Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

Autko: 520 E34, '89r. 12V

Od pewnego czasu toczylem boje ze wskaznikiem temperatury wychodzacym poza srodek. Pare dni temu facet w zaprzyjaznionym warsztacie BMW (choc niestety nie ASO) podlaczyl mnie pod komputer, wynik - niezmiennie 95-96 stopni, niezaleznie od tego czy auto chodzilo na wolnych obrotach czy tez dostawalo po garach. Czy to duzo? Czy mam sie czym martwic? Bo nie wiem juz czy to wina wskaznika, czy temperatura rzeczywiscie jest za wysoka. Mechanik krecil z wyjasnieniami, dlatego nie wiem czy jego stwierdzenie, ze "95 stopni to normalka", nie jest sposobem na pozbycie sie mnie z zakladu ;)

 

Pozdrawiam,

S..

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano
temperatura jest w normie wedlug mnie, ja toczylem podobne boje i musialem wymienic wskaznik w desce rozdzielczej, teraz jest ok :)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Rzędowa szóstka 129 KM ma termostat z temperaturą pełnego otwarcia 95 st. C. Według zapisków BMW, toleruje początek otwarcia w sporych widełkach 80-88 st. C (chociaż wedlug mnie najlepszy byłby termostat 88-95 st. C).

Wygląda więc, że silnik w twoim 520i rozgrzewa się trochę za bardzo. Za normalną temp. można byłoby uznać raczej 90 st. C. Ale skoro temperatura trzyma się w granicach normy, to nic dramatycznego się nie stanie. Zakładając, że pomiar temperatury był zrobiony OK, sprawcą może być nieoryginalny "za ciepły" termostat (otwierający się trochę za późno). Można byłoby go wymienić na optymalny, np. przy okazji wymiany płynu chłodzącego.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Jak siedzi u ciebie jakiś włoski termostat to go wypierdziel i wstaw wahlera. Włoskie maję mniejszą średnice przepływu i grom wie co jeszcze.
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Opublikowano
Można byłoby go wymienić na optymalny

Prosze zatem o dokladna informacje, jakai to termostat jest optymalny. Prosze o firme, temperatury itp.

BTW, przy jakiej temperaturze powinno zalaczac sie Visco?

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano

Te dane są dla trójki E30, ale rzędowa dwulitrowa szóstka 12V z 520i jest identyczna jak 320i (wersja od grudnia 1986 r.).

 

Termostat - początek otwarcia 80...88 st. C (akurat tu, im wyższa temperatura tym lepiej), pełne otwarcie 95 st. C (bezwzględnie tyle musi być). Jedynie słusznych marek temostatów nie będę podpowiadać, bo i tak kupowanie ich to ruska ruletka. Według moich szacunków jeden na pięć-osiem nowych temostatów nie trzyma parametrów. Chcesz być spokojny to kup w sklepie BMW, według katalogu, chociaż zapłacisz dużo drożej.

 

Wisko - bezpośrednio nie ma nic wspólnego z temperaturą płynu. Reaguje na temperaturę ogrzanego powietrza wypływającego z chłodnicy. Włącza się gdy powietrze ma ponad 75 st. C, wyłącza się przy 65 st. C. Dlatego w BMW nie wolno zasłaniać chłodnicy zimą, bo wisko może nie włączyć się, gdy będzie potrzebne.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Jak kupowalem termostat do e21 M20B20 to mieli kilka do wyboru o roznych temperaturach. Dobor zalezy m.in. od klimatu w jakim jest eskploatowane autko.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Chcesz być spokojny to kup w sklepie BMW, według katalogu, chociaż zapłacisz dużo drożej.

Oryginalny termostat do E34 kosztuje coś koło 100 zł. Chyba można przeżyć taki wydatek...

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

  • 1 rok później...
Opublikowano

a w E34 2.5 litra to taka temperatura 96 st przy postoju i gazowanie na około 3000 to dobry wynik czyli w normie mierzony miernikiem w chłodnicy w środku rórki przelewowej ... normalnie ma 94 - 95 st wiec przy gazowaniu wzrost o 1 st bo tego nie kumam pisze sie pełne otwarcie termostat 88st ale to raczej zamało na odpowiednie nagrzanie silnika? powinno raczej bycponad 90 st? i tu chyba nie ma róznicy wilekiej czy 2.0 l czy 2.5 litra? m20

i jeszcze troche teoretyki i dziwny przypadek u mie jest tak ,żę sie zapowietrza w oleju nieraz jest woda ... ale to tylko sie trafia jak sie zapowietrzy i cisnieny wbija wode tak jest ok .. nie bombluje mi w zbiorniczku węze nie puchną ... jak mam w zbiorniczku 96 st to przy głowicy w sumie morze momentami wrzeć przez co sie zapowietrza? dobzę mysle ? a jak sie zapowietrzy to wywala wode do oleju i czy to bardziej wygląda na pękniecie głowicy czy uszcelke?:)

 

5000km juzzrobiłem z tym ... :(

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano

Fabryka wstawia właśnie Wahlera - to oryginał.

W ASO kosztuje coś koło 120 a 140 PLN już nie pamiętam.

Ja kupiłe w sklepie nie w ASO i płaciłem 36 PLN (Wahler 88 C)

Wcześniej miałem założony jakiś włoski o temp. 89 C (temp. trzymała na nim poza środkiem o grubość wskazówki i nie dawało mi to spokoju)

dlatego kupiłem Wahlera 88 C i wymieniłem no i dalej wskazówka stoi o swoją grubość poza połową - pani w ASO mi powiedział ze mam mieć 80 C choć w ETK nie znalałem (a jedynie 88 albo 92 C ) i w sklepie według katalogu też nie był taki przewidziany (80 C) w każdym bądz razie już nie zmieniam - mam dość kombinowania - do termostatu trzeba doliczyć uszczelkę pod obudowę termostatu no i ją trzeba kupić w ASO (nie ma zamiennika) koszt 18 PLN no chyba ze ktoś da silikon bo i tak widziałem ostatnio na giełdzie w E39 do sprzedania - żywcem wypływał czerowny jak krew :duh:

Powodzenia z bojami

p.s ostatnio całkiem niedawno patrzyłem u znajomego na wskaźnik w E32 750i i też stała poza połową o swoją grubość :lol:

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

trzeba pamiętać ,że wskaźnik jest buforowany i wskazuje w pewnym zakresie cały czas na środku puźniej przy minimalnym przekroczeniu danej temp idzie dalej podejrzewam ,żę tu chodzi o 2 st i juz mozęsz miec grubosć strzałki .. ja też mam czasami poza środkiem o grubość ...

 

nadal prosze o podanie realnej temperatury wody w układzie bo to otwarcie termostaty to nie gra mi coś ze stanem faktycznym a moim zdaniem liczy sie w jakiej temp powienien silnik pracować ... i jaka jest faktyczna a nie otwarcie pełne ... czy się myle? bo przecież inaczej termostat nie otwiertał by do końca tylko by robił sobie zapas i wrazie czego dalej otwierał a otwiera sie całkiem i visko ewentualnie reguluje nadmiar temp ...

Pozdrawiam

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano
Ja cały czas mam strzałkę wychyloną o swoją grubość. Było tak na starym termostacie, który siadł po dolaniu jakiegoś tam płynu do chłodnicy i jest na nowym. U mnie powodem większego wychylania się wskaźnika była nieszczelność przy przepustnicy (uciekał tam płyn chłodniczy). Teraz jest ok.
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.