Skocz do zawartości

przelożenia - jakie prędkości na poszczególnych biegach?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czesc

czy wie ktos moze,lub ma gdzies zapisane jakie sa osiagane predkosci na poszczegolnych biegach w e28 525i skrz.4

zmienilem wlasnie silnik razem ze skrz.i dyfrem rzekomo z tego samego auta i mam wrazenie ze ta skrzynia jest za "krootka"

i jeszcze jedno pytanko-czy ma ktos moze skrzynie 5 do takiego autka-oczywiscie do sprzedania.

dzieki!!!

Opublikowano
jakie sa osiagane predkosci na poszczegolnych biegach w e28 525i skrz.4

 

:think: Ciekawe, bo skrzynia 4-biegowa w E28 bywała tylko w 518.

Mechaniczna skrzynia w 525i była zawsze 5-biegowa.

Mogła być w dwóch wersjach - normalnej (z czwartym biegiem bezpośrednim i piątką nadbiegową) i sportowej (z krótszymi przełożeniami i piątym biegiem bezpośrednim).

 

zmienilem wlasnie silnik razem ze skrz.i dyfrem rzekomo z tego samego auta i mam wrazenie ze ta skrzynia jest za "krootka"

 

Nie tyle skrzynia, co większe przełożenie przekładni głównej daje wrażenie "krótkości".

 

518 miało przekładnię główną o przełożeniu 4,27

520i - 3,91 (3,73 z automatem)

525e - 2,93

525i - 3,45

528i - 3,25

524td - 3,15

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Wedlug mojej wiedzy w 525i nigdy nie wystepowala skrzynia sportowa, skrzynia z 5tym biegiem bezposrednim byla jedynie opcja przy silnikach 2,8 oraz "3,5" . Jak chodzi o przelozenia glowne to 528i z normalna skrzynia miala takze 3,45 a wlasnie ze sportowa 3,25.

 

Nie zmienia to jednak faktu , ze ciezko odpowiedziec na pytanie autora tematu.

E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic - wegetacja... :(

E28 524td 06/1985 Karminrot ze szpera :) i silnik nowka!!!


Nowe amortyzatory BILSTEIN B6, CZESCI UZYWANE

Kontakt: 0049-176-4889-3646, 0695039390, GG 244669 lub PW

Opublikowano
Wedlug mojej wiedzy w 525i nigdy nie wystepowala skrzynia sportowa, skrzynia z 5tym biegiem bezposrednim byla jedynie opcja przy silnikach 2,8 oraz "3,5" . Jak chodzi o przelozenia glowne to 528i z normalna skrzynia miala takze 3,45 a wlasnie ze sportowa 3,25.

 

Czyli - jak widzę - były jeszcze zmiany w czasie produkcji.

 

Cytowałem instrukcję obsługi, a tam są dość szczegółowe dane techniczne :mrgreen:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wedlug mojej wiedzy w 525i nigdy nie wystepowala skrzynia sportowa, skrzynia z 5tym biegiem bezposrednim byla jedynie opcja przy silnikach 2,8 oraz "3,5" . Jak chodzi o przelozenia glowne to 528i z normalna skrzynia miala takze 3,45 a wlasnie ze sportowa 3,25.

 

Nie zmienia to jednak faktu , ze ciezko odpowiedziec na pytanie autora tematu.

 

Przy 528i do bodajrze 84 roku był most o przełożeniu 3,25. Później szły mosty 3,45. Skrzynia z przełożeniem piątk 1:1 była dostępna tak jak napisałeś. Tylko w 528i i 535i

 

Aktualnie mam most od 524td o przełożeniu 3,15. V-max na drugim biegu ok 115km/h (licznikowe), na trójce coś około 160km/h (nie pamiętam dokładnie)

 

Pozdrawiam

OO==ll==OO


www.bmwauto.pl

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

rapid 130 ":think: Ciekawe, bo skrzynia 4-biegowa w E28 bywała tylko w 518."

 

Miałem E28 520i z 82 roku i w orginale była ze skrzynią 4 biegową :8)

 

Pzdr,

titto

rekin jest mój... po 10 latach ponownie :)
Opublikowano
rapid 130 ":think: Ciekawe, bo skrzynia 4-biegowa w E28 bywała tylko w 518."

 

Miałem E28 520i z 82 roku i w orginale była ze skrzynią 4 biegową :8)

 

Pzdr,

titto

 

Widzialem katalog reklamowy BMW E28 z czasow jak auto dopiero wchodzilo do produkcji. Wszyskie E28 do 525i M30 wlacznie maja w standarcie skrzynie 4 biegowa, jedynie 528i ma 5 biegow seryjnie. Jak widac sprawa szybko ewoluowala.

E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic - wegetacja... :(

E28 524td 06/1985 Karminrot ze szpera :) i silnik nowka!!!


Nowe amortyzatory BILSTEIN B6, CZESCI UZYWANE

Kontakt: 0049-176-4889-3646, 0695039390, GG 244669 lub PW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.