Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam!! ma problem=( zmieniłem instalacje w mojim e30 2.0 12v ponieważ poprzednia lekko sie przypaliła przez pożar(nic poważnego) zmieniłem instalacje,załozyłem z silnika 2.5 12v poniewaz taką tylko miałem...PROBLEM-niemam iskry=( zminiłem komputer cewkę i czujnik położenia włau i dalej nic!!! CO JESZCZE SPRAWDZIĆ???JAKA PRZYCZYNA?? :|
Opublikowano
sprawdz przekaźnik pod kierownicą i te koło przepustnicy,

czy na pewno komp jest sprawny?

 

PRZEKAZNIK PRZY PRZEPUSTNICY SĄ O.K A POD KIEROWNICA OD CZEGO SĄ PRZEKAZNIKI??

Opublikowano
... a prąd do cewki dochodzi ? czy zupełny brak ?

 

TAK PRĄD NA CEWCE JEST...ROZPRULISMY STARA INSTALACJE ZEBY ZOBACZYC GDZIE IDA KABLE OD CEWKI I TALEJ NIEWIEMY CZEMU NIEMA ISKRY

Opublikowano
podstawowa informacja... Czy wtryski działają podczas kręcenia rozrusznikiem ?? jest impuls na wtryski ?? bez tego można tylko gdybać
Opublikowano
pod kierownicą masz przekażnik, który zasila pompe paliwa(pompa podaje paliwo?)i doprowadza prąd do cewki tak mi sie zdaje bo miałem podobny problem tylko jeszcze paliwa nie podawała
BMW JUST FOR FUN!!!
Opublikowano

wtryski sterowane są masą tak jak i cewka... to że masz na nich 12V nie oznacza że działąja... masą odniesienia dla wtrysków jest wyjście z kompa... nie wiem czy pisząc że jest prąd chodzi Ci o to, ze jest 12V między jednym z pinów na złączce wtrysku a masą samochodu czy mierząc napięcie na między dwoma pinami złączki od wtrysku (wtedy 12V pojawia sie cyklicznie) ?? Z doswiadczenia Ci powiem że prędzej usłuszysz stukający wtrysk niż zmierzysz pojawiające sie na nim napięcie multimetrem z hipermarketu ze względu na dużą częstotliwość. 12V miedzy jednym z pinów złączki wtrysku a masą samochodu bedzie pojawiało się zawsze po przekręceniu kluczyka w pozycji włączonego zapłonu. Ty masz sprawdzić czy komp daje sygnał (MASE) na wtryski i cewke, jeżeli wtryski grają (czyt. stukają, wtryskują paliwo) to znaczy że komp dostaje sygnały z czujnika położenia wału lub prędkości obrotowej (w zależności od wersji i ilości czujników) co za tym idzie cewka też powinna dostawać sygnał (w niektórych wypadkach pada tranzystor sterujący w kompie i nie ma sygnału na cewke, jako ze zmieniałeś kompa ten problem odpada) ... jak jesteś pewien że komp steruje wtryskami to problem tkwi w dystrybcji iskry, cewce lub w niewłaściwym miejscu umieszczonym czujniku odniesienia. Jezeli jednak wtryski też nie działają to komp nie dostaje sygnału z czujników odniesienia lub te czujniki są niewłasciwie podłaczone.

 

Weź schemat pinów kompa i sprawdź najpierw czy po przekręceniu kluczyka są wszystkie wymagane napięcia na złączu komputera.

 

Czarny przewód od cewki (MASA) jest podłaczony bezpośrednio do kompa

Opublikowano

pompa podaje paliwo na listwe ?? odkręć węzyk i sprawdź

 

to co teraz pisze ma sens tylko w momencie w którym jesteś pewien na 100% ze wtryski nie pracują

 

napisz szybko jaką wersje masz komputera... ilo pinowa złączka 55 czy 35 ??

który rok produkcji instalacji miałeś oryginalnie a który rok ma ta co założyłeś ??

 

W 2,5litrowych wersjach standardem było check control na podsufitce co za tym idzie musisz wiedzieć ze instalacja którą założyłeś napewno miała podłączone check control. To czy ma to znaczenie zależy od wersji kompa jakiego posiadasz.

 

Z tego co piszesz komp wogóle nie steruje, zacząć musisz od sprawdzenia napieć na zlączce kompa i prawidłowści podłączenia czujnika położenia wału. Zrób to wg. schematu który Ci zamieszczam:

 

 

komputer 55 pinów

komputer 35 pinów

 

w razie problemów ze schematem to pytaj... wyjaśnie Ci co chcesz

Opublikowano
zobacz czy wogóle pompa pracuje, odkręc węrzyk od filtra paliwa i postaw jakąś miske (w rezie czego) i przekręc kluczykiem, jak nie podaje paliwa i nie ma iskry to znaczy ze przekaźnik pod deską roździelczą ten po lewej stronie,u mnie jest zrobiony na krótko tzn drucik i wsuwki:), powodzenia
BMW JUST FOR FUN!!!
Opublikowano
sprawdz przekaźnik pod kierownicą i te koło przepustnicy,

czy na pewno komp jest sprawny?

 

ten przekaznik ma się załanczać bez zapłonu?? jak go wyciągam i wkładam to sie styka i tak zostaje :| to tak ma być???? wogóle zaco on jest odpowiedzialny??

Opublikowano
a kontrolki masz w desce roździelczej?ja nie miałem ani kontrolek, ani pompa nie podawałe paliwa ani iskry, tylko rozrusznik nawijał, elektryk zrobił mi ten przekaźnik i wszystko było ok
BMW JUST FOR FUN!!!
Opublikowano
POMPA NIE PRACUJE ISKRY NIEMA WTRYSKI SUCHE...KOMP DOBRY CEWKA TEZ CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU TAKŻE...NAPIECIE NA CEWCE JEST BRAK IMPULSU STERUJĄCEGO.PRZY KRĘCENIU ROZRUSZIKIEM MIGAJĄ DWIE KONTROLI ''ŁADOWANIE I KOLCKI'' PO ODŁĄCZENIU ALLTERNATORA NIE MIAGAJĄ
Opublikowano

to jest przekaznik po lewej stronie pod deską rozdzielczą, zawołaj elektryka, rozwiąrze problem w 5min i bedziesz miał spokuj

pozdrawiam

BMW JUST FOR FUN!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.