Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim,

Podzielę się swoimi doświadczeniami jakie przez rok przeszedłem z E90 z silnikiem N52B25.

Auto kupione delikatnie ponad rok temu z przebiegiem 160kkm. Serwisowane do końca w ASO z autentycznym przebiegiem.

Objawy: od momentu zakupu silnik brał około 1 litr oleju na 300 km. Olej lądował na tylnej klapie, szło wszystko przez wydech. Nie pomagały płukanki zmiana oleju na inną lepkość itd. przy takim zużyciu to strata czasu.

Diagnoza: zużyte prowadnice zaworowe na zaworach wydechowych i uszczelniacze zaworowe + zapieczone pierścienie na tłokach. Auto serwisowane co 30kkm.

Naprawa: pełna obróbka głowicy, nowe prowadnice na zaworach wydechowych, nowe uszczelniacze zaworowe wszystkie, nowe zawory wydechowe, planowanie głowicy. Jak już było wszystko rozebrane wleciały nowe pierścienie. Alusil był w idealnym stanie. Zapadła decyzja żeby zrobić tak jak być powinno więc doszły nowe panewki korbowe i główne, kompletny nowy rozrząd i komplet uszczelek na cały silnik. Wyczyszczony cały układ dolotowy itd. Olej 5w30 total na okres dotarcia obecnie 0w40 Shell Helix.

Skutki naprawy: samochód użytkowany w mieście na trasach 2- 4 kilometry plus okazyjne wypady na tor. Olej bierze dalej ok. 1 L na 10 kkm. Jak na skrajne warunki w jakich jest eksploatowany jest bardzo ok. Moc trzyma, nie dymi, nie kopci. Silnik pracuje cicho

Koszty: około +7k PLN.

Czas naprawy: ok. 3 tygodnie

Czy było warto: tak!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Auto serwisowane co 30kkm

 

Hasło klucz. Wszystko poszło zgodnie z planem producenta tylko w efekcie powinieneś kupić nowy model a nie naprawiać stary.


Fajnie słyszeć że wszystko chodzi jak należy. 7tys. to akceptowalna cena za tak duży remont.

Opublikowano
No patrz a mój stary n52 30 w 530 po przebiegu 260 tys bral 1 l na 6 tys km. Sprzedałem go bo zaczął sie trochę pocic od góry i myślałem że to coś poważnego.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy takim remoncie jak opisany można pomyśleć o wymianie odmy - to może być przyczyną tego zużycia oleju które zostało.
Opublikowano
Odma była weryfikowana i wyszło że jest wszystko ok więc nie była ruszana. Większa obawa zachodziła o katalizatory jak zniosą taka ilość oleju która przez nie przeszła. Przez jakiś czas od remontu wywalało CHECK ENGINE z drugiej sondy. Było za małe napięcie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź szczelność połączenia kolektor - wydech. Miałem ten sam problem, trzeba było wymienić uszczelnienie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.