Skocz do zawartości

Skrzynia 6hp26z po wymianie oleju zglupiala


Terier555

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem świeżo po wymianie zestawu oleju + miska oleju z filtrem (oleju weszło 4 litry, cały komplet oryginalny zf) skrzynia zglupiala. Podczas normalnej jazdy jest ok, płynnie zmienia biegi i nie szarpie. Dodam że przed wymiana wszystko było ok. Teraz przy dynamicznej jeździe miesza biegami, szarpie, jest niezdecydowana np z 3 biegu dodaje gazu a ona wrzuca 6 po czym w tej samej chwili zrzuca spowrotem na 3 i dopiero zaczyna zmieniac właściwie na 4 bieg, strach kogoś wyprzedzać... Nawet szybsze dodanie gazu wiąże się z tym że wrzuca wyższy bieg zamiast normalnie pozostać na tym samym biegu. Ktoś podpowie co mogło się wydarzyć? Adaptacja była robiona i niestety pomogło tylko ustabilizowac skrzynie do normalnej jazdy. Zdarza się też że przy ostrzejszym dodaniu gazu wyrzuci błąd skrzyni (błędu nie znam) i pozycję N wtedy trzeba się zatrzymać i można wrzucić spowrotem bieg i błąd znika...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nieprawidłowo wymieniony olej! Ze skrzyni 6hp zlewa się około 7 litrów (6-8L) korkiem zlewowym i wlewa tyle samo. Olej wymienia się zgodnie z instrukcją serwisową a potem rejestruje wymianę poprzez oprogramowanie! :duh:

Nie wiem ile jeździłeś, ale sprawdziłbym, czy na nowej misce już nie ma opiłków...

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mi przy wymianie wraz z demontażem mechatroniki i jej regeneracją weszło około 9L.

Tobie weszło mniej niż zlałeś.


Opisz szczerze krok po kroku jak to robiłeś to ci napiszemy gdzie tkwi błąd bo obecnie to masz jakieś 3 litry za mało oleju. A tam różnica litra to już spora różnica.


Skrzynia dostaje mocno po dupie.

Pompa oleju pracuje pewnie chwilami bez oleju.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Możesz rozwinąć wypowiedź co tam się mogło stać po tej wymianie oleju?

Po normalnej wymianie nic. Po jeździe ze zbyt małą ilością oleju pewnie elementy cierne jak lockup, tarczki, nie wiem - nigdy nie próbowałem :duh: . Z tego co piszesz, problemy są nawet ze zmianą biegów, co oznacza, że powietrze chyba dostaje się na elektrozawory. Raz przyjechało mi auto, które jeździło na zbyt małej ilości oleju - konwertera nie uratowano.

Edytowane przez mcmt

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wymianę oleju robi się zgodnie z instrukcją serwisową lub ZF (dokumenty mówią dokładnie to samo). Należy na odpalonym silniku, zalać na maks, rozgrzać olej do MINIMUM 50* zalać na maks, wrzucić wszystkie możliwe biegi, zalać na maks. Nie będę szukał instrukcji i jej przepisywał, znajdziesz sam.


Powinieneś pociągnąć mechanika do odpowiedzialności za "przypadłości", które przez najbliższe 50000km się przytrafią tej skrzyni. Przecież jak można zlać ze skrzyni 7L, zalać 4L i oddać komuś jako "zrobione" :!: :?:


Inna kwestia; jaki olej był zalany?


Zarejestrowana zmiana oleju w EGS?


Sprawdź po właściwej wymianie, czy konwerter przy mocnym obciążeniu na wysokich obrotach nie buczy.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce go bronić ale twierdzi że przeprowadził wymianę zgodnie z instrukcją. Przy mnie na ciepłym silniku pokazał się olej w korku wlewowym. Instrukcje sam czytałem bo dostałem wraz z zestawem zestaw jeszcze raz powtórzę oryginalny ZF olej tak samo. Sam osobiście kupowałem ten zestaw. Dlatego pytam was co mogło pójść nie tak przy można powiedzieć niby prostej czynności wymiany oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Termostat oleju się nie otworzył (gdzieś to kiedyś wyczytałem), nie zalał dobrze sprzęgła i wszystkich biegów, albo zgasił silnik w trakcie wymiany. Najczęstsze błędy. Ja robię zawsze zgodnie z instrukcją i wchodzi około 7L, możesz to zrobić u mnie w Poznaniu.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co... jak Was czytam to nie wiem czy się śmiać czy użyć słów potocznie zwanych za niecenzuralne.


1. Skąd WY bierzecie tych mechaników ? ? ?

2. Nie dziwię się, że Wasze auta mają non stop jakieś dziwne problemy.


Wymieniać olej w skrzyni na ciepłym silniku/ciepłej skrzyni? BŁĄD NIEWYBACZALNY ! ! !


