Skocz do zawartości

Wstawiam silnik 3litrowy do 318-ki


DoctorQ

Rekomendowane odpowiedzi

z tego, co się orientowałem, to zamiana 2,5l na 3,0l nie będzie niosła ze sobą radykalnej przebudowy auta pod względem wymiany poszczególnych podzespołów, natomiast 318 nie jest chyba idealną bazą do takiej zabawy. lepiej sprzedać i poszukać jakiegoś coupe z padniętym engine... :cool2:

18.11.2006

Forza evil!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wszyscy piszą ,że trzeba wymienić wszystko i zaraz będą posty ,że najlepiej zmień całe auto.A ja Cię popieram,walcz,tylko pisz na forum jak Ci idzie.Ja na wiosnę mam w planach innego projekta :mrgreen: Myślę o wstawieniu silnika m50 ,pojemność 2,5 litra,ale chcę to założyć do skrzyni z m40,wiem porzeźbić trochę trzeba,ale pewnie da się zrobić.A jaki silnik wstawiasz-m30?Moim zdaniem może być problem z podsterownością auta-za ciężki.ale próbuj i pisz jak Ci idzie
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

które elementy?! hm... pewnie wszystkie :twisted:

na 100% cały napęd: skrzynia, wał, most, etc.

 

ja chciałbym kiedyś zrobić swap 2,5 litra na 3,0 V8. poprostu uwielbiam taką konfigurację cylindrów...

 

a w czym chodzi 3,0 V8???

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzecz w tym że buda jest w idealnym stanie i trudno mi bedzie kupić identyczną 325. Jest Firma która przerabia 318 na 330 i za dodatkowe 10 tyś uturbia silnik tak że mamy ponad 400 HP. Problem polega na tym że z tego co się dzisiaj zorientowałem na kanale wszystko idzie doslownie won. Za cięzki silnik na obecne zawieszenie i za słabe zawieszenie na planowane osiągi silnika.
www.lodofka.pl - Mocno pojechany serwis ogłoszeniowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawiałem 2,5 litra w miejsce 1,8

 

Konieczne do wymiany:

 

Silnik z osprzetem, wiazka, komputer, skrzynia, sprężyny przód, wał, dyfer, półoski, tarcze tył wentylowane, zaciski tył. Jezeli przód masz niewentylowany to jeszcze tarcze i zaciski przód. Reszta zawieszen zostaje ta sama, serwo pompa itd wszystko to samo

 

Proponuje silnik 2,8 M52

 

Najmocniejszy i z najwiekszym momentem a stosunkowo łatwa przeróbka w twoim przypadku taka sama jak przy 2,5. Natomiast nie polecam 3.0 i wiecej. Zginiesz w kosztach ale chyba ze masz tyle siana. Licz sie z przeróbką całkowita zawieszen i wielu innych podzespołów. Przy 2,8 jest tego stosunkowo niewiele. Konstrukcja silnika w miare nowa, moment i ilosc koników tez znosna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dragon, a jak Ci poszło z różnego typu mocowaniami ? Spawałeś coś dorabiałes uchwyty ? Chciał bym pogadać z kims kto już to robił i ma w tym doświadczenie. Silnik 2,8 jak najbardziej wchodzi w rachubę. Będe szukał czegoś powypadkowego. Dragon daj jakiś kontakt na prv.
www.lodofka.pl - Mocno pojechany serwis ogłoszeniowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem SWAPa w E34. Z 2.0 na 3.5

 

Z niespodzianek jakie wyszły w trakcie to przedewszystkim.. niepasująca wtyczka od komputera ;> Ale nie wymieniałem całej wiązki bo wystarczyło wziąc oba schematy i kabelek po kabelku połączyć. Udało się wyśmienicie (no prawie.. Zasilanie ABSu gdzieś zgubiłem po drodze ale już skucha znaleziona).

 

Jeżeli idzie o mocowania to początkowo dospawałem jakieś uchwyty (m.in sprężarkę od klimy). Ale teraz już mam orginalne wieszaki...

 

Przy takiej wymianie musisz brać pod uwagę przede wszystkim ciężar silnika. Dlatego trzeba wymienić tarcze na wentylowane. Zawieszenie też musi być od większego silnika. U mnie było tak, że najpierw wymieniłem zawieszenie. Jezdziłem ze 3 miesiące. Autko było wyjątkowo miękkie, wyglądało trochę smiesznie bo jakby za wysokie... ale przyszedł silnik, autko ładnie dobiło do gleby. I teraz dopiero czuje na czym to polega wchodząc ostro w zakręt....

 

Jeżeli mogę Ci coś doradzic to nie zabieraj sie wogole za przekłądke jak obok nie postawisz całego autka DAWCY. Ja dogadałem się z kolesiem co chciał całe autko na części sprzedać (typowy dzwon). A ze nie robiło mu specialnie różnicy czy sprzedaje część ze swojego czy mojego (a mój 2.0L Vanos silnik był droższy od 3.5 bo ludzie nie chcą kupować tak dużych silników) to brałem od niego co chciałem oddając część od swojego. Idealny układ bo nie dosyć, że widzisz dokładnie jak jest w orginale to masz wszystkie części.

