Skocz do zawartości

swieci sie kontrolka ładowania co robic pomocy?!?!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Siema wszystkim ja jestem posiadaczem bmw320i kupilem ja w niemczech i swieci sie w niej kontrolka ładownnie wymieniłem szczotki i to nic nie dało i niewiem co robic moze wy wiecie i moglibyscie mi doradzic pozdraiwam i czekam na jakos pomoc z góry dziekuje
Opublikowano
Sprawdź połaczenia masy silnika z alternatorem i z budą,kiedyś mi brakowało masy w innym co prawda aucie i ładowanie świeciło
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Opublikowano
Albo może być spalona dioda w alternatorze

 

To by trochę inaczej wyglądało.

 

Szczątkowe ładowanie byłoby zachowane. Kontrolka ładowania gasłaby, ale nie do końca. Coś by się tam w niej leciutko żarzyło...

 

* * *

Statystycznie głównym sprawcą takich kłopotów w alternatorach jest regulator napięcia.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Witam jak kupywałem go to przymnie facet wymieniał regulator napiecia wraz ze szczotkami ale niewiem dokładnie jak to wyglada byscie miali jakies zdjecia to bym był wdzieczny pozdrawiam
Opublikowano
kabel od masy jest przy alternatorze wiesz wogóle jak on wyglada jak wiesz to nie bedziesz miał problemu wychodzi on z alternatora i idzie do silnik a rególator napiecia ja mam m10 wiec u mnie jest ciezko opisac cos okragłego przykreconeho 2 sróbkami sa na tym szczotki nie wiem ciekno opisac musisz poszukac ale stawiam na mase sprawdz najlepiej wszystkie masy a jest ich kilna te do budy tez sprawdz
Opublikowano
Albo może być spalona dioda w alternatorze

 

To by trochę inaczej wyglądało.

 

Szczątkowe ładowanie byłoby zachowane. Kontrolka ładowania gasłaby, ale nie do końca. Coś by się tam w niej leciutko żarzyło...

 

* * *

Statystycznie głównym sprawcą takich kłopotów w alternatorach jest regulator napięcia.

 

ona az tak mocno nie swiec tak delikatnie ale jak sie dodaje gazu to ona wraz z zwiekszeniem obrotow to coraz mocniej swieci;/ jutro poszukam taj masy to jest jakis kabelek jak to wogole wyglada ta masa?? bo ja w tych sparach jeszcze nie jestem tak bardzo pojetny dzieki:) :o

Opublikowano

Michalos!

 

Moim zdaniem masz gdzieś zwarcie w instalacji!

 

Jeżeli prąd ładowania jest poprawny i silnik oraz inne odbiorniki prądu nie wariują, to nic innego raczej być nie może.

 

Ja miałem zwarcie w gnieździe zapalniczki. Żeby sprawdzić na jakim obwodzie masz zwarcie, być może pomoże wyciąganie po kolei bezpieczników (zakładając, że to nie rozrusznik) i jak zgaśnie, to sprawdzić za co odpowiada ten bezpiecznik... A potem to tylko po nitce do kłębka.

 

Pozdrawiam!

  • 1 rok później...
Opublikowano

popinam sie pod temat -

auto stalo 2 godziny na zewnatrz dzisiaj ( temp ok 2-3 stopni), wsiadlem, przekrecilem kluczyk, nie zapalily sie kontrolki hamulca recznego, zbiorniczka plynu hamulcowego i ladowania, abs zapalil sie i zgasl normalnie, cisnienie oleju tez w normie. Odpalilem normalnie - w/w 3 kontrolki zaczely sie lekko zarzyc. dodalem gazu - rozblysly lekko i dalej to samo. wlaczylem swiatla, radio, wszystko w normie (nowy aku - pewnie dlatego). ruszylem, wszystko normalnie. ale kontrolki dalej sie zarza. dojechalem do domu, sprawdzilem bezpieczniki - wszystko ok. mialem przed soba jeszcze 110 km trase wieczorem i troche sie balem ale auto chodzilo normalnie - kontrolki sie zarzyly ciagle. auto odpalalo bez problemu. Gdy wypadlem na trase po pewnym czasie przy wiekszej predkosci (zapewne nieistotne) kontrolki zgasly. reszta wszystko dzialalo normalnie. jechalem wiec spokojnie i w trasie rzucilo mi sie w oczy ze podpiety G-Tech nie zczytuje obrotow z zapalniczki, tak jakby nie bylo sygnalu wogole, ale prad jednak byl bo samo urzadzenie dzialalo normalnie. bedac juz praktycznie u celu nagle zapalila sie kontrolka ABS i wszystko przygaslo tak mniej wiecej o polowe - podswietlenie srodka, radia, reflektory etc.

