Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przymierzam sie konkretnie do zakupu 5tki.

Potrzebuje kombi z mocnym silnikiem.

Robie przebiegi miesieczne okolo 4000km, 70% miasto reszta trasa.

W tej chwili smigam e36 320 coupe, ale ze wzgledu na swoja dzialalnosc potrzebuje duzo przestrzeni bagazowej.

Skupiam sie na mocnym silniku w polaczeniu z automatem.

Jesli wybiore benzyne to napewno bedzie zalozony wtrysk LPG.

Ze wzgledu na solidne zawieszenie rozwazam jeszcze ostatnie modele e34.

Samochod bede raczej importowal, mam dosc cwaniakow w komisach.

Czytalem troche na forum o dieslach i prawde mowiac troche sie ich obawiam, zwlaszcza z 2giej, 3ciej reki. Zreszta miesieczny koszt eksploatacji jest dla mnie b. wazny, ale dla dzwieku V8 oddam wszystko ;-)

 

Jesli moge prosic o wypowiedzi uzytkownikow e39 touring z lat 1996-1999:

Ktory silnik wybrac - 528 - 540 - 530d ?

Moze wogole odpuscic e39 i wziac e34?

Na zakup chce przeznaczyc 40.000zl - w tej cenie ma sie zamknac zakup + wszystkie oplaty + ewentualna instalacja LPG + pakiet startowy

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Opublikowano

Obecnie jeżdżę e39 530d touring ‘99 i generalnie jestem bardzo zadowolony. Plusy to:

-całkiem spory bagażnik (chociaż e34 ma chyba większy albo lepiej ustawny),

-mocny silnik i przyzwoite osiągi chociaż mogła by być żwawsza w dolnym zakresie obrotów bo jazda zaczyna się dopiero od 3000 obr./min.(ale na pewno nie jest to 540 :oops: )

- niskie spalanie 7-8 l trasa (1000 km na zbiorniku! :D ) i 9-11 l miasto biorąc po uwagę masę auta i jego osiągi to jest naprawdę OK.

- świetne zawieszenie (no może poza aspektem jego awaryjności), u mnie jest dodatkowo aktywne wspomaganie układu kierowniczego i kierownica od M – zakręty to czysta przyjemność,

- bezpieczeństwo przeważnie na wyposażeniu (nie bitej)e39 masz 6 poduszek (w pierwszych rocznikach trafiały się 4, u mnie jest 8 –dodatkowo tylne boczne- są też wersje z 10 – dodatkowo tylne boczne i tylne kurtyny ale to chyba dopiero po liftingu),

To tylko parę podstawowych zalet jest ich sporo więcej!

 

Minusy to:

-przede wszystkim dość drogi serwis (i nie mówię tu o autoryzowanym), jeżeli chcesz utrzymać auto w przyzwoitym stanie musisz się liczyć ze sporymi wydatkami, części są dosyć drogie (moim zdaniem nie opłaca się stosować zamienników-pozorna oszczędność- przede wszystkim jeżeli chodzi o hamulce i niektóre elementy zawieszenia, ale to moja subiektywna opinia), serwisowanie e34 kosztuje znacznie mniej.

- humorzasta elektronika, w normie ale jednak daje o sobie czasem znać przede wszystkim takie urządzenia jak sensor deszczu i PDC.

 

Jeżeli chodzi o motor to jak na razie (odpukać) wszystko jest Ok., moje e39 ma przejechane 172 000km, Niemiec od którego ją kupiłem wymieniał przy 120000 km turbinę i zmieniał soft komputera.

 

Poprzednio miałem e34 520 24v touring i muszę powiedzieć że między e34 a e39 jest spora różnica- e34 to naprawdę świetny samochód ale niestety z minionej już epoki – dużo głośniejszy, dużo gorzej się prowadzi, z tym że są to moje subiektywne odczucia. Być może wynikają one z tego że moja e34 miała silnik nie nadający się do tego samochodu 2 l sześciocylindrówka może i sprawdza się w e36 ale do piątki była stanowczo za słaba.

