Skocz do zawartości

Adblue G30


Bawaria5

Rekomendowane odpowiedzi

Jak często dolewacie adblue u siebie? W moim 518d zrobilem juz 13tys i dalej pokazuje że można zrobić 11. Mam 40tys, od nowosci dolewalem raz tylko w serwisie. U ojca w g01 z 2.0d xd po przejechaniu 12tys pokazuje ze juz tylko 5tyś mozna zrobic. O co w tym biega?

 

U mnie przy 518d, chipa na 210KM, przebieg prawie 50 tyś trasy, dolewałem AdBlue 3 razy. W X2 18d użytkowanym tylko w mieście przy 24 tyś jeszcze nie dolewałem. Nie rozumiem jak komputer w 5tkach określa zapotrzebowanie na mocznik, kiedy X2 niby jeżdżące po mieście, często z zimnym silnikiem prawie nie używa układu SCR.


Tankuje zawsze z dystrybutora przy autostradzie, gdzie moczuś jest podgrzewany i świeżutki. Na takich stacjach, tankują tysiące tirów i tylko tam AdBlue jest najświeższe. Pomysłu zakupy mocznika w butelkach czy w ASO nierozumiem, ale kto bogatemu zabroni.


Ciekawi mnie inna kwestia. Czy tej zimy temperatura spadnie na tyle nisko, aby pojawiły się problemy z z instalacją SCR. AdBlue ponoć nie lubi zimna :lol:. Macie jakieś doświadczenia z niskimi temperaturami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak często dolewacie adblue u siebie? W moim 518d zrobilem juz 13tys i dalej pokazuje że można zrobić 11. Mam 40tys, od nowosci dolewalem raz tylko w serwisie. U ojca w g01 z 2.0d xd po przejechaniu 12tys pokazuje ze juz tylko 5tyś mozna zrobic. O co w tym biega?

 

U mnie przy 518d, chipa na 210KM, przebieg prawie 50 tyś trasy, dolewałem AdBlue 3 razy. W X2 18d użytkowanym tylko w mieście przy 24 tyś jeszcze nie dolewałem. Nie rozumiem jak komputer w 5tkach określa zapotrzebowanie na mocznik, kiedy X2 niby jeżdżące po mieście, często z zimnym silnikiem prawie nie używa układu SCR.


Tankuje zawsze z dystrybutora przy autostradzie, gdzie moczuś jest podgrzewany i świeżutki. Na takich stacjach, tankują tysiące tirów i tylko tam AdBlue jest najświeższe. Pomysłu zakupy mocznika w butelkach czy w ASO nierozumiem, ale kto bogatemu zabroni.


Ciekawi mnie inna kwestia. Czy tej zimy temperatura spadnie na tyle nisko, aby pojawiły się problemy z z instalacją SCR. AdBlue ponoć nie lubi zimna :lol:. Macie jakieś doświadczenia z niskimi temperaturami?

 

Moj samochod okresowo nocuje pod chmurką w Suwałkach, także zimno dla 5-8d nie jestr straszne. Problemów nigdy mie miałem. Dużo bym dał żeby zobaczyć jak jezdzi Twoja 518d po chipie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

leeo


Aktywne ogrzewanie zbiornika


Ogrzewanie zbiornika jest również aktywowane przez jednostkę sterującą SCR poprzez pięciobiegunowe złącze wtykowe. AdBlue zamarza w temperaturze -11 ° C.


Po następujących maksymalnych okresach ogrzewania należy rozmrozić wystarczającą ilość AdBlue, aby zapewnić ciągły wtrysk:


-15 ° C: 20 minut

-25 ° C: 45 minut

Szybkość dostarczania jest ograniczona do 150 g / h, gdy aktywny zbiornik jest zamrożony. Wyższe natężenie przepływu zagraża ciągłemu usuwaniu płynnego AdBlue z aktywnego zbiornika i może powodować nieprawidłowe działanie układu SCR.


Ogrzewanie linii ciśnieniowej


Dodatkowy element grzejny znajduje się na początku przewodu ciśnieniowego. Ten element grzejny jest również aktywowany przez jednostkę sterującą SCR. To także przyczynia się do utrzymania płynnego płynu AdBlue.


