Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Forumowiczow,

 

BMW E39, 523i, 97r, 280.000 km przebiegu, manual.

 

Problem dotyczy szarpania w czasie dodawania lub odejmowania gazu.

Problem dotyczy przeniesienia napedu.

Aby blizej wyjasnic opisze co i jak.

Dajmy na to, ze jade sobie na 1 lub 2 biegu, zdejmuje delikatnie noge z gazu tak aby samochod zaczal hamowac silnikiem, poczym dodaje gazu. W tym momencie przeniesienie napedu nie odbywa sie lagodnie, ma raczej objaw przypominajacy pojedyncze szarpniecie tak jakby gdzies wybierany byl luz.

Pytanie tylko co to za luz?

Przychodzi mo do glowy pomysl, ze moze byc to zuzyte sprzegło (nawiasem mowiac jest do wymiany, gdyz na 5 biegu wyraznie sie slizga), czy moze raczej jakis luz na poduszkach silnika, skrzyni biegow (ale slyszalem, ze poduszki to nie moga byc, gdyz wyczuwalne byloby to na drazku zmiany biegow, ktory w ogole nie drga).

 

Dziekuje za podpowiedzi, pozdrawiam

 

P.S. Jakie sprzeglo kupic: Sachs'a czy Luk'a?

GO NAVY...
Opublikowano
pojde dalej. przy tym przebiegu podpora walu zostaje wspomneiniem. na pewno tez krzyzaki nie sa w najlepszej kondycji.
DIESEL POWER
Opublikowano
Slizgające sprzęgło nie ma nic do tego. Luz może występować w kilku miejscach układu napędowego i wszystko zależy jaki dźwięk występuje przy szarpnięciu. Jeśli jest to metaliczne "dzyń" to powodem może być krzyżak na wale, jeśli dźwięk bardziej głuchy to moze być luz na którymś przegubie półośki. Możliwy jest też luz na dyfrze, jego mocowaniu do nadwozia i paru innych miejscach typu sprzęgło gumowe wału tak jak pisze kolega wyżej a nawet skrzynia. Może się także sumować kilka mniejszych luzów. Musisz po prostu wjechać na kanał i posprawdzać wszysko po kolei od skrzyni do kół. Jeśli będzie trudno coś znaleźć to druga osoba może uruchomić auto na zaciągniętym ręcznym i próbować na zmianę na jedynce i wstecznym popuszczać lekko sprzęgło a ty pod autem obserwuj co się dzieje i słuchaj skąd dźwięk dochodzi a na pewno znajdziesz.
Opublikowano

Jeżeli dodatkowo podczas przyspieszania słyszysz łomot z okolicy wału napędowego, to do wymiany masz podporę (albo podpory) wału.

 

W moim przypadku po wymianie - jak ręką odjął.

 

Pozdrawiam,

Opublikowano

wejdz pod spod i poszarp wałem we wszystkie mzoliwe strony.

 

Podejrzane moze byc tez kolo dwumasowe, skoro masz manual.

Czy poduszki pod silnikiem i skrzynia sa w dobrym stanie?

pozdrawiam

t.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.