleju w skrzyni, konwerterze i chłodnicy, zalałem dokładnie taką ilość Ravenol-a jaka jest przewidziana przy całkowitym napelnieniu obiegu....nie jakaś statyczna wymiana 60% oleju. Ravenol zwyczajnie szybko się zużył w ekstremalnych warunkach co świadczy o niskiej jakości tego produktu.

Dzięki za informacje i zakupie filtr i olej i wymienię tylko powiedzcie mi ile litrów wchodzi ?

Wejdź na stronę Castrola, Motula, Mobila itd. znajdziesz zalecaną ilość oleju przy statycznej wymianie. Ja po zakupie auta zawsze kupowałem 8-9 litrów oleju i po wymianie filtra, zlaniu wszystkiego z chłodnicy i uzupełnieniu stanu świeżym olejem robilem kilkanaście kilometrów, zlewałem ponownie olej samym już tylko korkiem spustowym bez ściągania miski i zlewałem kolejną dawką świeżego oleju.

Możesz próbować wymiany dynamiczniej ale do tego potrzebny jest bardziej specjalistyczny sprzęt niż sama strzykawka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak chyba kolor ma znaczenie. Wiele lat temu zakupiła W210. Sławetna skrzynia 722.6. Auto miało oczywiście cofnięty licznik, prawdziwy przebieg oscylował w granicach 400 tyś km. Postanowiłem wymienić olej w skrzyni. Pseudo fachowiec ze sklepu polecił Febi - słomkowy kolor oczywiście z normami MB jakimiś tam. Nie pamiętam. Ponieważ w konwerterze nie było korka z 9 litrów wymieniłem tylko około 6. Po 3 miesiącach skrzynia padła. Nie bedę opisywał kosztów i moich nieudolnych prób naprawy, wymiany mechatroniki, kolejnych oleju itd. W końcu kupiłem z rozbitego identycznego auta - identyczny motor - skrzynie. W dobrym warsztacie w trójmieście mechanik kazał mi sobie wbić do głowy że MB w tamtym okresie miały skrzynie chodzące tylko na Dextronie II czyli czerwonym mineralnym oleju ATF. Obojętnie jakiej firmy. Ten słomkowy Febi był syntetyczny i to on był winowajcą moich problemów....szczególnie przy przebiegu ponad 400 tyś. Jedynie skrzynie w Vito od Peugeota 800 ileś miały syntetyczny słomkowy olej. Sorry za dygresję ale człowiek całe życie się uczy. Wtedy nie myślałem, ze można sprawdzić w serwisie lub na stronie np. BMWstore jaki jest numer fabrycznego oleju i ewentualnie na co się zamienia. A to takie proste.
Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleś przestań się czepiać bo ja, zmieniam olej w automacie. I czytaj ze zrozumieniem i nie wycinaj wątka jednego a przeczytaj całość może zrozumiesz co miałem do przekazania.

wiesz po co sie wycina tekst? po to zeby nie zasmiecac forum.

Cytujesz tylko to do czego cgcesz sie odniesc.

Apropo czytania ze zrozumieniem: Ty pisz ze zrozumieniem a przynajmniej przeczytaj swoj tekst zanim go wyslesz. To Ty napisales:

""Ale zmiana oleju ją zabije. Mam automat i zmieniam olej.""

Koledze piszesz ze zmiana oleju zabije skrzynie ale zaraz w nastepnym zdaniu piszesz ze olej wymieniasz....

Pozostawie bez komentarza..

Ale jeśli ktoś miał skrzynie w której olej zmieniany nie był nigdy i co ważne olej jest w złej kondycji i zuzył skrzynie to zmiana oleju może doprowadzić do tego że nie ruszymy normalnie z warsztatu. Równie dobrze można taką skrzynie odrazu bez wymiany oddać na regenerację. Jak jest szlam w układzie stary spalony przepracowany olej to taka zmiana to strzał w kolano często

Niewymienianie oleju w skrzyni swiadczy tylko o niskiej kulturze technicznej uzytkownika i w niektorych przypadkach silna wiare w

"oleju w skrzyni sie nie wymienia" bo ktos takim haslem rzucil.

nie mam zamiaru nikogo pouczac- wyroslem juz z tego i czy wymienicie olej czy nie - to jest kadego z was interes.

 

....zalałem cały układ dedykowanym Ravenolem. Kilka tygodni później przyszło mi stać w 60 kilometrowym korku w 35 stopniowym upale i przez cały czas jazda stop/go. Skrzynia w połowie tego maratonu zaczęła walić przy ruszaniu i stawianiu co mnie trochę przeraziło. Po ostygnięciu oleju wszystko wróciło do normy. Kilka dni później zlałem ze skrzyni ten całkiem świeży olej. Nie miał już koloru żółtego tylko był ciemno brązowy, śmierdział spalenizną - typowe symptomy przepracowanego oleju. Wymieniłem na Motula Multi ATF i problem nigdy nie powrócił.