 

moje pytanie jest oczywiste - czy padl altek czy jakies zwarcie na instalacji? rano posprawdzam wszystkie masy bo teraz juz ciemno, ale moze ktos jeszcze cos podpowie

Opublikowano
Albo może być spalona dioda w alternatorze

 

To by trochę inaczej wyglądało.

 

Szczątkowe ładowanie byłoby zachowane. Kontrolka ładowania gasłaby, ale nie do końca. Coś by się tam w niej leciutko żarzyło...

 

* * *

Statystycznie głównym sprawcą takich kłopotów w alternatorach jest regulator napięcia.

 

ona az tak mocno nie swiec tak delikatnie ale jak sie dodaje gazu to ona wraz z zwiekszeniem obrotow to coraz mocniej swieci;/ jutro poszukam taj masy to jest jakis kabelek jak to wogole wyglada ta masa?? bo ja w tych sparach jeszcze nie jestem tak bardzo pojetny dzieki:) :o

 

raczej alternator do naprawy/ diody/dioda /spalona...

Opublikowano
popinam sie pod temat -

auto stalo 2 godziny na zewnatrz dzisiaj ( temp ok 2-3 stopni), wsiadlem, przekrecilem kluczyk, nie zapalily sie kontrolki hamulca recznego, zbiorniczka plynu hamulcowego i ladowania, abs zapalil sie i zgasl normalnie, cisnienie oleju tez w normie. Odpalilem normalnie - w/w 3 kontrolki zaczely sie lekko zarzyc. dodalem gazu - rozblysly lekko i dalej to samo. wlaczylem swiatla, radio, wszystko w normie (nowy aku - pewnie dlatego). ruszylem, wszystko normalnie. ale kontrolki dalej sie zarza. dojechalem do domu, sprawdzilem bezpieczniki - wszystko ok. mialem przed soba jeszcze 110 km trase wieczorem i troche sie balem ale auto chodzilo normalnie - kontrolki sie zarzyly ciagle. auto odpalalo bez problemu. Gdy wypadlem na trase po pewnym czasie przy wiekszej predkosci (zapewne nieistotne) kontrolki zgasly. reszta wszystko dzialalo normalnie. jechalem wiec spokojnie i w trasie rzucilo mi sie w oczy ze podpiety G-Tech nie zczytuje obrotow z zapalniczki, tak jakby nie bylo sygnalu wogole, ale prad jednak byl bo samo urzadzenie dzialalo normalnie. bedac juz praktycznie u celu nagle zapalila sie kontrolka ABS i wszystko przygaslo tak mniej wiecej o polowe - podswietlenie srodka, radia, reflektory etc.

 

moje pytanie jest oczywiste - czy padl altek czy jakies zwarcie na instalacji? rano posprawdzam wszystkie masy bo teraz juz ciemno, ale moze ktos jeszcze cos podpowie

 

sprawdz ladowanie alternatora /masz nowy aku dlatego jechales i czaskowe ladowanie/moze byc regulator lub dioda,moze byc ze szczotka ci sie zawiesila/trza sprawdzic

ABS zapala sie jak napiecie na aku spadnie ponizej 10v...

Opublikowano

no wlasnie z tym absem tak mi sie wydawalo.

regulator mozna wymienic, szczotki tez, a przy padnietej diodzie to juz niewiele zrobie, nie? a przynajmniej jest to nieoplacalne

Opublikowano
no wlasnie z tym absem tak mi sie wydawalo.

regulator mozna wymienic, szczotki tez, a przy padnietej diodzie to juz niewiele zrobie, nie? a przynajmniej jest to nieoplacalne[/quote]

 

Oplacalne za uzywany dasz wiecej....a nie wiesz co kupisz...

Opublikowano
problem zdiagnozowany - szczotki sie skonczyly:

http://img510.imageshack.us/img510/1601/img4825hs8.jpg

 

Wymien same szczotki powinno zagrac choc caly szczotkotrzymacz nie kosztuje tak duzo /nie musi byc orginal./...... :cool2:

Opublikowano
tylko dziwi mnie bo np ten bosch ktory ja mam i ktory jest dostepny w intercarsie jak podaja jest do alternatora 90A a ja mam 80ke...
Opublikowano
tylko dziwi mnie bo np ten bosch ktory ja mam i ktory jest dostepny w intercarsie jak podaja jest do alternatora 90A a ja mam 80ke...

 

Wiekszy moze byc gorzej jak mniejszy....budowa ta sama...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.