Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Jakiś czas temu stwierdziłem, że chciałbym mieć w swoim aucie CarPlay - niestety moje auto to F31 z 2014 r. i NBT, więc tak naprawdę są tylko 3 sposoby żeby to zrobić:


- wymiana NBT na NBT EVO id5

- instalacja ekranu Android

- zakup interfejsu dorzucanego miedzy nawigacje a wyswietlacz


Pierwsza opcja to koszt około 4-5k zł, druga opcja to koszt 2,5-3k zł, a trzecia.. no właśnie.


W trzeciej opcji występuje kilka producentów / importerów, np. Unichip, Unique AD, producenci bezpośrednio z chińskiego portalu, który każdy zna. Dwie pierwsze to koszt zakupu za około 1,5-2 tys. zł co nadal wydaje się dosyć sporym zakupem. Unichip wymaga też zewnętrznego mikrofonu, a Unique AD oferuje korzystanie z wbudowanego mikrofonu. Ja natomiast zdecydowałem się na zakup bezpośrednio z chin, producenta Carlinkit. Z wykorzystaniem jakiegoś tam kuponu na 5$ wyszło razem 917 zł - z dostawą. Sprzedawca od razu wysyła jako gift, poszło bez cła. Co ciekawe, zamówiłem w piątek, a w poniedziałek paczka była u mnie!


Założenie jest dosyć proste, wszystko plug n play, ale dla mnie stresujące byłoby zdejmowanie plastików, żeby nie połamać, więc pojechałem do zaprzyjaźnionego serwisu, który zrobił to w cenie 100 zł. Po włączeniu musiałem zrobić update (z pendrive). Wszystko działało od razu, bez żadnego problemu. Na youtube jest pełno filmów jak to założyć.


Wnioski po 2 tygodniach użytkowania

Plusy:

- nie zacina się, nie wiesza

- bardzo proste i intuicyjny przełączanie między menu BMW a Carplay

- bardzo proste i intuicyjne zarządzenie menu Carplay zarówno poprzez pokrętło jak i z kierownicy

- wszystko działa bardzo szybko, ale warunkiem jest korzystanie z dobrej jakości kabla lighting (najlepiej oryginał)

- urządzenie bez problemu korzysta z wbudowanego mikrofonu, rozmowy mają lepszą jakość niż przez BT


Minusy:

- kolory dosyć blade, może tylko moje subiektywne wrażenie

- działa na pełnym ekranie, ale rozdzielczość jest dobra, ale oryginał BMW ma lepsza rozdziałkę, nie przeszkadza to w użytkowaniu. Możliwe, że poprawią to poprzez update.


Podsumowując, w cenie 1 000 zł ze wszystkim można sobie wrzucić Carplay do auta, wszystko działa, nie zacina się, nie wiesza. Carplay spowodował, że nie używam prawie w ogóle menu BMW.


Gdyby koś miał pytania - służę pomocą. Przekopałem się przez różne tematy dotyczące dorzucenia Carplaya ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi co najlepiej zrobić, stąd pomysł na stworzenie tego tematu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tez mam f34 z początku 2014 ale niestety jeszcze CIC, da radę podłączy to coś pod cic ? Daj na pw lub tutaj link gdzie to kupiłeś.
Krzysztof
Opublikowano
Tez mam f34 z początku 2014 ale niestety jeszcze CIC, da radę podłączy to coś pod cic ? Daj na pw lub tutaj link gdzie to kupiłeś.

 

Tak da radę podłączyć pod CIC, jedyny warunek to auta od 2014 r. wzwyż


Wysłałem link na pw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Auta z 2014 mają nbt a nie cic.
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od 04.2014 miały nbt a moja jest z lutego i ma cic. Do 2015 w f3x były montowane cic i nbt równolegle.
Krzysztof
Opublikowano
Od 04.2014 miały nbt a moja jest z lutego i ma cic. Do 2015 w f3x były montowane cic i nbt równolegle.

 


Bzdura. Nic nie szło rownolegle, chyba ze mówimy o małych systemach business, nbt profesional weszlo w 06.2013 roku zastępując CIC profi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak pisze o navi 6,5” wiec nie bzdura tylko szło rownolegle. Nigdzie nie pisałem, ze ma duży ekran.
Krzysztof

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.