Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od dłuższego czasu rozglądam się za F30, niestety na podkarpaciu nie mam wielkiego wyboru. Dodatkowo samochód chcę wziąć w leasing, więc zależy mi na tym, aby sprzedawca wystawiał fakturę vat 23%.

Ten oto egzemplarz zwrócił moją uwagę:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-320i-f30-2-0-zadbane-skora-pelna-fa-vat-23-opony-runflat-zimowe-alu17-ID6BHe3c.html#a237606982


Trochę niski przebieg, sprowadzony z USA, więc nie wiem co o tym myśleć. Dlatego zwracam się do Was o pomoc, na pewno mi coś doradzicie lub odradzicie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie poddawaj się tak łatwo, każdy samochód używany ma jakąś historię :wink: Na zdjęciach nie widać, żeby pływała w głębokiej wodzie. Wskazane porządne oględziny, podnoszenie dywanów itp plus solidna diagnostyka komputerowa. Przyznaję, że info o zalaniu nie zachęca ale cena i rocznik kusi


VIN: WBA3B1C56FK139404

Type code: 3B13

Model: 320I (USA)

E-F-R series: F30

Series: 3

Type: LIM

Steering: LL

Doors: 4

Engine: N20

Displacement: 2.00

Power: 135 (183 hp)

Drive: HECK

Transmission: AUT

Paint code: A89 - IMPERIALBLAU BRILLANTE

Upholstery code: KCDF - SENSATEC 1/DF VE

Prod.date: 2015-03-05

S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

S1CB ACEA / CO2 scope

S2DW 17"LM RAEDER STERNSPEICHE 393

S2VB Tyre pressure control (TPC)

S4AB Fine wood trim burr walnut

S4DM AKZENTLEISTEN PERLGLANZ CHROM

S4NE BLOW-BY-HEIZER

S5DS Emergency release, luggage compartment

S6AC INTELLIGENTER NOTRUF

S6AE TELESERVICES

S6NH FREISPRECHEIN. M. USB-SCHNITTSTELLE

S8KL OELWARTUNGSINT. 15.000KM/12MONATE

S8TN TAGFAHRLICHT UEBER LICHTMENUE EINST

S9AA Outer skin protection

S205 Automatic transmission

S216 HYDRO STEERING-SERVOTRONIC

S249 Multifunction f steering wheel

S258 Tyres with runflat properties

S319 Integrated universal remote control

S322 Comfort access

S403 Glass roof, electrical

S423 Floor mats, velours

S430 Interior/outside mirror with auto dip

S431 Interior rear-view mirror with auto dip

S459 Seat adjustment, electric, with memory

S488 Lumbar support, driver and passenger

S493 Storage compartment package

S494 Seat heating driver/passenger

S497 Centre armrest, rear

S520 Fog lights

S521 Rain sensor

S534 Automatic air conditioning

S544 Cruise control with brake function

S563 Light package

S575 Socket, lugg. comp. incl. 2. batt.

S645 BMW US Radio

S655 Satellite tuner

S676 HiFi speaker system

S697 Area-Code 1 for DVD

S823 Hot-climate version

S845 Acoustic fasten seat belt reminder

S853 Language version, English

S925 Dispatch protection pack

S992 Control of number-plate attachment

S993 model year code in VIN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam, od dłuższego czasu rozglądam się za F30, niestety na podkarpaciu nie mam wielkiego wyboru. Dodatkowo samochód chcę wziąć w leasing, więc zależy mi na tym, aby sprzedawca wystawiał fakturę vat 23%.

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-320i-f30-2-0-zadbane-skora-pelna-fa-vat-23-opony-runflat-zimowe-alu17-ID6BHe3c.html

Ten oto egzemplarz zwrócił moją uwagę.

Trochę niski przebieg, sprowadzony z USA, więc nie wiem co o tym myśleć. Dlatego zwracam się do Was o pomoc, na pewno mi coś doradzicie lub odradzicie :)

Dodatkowo samochód chcę wziąć w leasing, więc zależy mi na tym, aby sprzedawca wystawiał fakturę vat 23%

 

Sam jestem zwolennikiem aut z USA, w dobie kiedy w Europie oszaleli, może to być jeden z rynków na którym można kupić nadal normalne auto.


