Skocz do zawartości

N46B20 niebieski dym po rozgrzaniu silnika


Zajger

Rekomendowane odpowiedzi

Witam na wstępie przeproszę za wałkowanie tematu po raz setny ale nie uzyskałem odp po przeczytaniu setki postów. A więc kupiłem miesiąc temu BMW E90 198tys przebiegu. Z Niemiec jeden właściciel ble ble ble. Autko naprawdę w super stanie a oglądałem przed kupnem że 10 takich obecnie od 4 lat mam BMW E46 n42b20 z gazem przejechałem na gazie 124tys i przysięgam nie zmieniłem filtra na reduktorze bo co go sprawdzam jest czyscutki moje 4 auto z gazem. W niektórych zmieniałem po 1500 kil ale teraz tylko Shell i 320 tys na budziku. Wiem sam bym w to nie wierzył ale tak jest. Dlatego e90 z prawie tym samym silnikiem. Tylko bez tego j...... bagnetu. Przed kupnem sprawdziłem wszystko tylko nie spaliny bo na stacji z.... im sie przyrząd i zonk . Ale wziąłem ją bo w naprawdę na 2005r żadna śrubka nie była zmieniana. Przyjechałem i na drugi dzień zmieniałem olej był rzekomo Castrol 5w50 po wylaniu załamka gluty a we filtrze płaty z oleju. To kupiłem 5 w 40 i płukankę. Po wylaniu taki sam syf. To kupilem ropę i po drugim płukaniu po 5 min. Wlałem motyla 5w 40 x-cess i czysto aż miło ale tu przykra sytuacja bo po rozgrzaniu po dodaniu gazu chmura niebieskiego dymu. A więc zabrałem się za tłoki kamerka do środka i sprawdzenie kompresji na ciepłym na wszystkich 11 bar a na zimnym po 12.5 bar. Tłoki całe czarne no to nafta potem auto koks i tłoki jak nowe nawet numery i wymiary zczytalem. Znowu wymiana oleju i 4 filtra. I lepiej z tym dymieniem troszkę ale nie do końca i zaczął wywalać mi błąd 0430 kat. I pytanko do was koledzy czy to będą pierścienie czy uszczelniacze. A odma i wszystkie uszczelki wymienione i czujniki przeczyszczone świece i filtry wymienione też. Dzięki za każdą odp..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lipa z tym że wszędzie oryginalne śrubki. Bo czeka cię teraz spora inwestycja. Nikt go nie serwisował przez tyle lat więc wszystko spadnie na ciebie :/


Najpierw znajdź dobry i uczciwy warsztat. Możliwe że nikt nie będzie chciał robić samych uszczelniaczy przy tym przebiegu. Spodziewaj się diagnozy "robimy kompleksowo i damy gwarancje lub tylko gumki ale na pana odpowiedzialność" :/

Według mnie tylko gumki i możliwe że jeszcze rozrząd jeżeli nie był robiony. Ale znajdź mechanika który da gwarancję że to wystarczy.

Wiedz że czeka cię wymiana wszystkich uszczelnień silnika bo zaraz będą puszczać. Przy filtrze oleju, pompie vacum, elektrozaworach vanosa, deklu i wielu innych. Ten tym tak ma.


Edit. Pisałeś że wszystkie uszczelki wymienione. Czyli które? Jest ich masa..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp. Uszczelkę pokrywy zaworów wymieniłem bo czyściłam pokrywę. Plus vakum i uszczelkę podstawy filtra oleju i króćców węży chłodnicy co idą do bloku. . Odma i kanały przepustnica i dolot też przeczyszczone.. A czyściłam tłoki bo przy wprowadzeniu kamerki do środka było z milimetr czarnego osadu. A więc kupiłem 3 butelki nafty i do każdego cylindra ustawione po środku po 60mil . I tak co 4 godz. I kręciłem wałem co jakiś czas . Po 4 dniach użyłem anty koksu to jest naprawdę super środek tłoki wyglądają jak nowe. Można przeczytać rt6 i rozmiar tłoków. Co po nafcie tylko rozmiekczylo nagar. A dzisiaj Po przejechaniu 500 kilometrów ubyło mi 400 mil oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nad czym sie tu produkowac? N46, uszczelniacze zaworowe do wymiany i po problemie. Nie szukaj sobie kosztow. Przeciez to prosty i mocny silnik. Troszke przesadziles z tym czyszczeniem i mogles katy przytkac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No też tak myślę ale nie chciałbym zrobić uszczelniaczy a tu okaże się że pierścienie zrabane. Błąd 0430 wyskoczył mi 4 razy przeciaglem go na autostradzie 200 km/h aż mi pampersa z pod spodu wyrwało ale błędu już nie wywala ,przeczyscilo go raczej. Mam pytanko czy ktoś z okolicy Chrzanowa robił już u siebie uszczelniacze , i gdzie może sam gdzieś w garażu wymienial. Jak bym miał kompresor ,ściągacz do sprężyn zaworowych,blokady do vanosow i co najważniejsze garaż to bym sam to ogarniał. Płukanki że zrobiłem i ropą czyściłam nie żałuję bo silnik wygląda jak nowy a syfu było co nie miara. Jak ktoś robił te uszczelniacze albo ma polapanego mechanika to niech da znać a napewno się odwdziecze ..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Ja wymieniałem sam w garażu bez kanału i bez zdejmowania głowicy. Przy okazji zmieniłem rozrząd bo już grosze kosztował. Uszczelniacz wału i uszczelniacze zaworów elring. Gdzie mam namiary na człowieka który wysyłkowo wypożyczał mi blokady.
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem sam w garażu bez kanału i bez zdejmowania głowicy. Przy okazji zmieniłem rozrząd bo już grosze kosztował. Uszczelniacz wału i uszczelniacze zaworów elring. Gdzie mam namiary na człowieka który wysyłkowo wypożyczał mi blokady.

 



Podeslesz namiar na te blokady też mnie czeka ten zabieg w mojej i tez w garazu bez sciagania czapki :) :) :D :doh: :doh: :pray:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.