 

A i za same płyny dałem 550zł ;> Olej do mostu, skrzyni, hamulcowy itd itp....

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno jak zacznę ten projekt to bede go chciał i filmować i fotografować. Tak własnie myślałem Misyo, tzn - tak chciałem zrobić, kupić jakąś skasowaną bokiem 328 i przekładać. Może ktoś jeszcze napisze ?
www.lodofka.pl - Mocno pojechany serwis ogłoszeniowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w czym chodzi 3,0 V8???

 

w BMW...

 

np. 730...

cale zycie myslalem, ze V8 jest od 3,5l.

mniejsze to chyba byly R6.

ale tak chyba jest w aktualnych modelach.

starsze mialy V8. to chyba musza byc najmniejsze produkowane V8.

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ja robiłem SWAPa w E34. Z 2.0 na 3.5

 

Z niespodzianek jakie wyszły w trakcie to przedewszystkim.. niepasująca wtyczka od komputera ;> Ale nie wymieniałem całej wiązki bo wystarczyło wziąc oba schematy i kabelek po kabelku połączyć. Udało się wyśmienicie (no prawie.. Zasilanie ABSu gdzieś zgubiłem po drodze ale już skucha znaleziona).

 

Jeżeli idzie o mocowania to początkowo dospawałem jakieś uchwyty (m.in sprężarkę od klimy). Ale teraz już mam orginalne wieszaki...

 

Przy takiej wymianie musisz brać pod uwagę przede wszystkim ciężar silnika. Dlatego trzeba wymienić tarcze na wentylowane. Zawieszenie też musi być od większego silnika. U mnie było tak, że najpierw wymieniłem zawieszenie. Jezdziłem ze 3 miesiące. Autko było wyjątkowo miękkie, wyglądało trochę smiesznie bo jakby za wysokie... ale przyszedł silnik, autko ładnie dobiło do gleby. I teraz dopiero czuje na czym to polega wchodząc ostro w zakręt....

 

Jeżeli mogę Ci coś doradzic to nie zabieraj sie wogole za przekłądke jak obok nie postawisz całego autka DAWCY. Ja dogadałem się z kolesiem co chciał całe autko na części sprzedać (typowy dzwon). A ze nie robiło mu specialnie różnicy czy sprzedaje część ze swojego czy mojego (a mój 2.0L Vanos silnik był droższy od 3.5 bo ludzie nie chcą kupować tak dużych silników) to brałem od niego co chciałem oddając część od swojego. Idealny układ bo nie dosyć, że widzisz dokładnie jak jest w orginale to masz wszystkie części.

 

A i za same płyny dałem 550zł ;> Olej do mostu, skrzyni, hamulcowy itd itp....

jak możesz to napisz jaki silnik miałeś m20b20? wymieniałeś skrzynie wał i most? wiesz chce wsadzić3 litry zamiast 2,5 ale martwi mnie to ,że trzeba skrzynie wymieniać i most. przecież jak nie będe deptał a tym bardziej na gaźie traci sie mocy to ci tam może strzelić.tylko czy sam silnik fizycznie pasuje w skrzynie od 2,5 litra m20b25.

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KLONAS

 

Wejdz na RealOEM wpisz swój Vin i wejdz w katalog. Odnajdz skrzynie i skopjuj jej numer czesci. Potem wklej go w wyszukiwarke na RealOEM i pokarze ci do jakiej wersji silnikowej przewidzieli projektanci tą skrzynie.

 

Podjerzewam, ze nie bedzie przewidziana do 3,0 (ale moze sie myle). Natomiast jak bedziesz miał ten sam model silnika to skrzynia do bloku przypasuje. Mozesz tylko zmienic sprzegło, ale to tylko dla bezpieczenstwa ze moze twóje nie wytrzymac chociaz powinno. Mysle ze skrzynia wytrzyma taką róznice i nie bedzie problemów. Zostawiając ją bedziesz miał lepsze przyspieszanie niz fabryczna 3.0 (zostawiajac swoja skrzynie), ale predkosc max bedzie mniejsza, ale to tylko moje przypuszczenia.

 

Gdybys jednak zmieniał skrzynie, moze sie okazac, ze bedzie wymagana zmiana wału co jest wysoce prawdopodobne, moze nawet dyfra z półosiami, ale tak jak powiedziałem jezeli modele silnków bedą te same zamocowac skrzynie swoją do wiekszego silnika problemu nie bedzie.

 

Proponiuje wejdz na RealOEM i sprawdzaj po numerach czesci ze swojego auta do czxego je przewidzieli bedziesz mógł wtedy oszacowac ewentualne niespodzianki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m20? To był chyba m50 znaczy sie 2.0L Vanos 24V.

Teraz mam m30. Wymieniona była skrzynia oczywiście, wał, dyfer, most, wydech, hamulce, komputer + wtyczka + zmiana zasilania ABSu, filtr powietrza, nawet pompa paliwa w zbiorniku...

Dyferencjał został włożony od trzylitrówki. Czyli szybciej sie zbiera ale nie ma prędkości max z 3.5L; Na benzynie leci 220km/h a na gazie 210km/h. Mi styka ;> [/img]

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.