Ta szuka była bohaterem jednego z tematów na bezwypadek_net dwa miesiące temu:

https://bez-wypadkowe.net/showthread.php/47744-Bmw-320-wba3b1c56fk139404


Lot # 43205896

Doc Type:TX - SALVAGE TITLE-FLOOD DAMAGE

Odometer:13,387 mi (ACTUAL)

Highlights: Run and Drive

Primary Damage: WATER/FLOOD

Secondary Damage:

Est. Retail Value: $31,254 USD

VIN:WBA3B1C56FK139404

Body Style: SEDAN 4D

Color: BLUE

Engine Type: 2.0L 4

Location: TX - HOUSTON

Inspection Services

Lane/Item/Grid/Row: C/3028/VIR01

Sale Name: TX - HOUSTON

Sale Date:

Fri. Feb 10, 2017

07:00 PM CET

Last Updated: 02/28/2017 6:24 am


Edit by miczek.mk 2019-04-11, 11:15 - nie dotyczy osobówek z USA - czyli tego BMW nie dotyczy:

NATOMIAST:

Mam nadzieję, że zachowujesz minimum rozumu w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Więc tak - w USA NIE MA podatku VAT.

Więc z gruntu rzeczy wszystkie samochody pochodzące z USA, dziś sprzedawane z VAT muszą ten VAT mieć najpierw zapłacony przez sprzedawcę...

Tak więc jeśli są tanie, a na dodatek są z VAT-em, to muszą być po niezłych przygodach...

Powyższe dotyczy ciężarówek, czyli np. pickupów typu RAM...


Nie licz także, że jakakolwiek porządna firma leasingowa wyleasinguje Ci NURKA...

I mam nadzieję, że wiesz, co to porządna firma leasingowa.

Chyba że marzysz o Getin czy Idea... :mrgreen: :duh: :oops:


No nic, zrzut ogłoszenia 0T0M0T0 ID: 6053823542 z dnia 2019-04-11:

http://www.fotem.pl/data/d45b20332347e2612b73f4723a8f1f.jpg


I temat na bezwypadek_net:

https://bez-wypadkowe.net/showthread.php/47744-Bmw-320-wba3b1c56fk139404

http://www.fotem.pl/data/076d31e39cbed71b2efebe764d68b6.jpg

Edytowane przez miczek.mk

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miczek nieczęsto się mylisz, ale tym razem nie masz do końca racji. Sprowadzając auto spoza UE musisz opłacić cło 10% i vat od wartości auta. Jesli masz "unijny" nip, vatu nie płacisz przy odprawie, ale w momencie sprzedaży auta. Stąd dużo ofert z USA sprzedawanych na fakturę. Płacisz vat w porcie- płacisz od wartości faktury z USA czyli np. od 3000 dolarów. Sprowadzasz, naprawiasz, i sprzedajesz na Polską fakturę- odprowadzasz vat od kwoty transakcji netto. Stąd częsta praktyka zaniżania wartości na fakturach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Miczek nieczęsto się mylisz, ale tym razem nie masz do końca racji. Sprowadzając auto spoza UE musisz opłacić cło 10% i vat od wartości auta. Jesli masz "unijny" nip, vatu nie płacisz przy odprawie, ale w momencie sprzedaży auta. Stąd dużo ofert z USA sprzedawanych na fakturę. Płacisz vat w porcie- płacisz od wartości faktury z USA czyli np. od 3000 dolarów. Sprowadzasz, naprawiasz, i sprzedajesz na Polską fakturę- odprowadzasz vat od kwoty transakcji netto...

Kurde, masz rację, znowu mi się pomyliło z ciężarówkami...

Oczywiście VAT w osobówkach z USA opłacamy.

Moja pomyłka. PRZEPRASZAM.

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii leasingu- alior i getin nie chcą praktycznie wcale amerykańców. Straciłem dwóch klientów na mustanga, który wcale nie był mocno rozbity właśnie dlatego, że klienci nie mogli załatwić sobie finansowania. W końcu przyszedł trzeci i w Credit Agricole dostał leasing bez łaski, wystarczyła opinia dekry, która z resztą jest standardem chyba we wszystkich bankach gdy chodzi o auto używane. Agricole leasinguje wszystko jak leci, ale nie wiem czy są porządną firmą, bo leasing miałem raz w pekao i kompletnie nie przemawia do mnie ktoś inny niż ja w rubryce "właściciel" w dowodzie :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dobry leasing to PRZEDE WSZYSTKIM taki, w którym nie ma dużego ryzyka finansowego i prawnego.

Sporo było już upadków leasingów.

W tej chwili chwieją się interesy prezesa Czarneckiego (czy te pod banderą na literkę i oraz g).