Skrzynia wcale nie zgłupiała, głupi to był ten co wykonywał tę czynność, TO NA PEWNO! a teraz jak czytam tych "doradcuf" to dalej nie wierzę!


NUMERO UNO!

Olej w skrzyni wymienia się na zimnej skrzyni !! !! !!

Najlepiej zostawić auto mechanikowi na noc, może bezproblemowo odkręcić korek i niech sobie ścieknie. Oczywiście może też do tego zabrać się z rana.

Skrzynia najlepiej aby miała temperaturę poniżej 30 st. TO JEST MEGA BARDO WAŻNE! Ponieważ w skrzyni biegów nie ma ciśnienia A TO JEST NAJWAŻNIEJSZE!

Po zlaniu oczywiście należy zalać olej o odpowiednich parametrach (chyba to jest Wam wiadome podejrzewam) i włala!


I TO MA SIĘ WSZYSTKO ODBYĆ NA ZIMNEJ SKRZYNI BIEGÓW!


Jeśli skrzynia biegów będzie ciepła czyli będzie miała zwiększone ciśnienie to nie wyleje się z niej cały olej co za tym idzie zaleje się go dużo mniej (jak kolega opisał).


Ten pseudo mechanik powinien zrobić Ci to raz jeszcze na zimnej skrzyni i niech nikt nie opowiada głupot, że na ciepłym masz pewność zlania oleju praktycznie do zera bo nie jest to prawdą.


Zmieniałem olej w 6hp26z 4 razy i zawsze zgodnie z tym co opisuję. Nigdy nie miałem żadnych problemów po wymianie oleju w skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Skrzynia wcale nie zgłupiała, głupi to był ten co wykonywał tę czynność, TO NA PEWNO! a teraz jak czytam tych "doradcuf" to dalej nie wierzę!


NUMERO UNO!

Olej w skrzyni wymienia się na zimnej skrzyni !! !! !!

Najlepiej zostawić auto mechanikowi na noc, może bezproblemowo odkręcić korek i niech sobie ścieknie. Oczywiście może też do tego zabrać się z rana.

Skrzynia najlepiej aby miała temperaturę poniżej 30 st. TO JEST MEGA BARDO WAŻNE! Ponieważ w skrzyni biegów nie ma ciśnienia A TO JEST NAJWAŻNIEJSZE!

Po zlaniu oczywiście należy zalać olej o odpowiednich parametrach (chyba to jest Wam wiadome podejrzewam) i włala!


I TO MA SIĘ WSZYSTKO ODBYĆ NA ZIMNEJ SKRZYNI BIEGÓW!

Producent skrzyni jest innego zdania.

https://www.zf.com/global/media/zf_media/document/int_print_catalogs_documents/usa_4/6HP19A_Catalog.pdf

To prawidłowo przeprowadzona procedura. Skrzynia pomiędzy 30*-35* w pierwszym etapie (zatem NIE ZIMNA!), później nie więcej niż 50*.


Nie wykrzykujemy, nie obrażamy, tylko uzupełniamy wiedzę... Czyjąś, ale przede wszystkim swoją :!:

 

TO JEST MEGA BARDO WAŻNE!
Edytowane przez mcmt

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Olej Zmieniam bez pośpiechu.

Jak do tego zdejmę mechatronikę i zostawię na kilka godzin to sporo łącznie zleci.


Zalewanie to już osobna sprawa bo temperatura ma bardzo duże znaczenie.


A tak zapytam.

Czy jak ten mechanik odkręcał ten korek żeby ci pokazać olej to silnik był uruchomiony w tym czasie?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na zgaszonym silniku :duh:

Co za głąb...


A to , że silnik był ciepły to co ma za znaczenie?

Znaczenie ma temperatura skrzyni.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Producent skrzyni jest innego zdania.

https://www.zf.com/global/media/zf_media/document/int_print_catalogs_documents/usa_4/6HP19A_Catalog.pdf

To prawidłowo przeprowadzona procedura. Skrzynia pomiędzy 30*-35* w pierwszym etapie (zatem NIE ZIMNA!), później nie więcej niż 50*.

i myślisz, że producent napisał prawdę? Szczerze bym w to wątpił. Gdyby napisali prawdę to skrzynie byłyby wręcz wieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Okazało się że faktycznie brakowało 2 litrów oleju. Ponowna adaptacja i wszystko wróciło do normy oprócz podczas ciągnięcia do 3.5 tys obrotów z 4 biegu na 5 mocno szarpie. Za każdym razem na wysokich obrotach dokładnie przy 3.5 tys. I tylko podczas zmiany biegu z 4 na 5. Podczas normalnej jazdy na żadnym biegu nic się nie dzieje podczas butowania reszta biegów ok, tylko jak wyżej z 4 na 5 i tylko gdy pedal w podłodze. Jakie jest wasze zdanie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.