Apropo Ravenol'a..

Kilka skrzyn zalalem wlasnie Ravenolem i jakos nikt nie przyjechal z reklamacja ze szarpie lub nie jedzie.

Byc moze ten olej co kupiles mial zla specyfikacje ( nie twierdze ze Ty zle kupiles)

To ze olej zolty zmienia kolor na brazowy to normalne- tak sie zachowuje zolty olej. (Patrz olej silnikowy w dieslu)

Kolor to kwestia barwnika a nie parametrów, specyfikacji i właściwości chemicznych. Większość oleji do skrzyń automatycznych w ASO do BMW, VW, Mercedesa itd. jest w kolorze żółtym, natomiast oleje znanych producentów w kolorze czerwonym....ale nie wszystkie. Ravenol jest żółty jak olej z ASO

No tak nie do konca jest jak napisales o kolorach.

Ravenol mozna kupic tez czerwony....

To ze ASO ma oleje koloru zoltego nie wynika z checi wyroznienia sie.

kolor wynika ze specyfikacji - po to stosuje sie rozne kolory oleju zeby od razu wiedziec ze "skoro mam olej czerwony w skrzyni to nie wleje zoltego"

Mercedes dla przykladu w starych skrzynia stosowal olej czerwony i tez go mial na skladzie....

Zawsze patrzy sie na kolor oleju przy checi wymiany tegoz, ale najwazniejsza jest specyfikacja.

Skoro producent pisze ze trzeba wymienic na ATF IV, to taki trzeba wlac (choc zeby zagmatwac, niektore oleje chodzace na ATF IV pojda na ATF III i nic im nie bedzie - na przyklad skrzynie czterobiegowe z chryslerow tak mialy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabije jeśli w skrzyni jest mega szlam. Jak ty sobie wycinasz co ci się podoba z czyjeś wypowiedzi to nie dziwota że wychodzą takie szopki. Jesteś jak TVP przy nadawaniu wiadomości.

Jak masz olej mega szłam to na 100% masz tak zabity tym szlamem filtr że skrzynia nie ma prawa poprawnie działać.

Tym szlamem masz wtedy również pozapychane kanaliki i zaworki w mechatronice.

Niestety smutna prawda jest taka że BMW sprzedawało te auta wciskając kit przyszłym użytkownikom że olej w tych przekładniach jest wieczny i niewymienny. Producenci tych skrzyń niezależnie czy była to firma ZF czy GM jak najbardziej zalecali wymianę oleju i filtrów w tych skrzyniach. Oczywiście te przekładnie były montowane w innych markach aut i o dziwo tamci producenci przewidywali wymianę oleju i filtra co 60-80kkm.

Zasada jest taka że jak kupujesz taki samochód i nie masz żadnych informacji na temat ewentualnych wcześniejszych wymian oleju i filtra to robisz to bezwarunkowo.

Kolejną ważną kwestią jest przynajmniej raz w tygodniu powachlować sobie steptronic-iem ręcznie zmieniając biegi w górę i w dół żeby w całej mechatronice ruszyć olej. Jazda wyłącznie na pozycji "D" wykorzystuje tylko część mechatroniki i powoduje że w nie używanych kanałach odkłada się syf co skutkuje zapchaniem się płyty sterującej.

No i na koniec - ostre starty zawsze na ręcznym sterowaniu od pierwszego biegu w górę....zwlaszcza w dieslach gdzie moment obrotowy jest tak duży że zmieli cały kosz biegu forward. Ruszanie z miejsca na "D" lub biegu 1 to całkowicie dwie różne kwestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i na koniec - ostre starty zawsze na ręcznym sterowaniu od pierwszego biegu w górę....zwlaszcza w dieslach gdzie moment obrotowy jest tak duży że zmieli cały kosz biegu forward. Ruszanie z miejsca na "D" lub biegu 1 to całkowicie dwie różne kwestie.

Mogę gdzieś o tym więcej poczytać? Ciekawi mnie przyczyna takiej różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynika to z budowy i zasady działania tradycyjnej, automatycznej skrzyni biegów. Nie będę wypisywał dyrdymałów bo aż tak fachowej wiedzy nie posiadam. Tłumaczył mi to kiedyś fachman w serwisie skrzyń automatycznych który na codzień je naprawiał. To jest jakoś tak że jak normalnie ruszasz na D lub nawet S to skrzynia rusza auto z wyczuwalnym uśluzgiem, czuć że bieg pierwszy nie jest na 100% spięty. Gdy wbijesz ręcznie na steptronicu jedynkę auto startuje trochę inaczej - podobno można nawet podriftować lub poupalać jeśli silnik posiada dostatecznie dużo mocy....ale tego nie próbowałem. Na pewno bieg pierwszy można wbić tylko jak auto stoi w miejscu, nawet jak się powoli toczysz to jedynka wchodzi z wyjątkowym bólem co podobno nie jest zdrowe dla skrzyni. Jak bardzo chcesz znać zasady działania to odezwij się na forum autojozefow.pl - tam spece dokładnie Ci to wyjaśnią.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabije jeśli w skrzyni jest mega szlam. Jak ty sobie wycinasz co ci się podoba z czyjeś wypowiedzi to nie dziwota że wychodzą takie szopki. Jesteś jak TVP przy nadawaniu wiadomości.