Wodników nie robi nikt, kto cokolwiek sprawdza...


nr VIN: WBA3B1C56FK139404

nr rej. RRS18930

data 1 rej. 2015-01-01

A tą ślicznotkę wystarczy sprawdzić darmowo w polskiej bazie...:


Zrzut z bezpłatnej bazy HistoriaPojazdu_gov_pl z dnia 2019-04-11:

http://www.fotem.pl/data/71f5e23dc24de4673245bfa6056b9.jpg

http://www.fotem.pl/data/5cb2d49a303ef97f124b4810c204d49.jpg

http://www.fotem.pl/data/31fce0b3d457d4169c6cb54e78f.jpg

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Credit Agricole nie sprawdza :) W tym konkretnym przypadku, jeśli założyciel tematu nie odpuścił to trzeba by uderzyć do draya o foty z usa, bo na tej aukcji auto było już chyba przesuszone i wyprane. No i bezwzględnie szczegółowe oględziny i diagnostyka, tak jak pisałem. Kiedyś jakiś handlarz, który kupował auta po powodziach w Niemczech powiedział mi, że jeśli auto nie miało wody powyżej lewarka i nie stało mokre dłużej niż kilka dni to nie ma się czego obawiać. Ma też znaczenie, czy auto było zalane słodką czy słoną wodą, czy też falą błotną :mrgreen: Była kiedyś na forum granatowa Alpina F30 z okolic Siedlec/Łukowa za ponad 300 tys i ktoś odkopał zdjęcia z wodą w schowku w bagażniku i we wnętrzu do progów. DRAMAT. Ale to było auto za trzy paki. Tu mamy zwykłe tanie f30. Jeśli pod dywanami jest ok oraz kable i moduły nie są zgnite, to ma szansę jeszcze pojeździć. Przyznaję, sam bym się nie zdecydował chyba nawet na szczegółową weryfikację, ale cena+rocznik kusi, do tego chyba bezwypadek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o leasing, to mój znajomy ma w alior (pracuje tam jego mama), więc mi polecał. Drugi znajomy ma w mleasing i też nie narzeka.

Z tego co sam się orientowałem (np. pkoleasing, millenniumleasing) to w każdej firmie leasingowe ceny/kalkulacje są bardzo podobne (o ile dostanie się ten leasing). W końcu oni tylko finansują zakup. Jeśli się nie spóźnia z płaceniem rat, to raczej nie powinno być żadnych problemów. No ale to nie temat o leasingach :)


Dzięki Panowie za wszystkie rady :) ten samochód odpuszczam definitywnie. Postaram się znaleźć coś droższego i na pewno też tutaj wrzucę na forum.

Edytowane przez wiesiek010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W tym konkretnym przypadku, jeśli założyciel tematu nie odpuścił to trzeba by uderzyć do draya o foty z usa, bo na tej aukcji auto było już chyba przesuszone i wyprane. No i bezwzględnie szczegółowe oględziny i diagnostyka, tak jak pisałem. Kiedyś jakiś handlarz, który kupował auta po powodziach w Niemczech powiedział mi, że jeśli auto nie miało wody powyżej lewarka i nie stało mokre dłużej niż kilka dni to nie ma się czego obawiać. Ma też znaczenie, czy auto było zalane słodką czy słoną wodą, czy też falą błotną :mrgreen: Była kiedyś na forum granatowa Alpina F30 z okolic Siedlec/Łukowa za ponad 300 tys i ktoś odkopał zdjęcia z wodą w schowku w bagażniku i we wnętrzu do progów. DRAMAT. Ale to było auto za trzy paki. Tu mamy zwykłe tanie f30. Jeśli pod dywanami jest ok oraz kable i moduły nie są zgnite, to ma szansę jeszcze pojeździć. Przyznaję, sam bym się nie zdecydował chyba nawet na szczegółową weryfikację, ale cena+rocznik kusi, do tego chyba bezwypadek.

To co piszesz - to prawda, ale nowoczesne auta mają to do siebie, że same w sobie mają kłopoty z elektryką / elektroniką.


Elektroniki zawsze zbyt dużo, często jest niestabilna, kable cienkie, jest ich kilometry, do tego obcierają się, kruszą, i korodują.

Pojawiają się awarie kiedyś nie występujące...

A teraz tak jest.

Tu w momencie powstania pierwszego - nawet drobnego kłopotu z autem - zawsze z tyłu głowy mamy przebyty kurs pływacki.

 

Jeśli chodzi o leasing, to mój znajomy ma w alior (pracuje tam jego mama), więc mi polecał. Drugi znajomy ma w mleasing i też nie narzeka.

Z tego co sam się orientowałem (np. pkoleasing, millenniumleasing) to w każdej firmie leasingowe ceny/kalkulacje są bardzo podobne.

Ale leasing (czyli finanse) to jeden z kluczowych tematów.

W dobrej firmie leasingowej wodnika nie sfinansujesz.

 

W końcu oni tylko finansują zakup. Jeśli się nie spóźnia z płaceniem rat, to raczej nie powinno być żadnych problemów.

