Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hello


Mam takie pytanko, gdyż poprzedni właściciel zmieniał wydech na wydech firmy Eisenmann dokładnie taki : https://www.evasivemotorsports.com/store/product/eisenmann-performance-exhaust-bmw-e90-91-323i-325i-328i/-382211

Lecz według mojego gustu i jak na v6 to jest trochę cichy i brakuje mi tego mruczenia..


Stad moje pytanko do was, czy macie jakiś pomysł jak to zmienić? ulepszyć bądź coś podobnego ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
po pierwsze żadne V6, tylko R6.. po drugie lepiej i taniej wyjdzie wydech custom.. w tych pieniądzach masz praktycznie kompletny układ wydechowy od bloku silnika, a tutaj tylko końcowy, na dodatek brzmi jak g*wno.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

aaa tak przepraszam, R6 :oops:


i ten wydech co dałem w linku to już jest założony przez poprzedniego właściciela..


twierdzisz, że np wydech custom z 335i byłby lepszy niż to ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
customa zrobi Ci jedna z dwóch firm (czołówka jeśli chodzi o wydechy wg mnie) - MG Motorsport lub BAQ Exhaust. Koszt w granicy 1200 (sam końcowy) do 6500 (kolektory z całym wydechem)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

aaa myślałem ze custom to chodzi ci o fabryczny :roll:


tylko w takim wypadku nawet custom jako sam końcowy chyba dużo nie da?


a gdybym zmienił na ori tylko z 335? tez chyba marny efekt?

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Wielu dużo by dało za taki końcowy, Eisenmann to nie Jurki z budki co spawają puszki, ale rozumiem nie podoba się.

Wróć do serii jak to tylko końcowy to robota łatwa jak barszcz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak, sam końcowy coś poprawi, ale mega szału nie będzie. Natomiast wstawianie wydechu z 335i jest bardzo słabym pomysłem

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

No trochę brakuje mi takiego mruczenia.. a jak na e92 to wręcz wskazane by było :P

 

Natomiast wstawianie wydechu z 335i jest bardzo słabym pomysłem

 

Co masz na myśli ze to slaby pomysł ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
stracisz totalnie tzw dół, zmienisz charakterystykę silnika, nie polecam - dla mnie to druciarstwo. Oczywiście wielu powie "ja nie czuję, żeby było gorzej" polecam po takim stwierdzeniu pojechać na hamownię..

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Hej


odgrzeje trochę kotleta..


Mój pacjent to e92 3.0, 325i ( w sumie to teraz 330i), kod silnika N53..

W tym egzemplarzu układ wydechowy wygląda następująco :

Silnik-> kolektor 2x z katalizatorem 2x i sondy lambda 2x -> później znowu sondy 2x -> katalizator 2x -> czujnik NOx -> tłumik środkowy -> tłumik końcowy


Jak widzicie ta droga od silnika do końca trochę długa no i dźwięk słabo zadowalający.

Stąd moje pytanie do was, co zrobić by poprawić końcowy efekt?


Najważniejsze żeby zrobić to tak, by przy takiej ilości czujników nic później nie zaczęło świrować :mad2:

Opublikowano
Wielu dużo by dało za taki końcowy, Eisenmann to nie Jurki z budki co spawają puszki, ale rozumiem nie podoba się.

Dokładnie. Tworząc układ wydechowy do silnika N/A musi to robić ktoś kto ma o tym pojęcie.

W N/A nie stosuje się zasady im luźniej tym lepiej :nienie:

https://procarmanuals.com/modern-engine-tuning-by-a-graham-bell-chapter-6-the-exhaust/


PriQso1, tutaj masz filmiki jak pracuje mój Eisenmann ;)

https://www.youtube.com/watch?v=2fIEKtHt5Z0

https://www.youtube.com/watch?v=DCXKV8Lut8E&t=57s

.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

 


Eisenmann to jednak nie moje brzmienie :hand:


Zastanawiam się, nad usunięciem pierwszych katów..

tzn zastąpienie kolektora z katalizatorem na zwykły kolektor custom , sondę w aktywny emulator, a te drugie/środkowe katalizatory zostawić.


Nie chodzi mi o przyrost kM , lecz o zmianę dźwięku


co sadzicie ?

Opublikowano

Dla mnie Eisenmann Race to idealnie zachowana proporcja pomiędzy rasowym, sportowym brzmieniem a wydechem do auta na co dzień ;)

Filmy które Ci pokazałem są ciut "nieakustyczne" GoPro było za blisko wydechu :| Jak nie zapomnę nagram jakiś film "flyby".

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.