Uziemienie elementu grzejnego prowadzi do korpusu (uziemienie obciążenia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
To ja wam lepszy numer powiem. Przy przebiegu 13 tys dolalem adblue pod korek. Dzis mam 40 tys przejechane czyli zrobilem 27 tys a mam dolac 8,5 l tylko i jeszcze 9 tys niby przejade :D. W 5 to fenomen, w E klasie jak pokazuje ze przejdziesz 9 tys km na adblue to tyle przejdziesz i komputer wola o dolewke.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie przez 32 tys. km zeszło 4 litry.

I jak dolejesz teraz 3l pokaże Ci że trzeba uzupełnić jeszcze 3,5 a za chwilę i tak będzie 4l :mrgreen:

Ja przy ~18tyś miałem dolać 4 i dolałem asekuracyjnie 3, żeby " nie przelać" :D po zabiegu komputer pokazał że trzeba dolać 3,5 :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serii F nieprecyzyjnie jest przetłumaczony opis ilości ad Blue w polskim menu. Być może tego nie poprawili. Nie pamietam, który opis co mówi, ale po zmianie języka zrozumiałem co jest na ekranie.


150kkm, R6, nigdy nie tankowane z baniaka, zawsze z dystrybutora. Nie jest to najłatwiejsze, bo pistolet dystrybutora odbija, ale panowie z obsługi sobie radzą. Może dlatego niektórzy doradzają baniaki. Ale w dystrybutorze jest taniej, nigdy nic nie zostaje, i działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechane 120Tkm. Tankuję zawsze z dystrybutora. Obok irytacji związanej z odbijającym pistoletem (trzeba nabrać wprawy), zawsze trzymam ten niebieski korek w ręku. Zwyczajnie system jest tak zrobiony, ze trzeba jedna ręka go trzymać, a druga odkręcać korek żeby było możliwe z niego skorzystać.


Tankuje AdBlue mniej więcej co 8-12Tkm. Zużycie pewnie jest związane ze spalaniem (czyt. prędkością). U mnie średnie od początku jest na poziomie 9,4l/km. Jeżdżę głównie po autostradach gdzie jesli ciężarówki pozwolą, często zjeżdżając mam wynik powyżej 12l/100km.


P.S. Przy ostatnim serwisie zapytałem o ten system odpowietrzania i serwisant powiedział ze jak tankują w ASO to maja jakiś specjalny patent, ze robią to 20 min. Przy dystrybutorze zajmuje to 2-3min oczywiście umiejętnie ustawiając przepływ (nie na całą moc).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne rady dajecie :)

To jeszcze jedno pytanie - czy wierzyć temu co jest napisane na komputerze? Jeżeli pisze, po przejechaniu 13tyś km że trzeba dolać 1 litr i że można jeszcze zrobić 11 czy 12 tyś to tak rzeczywiście jest? Czy próbować jednak dolewać?

Robilem ostatnio wymianę oleju między interwałami i pomyślałem że doleją mi w Aso kolejny raz, ale tam sama procedura dolania kosztuje 150zl plus płaci się za ad blue. To odpuściłem skoro w komunikacie świeciło, że do dolania 1 litr. Mam teraz przejechane 40tyś i tylko raz dolewałem adblue i to wlasnie przy ktorejs wizycie w aso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne rady dajecie :)

To jeszcze jedno pytanie - czy wierzyć temu co jest napisane na komputerze? Jeżeli pisze, po przejechaniu 13tyś km że trzeba dolać 1 litr i że można jeszcze zrobić 11 czy 12 tyś to tak rzeczywiście jest? Czy próbować jednak dolewać?

Robilem ostatnio wymianę oleju między interwałami i pomyślałem że doleją mi w Aso kolejny raz, ale tam sama procedura dolania kosztuje 150zl plus płaci się za ad blue. To odpuściłem skoro w komunikacie świeciło, że do dolania 1 litr. Mam teraz przejechane 40tyś i tylko raz dolewałem adblue i to wlasnie przy ktorejs wizycie w aso.

Są butelki dedykowane , niestety nie najtańsze - w stosunku do dystrybutora na stacji paliw. W porównaniu do ASO BMW - za darmo :mrgreen: JA używam, i jest ok, mam jedna w bagażniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.