Mylisz się BARDZO.

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale leasing (czyli finanse) to jeden z kluczowych tematów.

W dobrej firmie leasingowej wodnika nie sfinansujesz.

chociaż jeśli firma leasingowa daje większą swobodę na wybór leasingobiorcy, który bierze na siebie to ryzyko (bo w końcu i tak wykupi ten samochód), to czy jest jest gorzej, czy lepiej? ;)

Ale masz rację, porządna firma nie kupiłaby wodnika :)

Mylisz się BARDZO.

Możliwe, muszę jeszcze trochę o tym poczytać i mam nadzieję, że się na własnej skórze o tym nie przekonam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz coś mało uszkodzonego to zapraszam do mnie. VIN jest w ogłoszeniu, screeny z aukcji, zdjęcia z portu i po przyjeździe wysyłam na maila. Auto było kosmetycznie uszkodzone z lewej strony drzwi/błotnik przedni.

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-328i-x-drive-sport-line-ID6BOnNl.html


Niestety jestem osobą prywatną, więc faktury nie wystawię natomiast leasing da się też ogarnąć od osoby prywatnej, tzw. leasing finansowy. Mam też kolegę i byłaby opcja wstawienia auta w komis, który mógłby wystawić fakturę, natomiast to się wiąże z jakimiś dodatkowymi kosztami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firma lesingodawcza jest właścicielem auta i oddaje go w użytkowanie leasingobiorcy. Ten samochód też finansowany przez jakiś bank lub fundusz i w przypadku utraty płynności przez leasingodawcę staje się masą upadłościową i zwyczajnie zostaje użytkownikowi odebrany. Leasing to przecież "wypożyczenie"


Dawno temu w Polsce były takie przypadki. Dzisiaj nie wiem, ale bałbym się "Banków" pana wspomnianego wyżej.


Podsumowując. Jeśli leasing to w firmie mającej stabilne finansowanie czyli bankowym leasingu....ale nie wspomnianym wyżej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jestem osobą prywatną, więc faktury nie wystawię natomiast leasing da się też ogarnąć od osoby prywatnej, tzw. leasing finansowy. Mam też kolegę i byłaby opcja wstawienia auta w komis, który mógłby wystawić fakturę, natomiast to się wiąże z jakimiś dodatkowymi kosztami.

Samochód piękny, na pewno przyjechałbym pooglądać, gdyby była ta faktura. Leasing finansowy mi się w ogóle nie opłaca. Nawet gdybyśmy to zrobili przez komis, to chyba mógłby mi wystawić fakturę VAT-marża, co też mi nic nie daje:

https://www.fmleasing.pl/porady/leasing-samochodu-kupowanego-od-osoby-prywatnej-faktura-vat-marza

 

Jeśli leasing to w firmie mającej stabilne finansowanie czyli bankowym leasingu....ale nie wspomnianym wyżej

Dzięki za informację, będę to miał na uwadze :) Widzę, że warto było na tym forum napisać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....bałbym się "Banków" pana wspomnianego wyżej...

 

Też bym się bał, ale nie ze względu na tego pana, tylko ze względu na innego pana, który jest superprokuratorem jedynej słusznej opcji i pana C wybitnie nie lubi i z chęcią wsadziłby mu kosę pod ziobro :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Samochód piękny, na pewno przyjechałbym pooglądać, gdyby była ta faktura. Leasing finansowy mi się w ogóle nie opłaca. Nawet gdybyśmy to zrobili przez komis, to chyba mógłby mi wystawić fakturę VAT-marża, co też mi nic nie daje:

 

Przecież używane auto w kredycie mozesz zamortyzowac w 2,5 roku.

Plusem leasingu moze byc zrobione duzej pierwszej raty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież używane auto w kredycie mozesz zamortyzowac w 2,5 roku.

Plusem leasingu moze byc zrobione duzej pierwszej raty.

 

Hmm, no masz rację, nie pomyślałem w ogóle o takim sposobie. Już napisałem do księgowej z pytaniem, żeby potwierdzić opłacalność takiego kredytu :) to znacznie poszerzy mój krąg poszukiwań.

Dzięki Rufio :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....bałbym się "Banków" pana wspomnianego wyżej...

 

Też bym się bał, ale nie ze względu na tego pana, tylko ze względu na innego pana, który jest superprokuratorem jedynej słusznej opcji i pana C wybitnie nie lubi i z chęcią wsadziłby mu kosę pod ziobro :wink:

 

Przyczyna jest generalnie znana, ale strach taki sam :)

Nie oczekujmy, że ktoś ochroni leasingobiorców. To raczej inteligentni ludzie i raczej nie pupilki władzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.