Jak masz olej mega szłam to na 100% masz tak zabity tym szlamem filtr że skrzynia nie ma prawa poprawnie działać.

Tym szlamem masz wtedy również pozapychane kanaliki i zaworki w mechatronice.

Niestety smutna prawda jest taka że BMW sprzedawało te auta wciskając kit przyszłym użytkownikom że olej w tych przekładniach jest wieczny i niewymienny. Producenci tych skrzyń niezależnie czy była to firma ZF czy GM jak najbardziej zalecali wymianę oleju i filtrów w tych skrzyniach. Oczywiście te przekładnie były montowane w innych markach aut i o dziwo tamci producenci przewidywali wymianę oleju i filtra co 60-80kkm.

Zasada jest taka że jak kupujesz taki samochód i nie masz żadnych informacji na temat ewentualnych wcześniejszych wymian oleju i filtra to robisz to bezwarunkowo.

Kolejną ważną kwestią jest przynajmniej raz w tygodniu powachlować sobie steptronic-iem ręcznie zmieniając biegi w górę i w dół żeby w całej mechatronice ruszyć olej. Jazda wyłącznie na pozycji "D" wykorzystuje tylko część mechatroniki i powoduje że w nie używanych kanałach odkłada się syf co skutkuje zapchaniem się płyty sterującej.

No i na koniec - ostre starty zawsze na ręcznym sterowaniu od pierwszego biegu w górę....zwlaszcza w dieslach gdzie moment obrotowy jest tak duży że zmieli cały kosz biegu forward. Ruszanie z miejsca na "D" lub biegu 1 to całkowicie dwie różne kwestie.

 

Mam pytanie czy ktoś tu, świadomie sam zmieniał olej i może opisać jego kolor w dajmy na to butelce 250ml (zawsze spuszczam etapami, bo sprawdzam jego stan i ciała stałe). Interesuje mnie na ile ten olej ma być po zużyciu czorny jak z motora diesla, a na ile zachowuje kolor/klarowność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli czerwony atf to jeśli zrobił się czarny to dobrze nie jest. Skrzynia musiała mieć ciężko i pewnie nikt w niej oleju nie robił i wymiana to loteria może być.


Jak żółty to możesz mieć taki bursztynowy i to też oznaka że swoje dostał ale tragedii nie ma. Zwracać trzeba uwagę na opiłki, kolor i zapach. Stary spalony będzie miał okropny smród.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabije jeśli w skrzyni jest mega szlam. Jak ty sobie wycinasz co ci się podoba z czyjeś wypowiedzi to nie dziwota że wychodzą takie szopki. Jesteś jak TVP przy nadawaniu wiadomości.

Chlopie, mnie sie czepiasz ze wycinam tekst i wychodza szopki - cofnij sie do swojej wypowiedzi, to zobaczysz kto takie szopki pisze....

A apropo TVP - jesli juz, to jak NRK.

nie ogladam ZADNEJ polskiej telewizji (jak i norweskiej)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli czerwony atf to jeśli zrobił się czarny to dobrze nie jest. Skrzynia musiała mieć ciężko i pewnie nikt w niej oleju nie robił i wymiana to loteria może być.


Jak żółty to możesz mieć taki bursztynowy i to też oznaka że swoje dostał ale tragedii nie ma. Zwracać trzeba uwagę na opiłki, kolor i zapach. Stary spalony będzie miał okropny smród.

 

O to mnie chodziło! Dzięki.

Pocieszające, że miałem jednak bardzo ładny olej w kolorze bliskim żółtego i pachniał...jak olej. Pierw spuszczam trochę w butle, żeby sprawdzić opiłki i inne niespodzianki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za każdym razem gdy wymieniłem olej w zakupionej BMW ze skrzynią ZF 5HP19 miałem olej żółty/bursztynowy lub brązowy w zależności od jego zużycia. Za każdym razem wymieniłem go na Motula Multi ATF w kolorze czerwonym i nigdy nie było przykrych niespodzianek....a jeżdżę po 80-100kkm rocznie. Jedynym wyjątkiem był opisywany powyżej Ravenol który się nie sprawdził i do którego się uprzedziłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.