 

Odnośnie samodzielnego importu to zdecydowanie polecam. Po swoją e39 byłem w Monachium i naprawdę było warto i nawet finansowo wyszło Ok. Parę wskazówek:

- namierz sobie przez net (mobile.de lub inne) najlepiej kilkanaście samochodów w jednej okolicy,

- dobrze jest tel. Potwierdzić ważność ofert żeby nie jechać w ciemno,

- dobrze jest znać język albo jechać z osobą która go zna (bardzo ułatwia to życie)

- wystrzegaj się Turków są jeszcze gorsi niż nasi handlarze i sprzedają odpicowany złom, najlepiej szukaj ofert od osób prywatnych,

- Twardo negocjuj cenę można naprawdę sporo utargować,

- koniecznie skombinuj sobie na wyjazd nawigacje – oszczędzisz sporo czasu na szukanie ulic,

 

To tyle, mam nadzieje że chociaż trochę ci pomogłem.

Życzę powodzenia.

Opublikowano

dziekuje za konkrety - wlasnie tego mi trzeba :-)

Swoje e36 sam sciagnalem - wiec po 5tke tez sie wybiore.

Oczywiscie bez Tom Toma (navi) ani rusz.

Chetnie poczytalbym jeszcze o doswiadczeniach posiadaczy 540tki zwlaszcza tych zagazowancyh

 

Na czym polega hmm "awaryjnosc" zawieszenia w e39?

Rozumiem ze jest mniej pancerne niz e34 ale za to oferujace wiekszy komfort?

Jakie elementy zawieszenia sa wrazliwe?

Czytalem na forum ze np gumy na wachaczach sa nie wymienne przez co trzeba wymieniac caly wachacz??

Jako ze ten samochod nie bedzie do lansowania tylko do pracy wiec nie bede szalal z felgami - jaki jest standart 15" czy 16"

Rozgladam sie caly czas na mobile i autoscaucie, prywatnych ogloszen jednak jak na lekarstwo :-(

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Opublikowano

Witam.

Jakiś czas temu miałem ten sam problem, szukając e39 530d touring marzyła mi się także 540.

Wygrała ekonomia i obecnie jestem szczęśliwym posiadaczem 530dA.

Ten silnik w połączeniu z automatem to idealne rozwiązanie, w szczególności do miasta.Mimo różnicy na papierze autko wydaje się być zrywniejsze od manuala, ciągnie już od 1500obr i łagodnie zmienia biegi.

Jedyną wadą automatu (nie dla wszystkich oczywiście) może być to ,że nie zaleca się chiptuningu :( bo steptronic nie wytrzymuje większego momentu obrotowego i potrafi się spalić...

Oczywiście wszyscy tunerzy mówią inaczej,ale mój sąsiad dwa razy wymieniał skrzynię po zamontowaniu chipa.

Warto pamiętać o wymianie oleju wraz z filtrem w skrzyni po ok.100tyś.km, mimo iż fabryka tego nie przewiduje.

Teraz o spalaniu, moja bunia wypija w mieście ok.11 do 12,6L przy dynamicznej jeżdzie, a na trasie ok.8L przy prędkościach do 140km/h i ok.9-9,5L przy prędkościach dochodzących do 200km/h.

Trzeba pamietać, że automat potrzebuje ok.1-1,5L więcej, u mnie dochodzą jeszcze koła z oponami 235/45/17.

Właśnie koła mają duże znaczenie dla trwałości zawieszenia, a w większości 530d przed liftem można mieć 15, po lifcie z powodu powiększenia tarcz 16 to minimum. Moim zdaniem opony 225/60/15 mają za wysoki profil do tego auta, z drugiej strony 225/55/16 są stosunkowo drogie w zakupie ale polepszają prowadzenie.

