Skocz do zawartości

E61 M57T2 3.0D Zatarta klima, teraz nie działa servotronik?


madseason

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Czołem,


Moja dróga połówka dzwoni do mnie, że nie ma wspomagania, śmierdzi gumą i samochód dziwnie chodzi. Mówi, że zaczęło się przy wyjeździe z parkingu dosłownie chwilę wcześniej.

Pierwsze co to kazałem jej sprawdzić czy paski żyją.

Żyły, a że klima była już w serwisie 2 razy i coś z nią nie do końca nie grało, to przykazałem odpalić z wyłączoną klimatyzacją - problem rozwiązany, dojechała do domu. :8)


No ale nie do końca. Odpalam samochód i badam co i jak.


Po włączeniu klimy - wszystkie paski stają = ewidentnie kompresor się zatarł. Ale dlaczego pasek od osprzętu też wtedy stanął???

Wywaliło błąd ładowania (bo alternator stanął) po skasowaniu już nie wrócił.

Dla pewności zrzuciłem pasek od klimy, żeby nic więcej nie narozrabiał do czasu wymiany komresora.


Zaczynam jechać i servotronik prawie nie działa - przy pierwszym ruchu działa, a po połowie obrotu już pada i jest brak wspomagania. Próbowałem na parkingu pokręcić na maxa w każdą stronę, żeby odpowietrzyć czy coś, ale to nic nie daje.


Temperatura silnika dochodzi do 110 w czasie ostrzejszej jazdy w trybie S, dodatkowo przy trzymaniu obrotów w okolicach 3k coś wyje i jakby moc spada.

Temperatura około 90 powinno być jeśli się nie mylę? No chyba, że pompa nie chodzi jak powinna - termostaty wymienione, bo silnik był niedogrzany.



Co obstawiacie?

Daczego przy zatartej klimie pasek osprzętu stanął? Jakie ma połączenie jedno z drugim? Przecież to jest do korbowodu połączone bez sprzęgła i chodzi na tłumiku drgań jeśli się nie mylę? (w benzynie nie widziałem opcji żeby coś takiego się stało, chyba, żeby pompa wody albo alternator się zblokował).

Zatarta klima wytarła pasek osprzętu?

Słaby napinacz osprzętu? Ale tak nagle by zasłabł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To co piszesz ma sens :)

Da radę to zrobić pod domem bez wywalnia chłodnicy, czy jakiś sciągacz trzeba zaprzęc do pracy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja tam jestem dumny że zgasiła i zadzwoniła od razu jak poczuła że coś jest nie tak, no i przynajmniej mam okazję coś przy samochodzie w końcu samodzielnie podłubać :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No pewnie że nie mogło pójść gładko, gwint zerwany w prawej górnej. Coś da się zdziałać samemu, czy dać za wygraną i lecieć do mechanika? :mrgreen:


Klucze miałem wydawałoby się odpowiednie, pierwsze trzy poszły z lekkim bólem.



714b241b443b9ebcf69ed314da4568f6_orig.jpg




6185351f6050cfd9b4734c03f775ebe5_orig.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.