W zawieszeniu touringa uważać trzeba na poduszki tylnej belki, 4 sztuki po ok.200zł za jedną plus dosyć kłopotliwa i droga wymiana.Warto poszukać oryginałów lub kogoś kto ma rabat w BMW, bo czasami zamiennik np.Lemforder potrafi być droższy.Na naszych drogach często też lecą łączniki i gumy przedniego stabilizatora.

Bardzo ważna rzecz jeśli chodzi o silnik to jakość paliwa, jak wiadomo marna w naszym cudownym kraju.Dlatego zawsze staram sie tankować BP Ultimate Diesel itp. bo różnica 10zł na pełnym baku jest stosunkowo niewielka.

Tak poza tym przy rozsądnej eksploatacji tzn. nie cisnąć gdy jest zimny i nie gasić odrazu po ostrej jeżdzie(turbina!!!), pamiętając o dobrym oleju,filtrze paliwa i powietrza, to silnik powinien długo wytrzymać.

Moim zdaniem diesla nie trzeba się obawiać, benzyna w połączeniu z gazem też może być kapryśna ,a oszczędności wynikające z gazu i tak częściowo zniwelują częstsze wymiany oleju, świec i filtrów.

 

Tyle z mojej strony, życzę powodzenia w zakupie :D

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

dziekuje wszystkim za rady i informacje, suma sumarum kupilem 528iA Touring 1997 no i jetem zadowolony

w tej chwili inwestuje w pakiet startowy - hamulce, dolne wachacze z przodu (byly oryginaly z '97), alarm, wymiana sond lambda, wtrysk LPG,

mam nadzieje ze calosc zwroci sie w postaci dlugiej i bezawaryjnej pracy,

na aucie mam zalozone alu 17" z oponamy bodajze 235/45,

plan jest aby te kola zamienic na 15" albo 205/65 lub 225/60, moze jakies sugestie w kwestii rozmiaru 15tek?

zalezy mi na komforcie + w miare bezawaryjnej pracy zawieszenia,

miesiecznie robie jakies 3000km po naszych drogach no i nie mam potrzeby lansowania sie na 17"

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Opublikowano
528i Touring :cool2: Jeździłem taką swojego czasu z instalką IV generacji. Osiągi były znośne, auto lubi bardziej wysokie obroty, a do 200km/h jest całkiem dynamiczne, ciche i dobrze się prowadzi. Ogólnie bardzo przyjemny samochód z średnio pojemnym i praktycznym bagaźnikiem (szczególnie trzeba uważać na skórzaną tapiecerkę). Auto po 4 miesiącach eksploatacji ani razu nie zawiodło. Jedyne co drażni to czujnik prędkości. Padł najpierw w lewym tylnim kole (koszt czujnika w ASO ok.300zł) - prędkościomierz przestał działać. OK wymieniłem go. Kilka dni później dowiedziałem się, że padł też czujnik z prawej strony z tyłu - DSC i cała reszta kontrolek nie chciały zgasnąć. W ASO dowiedziałem się, że trzeba zmienić kolejny czujnik, czyli kolejne 300zł. :( Ale tak poza tym, na tle konkurencji BMW E39 Touring jest jednym z najatrakcyjniejszych samochodzików za te pieniądze.
Opublikowano

Rozmiar opon powinien podawać producent w instrukcji lub na naklejce na słupku (widoczna po otwarciu drzwi). Jeśli załeży ci na komforcie i trwałości zawieszenia wybrałbym 205/65. W swojej trójce mam 205/60 i do piątki mogą być trochę za małe chociażby wizualnie.

Piękne auto, a wybór stacji radiowej wręcz doskonały :cool2:

Zazdrość mnie zjada :)

Opublikowano
Ja jeździłem na 245/35/18 przód i 275/35/18 tył. Oczywiście latem. Ale na polskich drogach kiepsko się jeździ na takich butach. Spalanie było o 2-3 litry większe, osiągi nieco gorsze - przynajmniej takie wrażenie sprawiał. Ale jedno trzeba przyznać, że nadal był to bardzo komfortowy samochód.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.